IIS 5 refresh probleem

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Een klant van ons heeft een website gemaakt in ASP en die draait bij ons op een IIS 5 (Win2k) webserver. Nu draait die site op zich goed, alleen zit er nu een vreemde "bug" in IIS waardoor IE een handmatige refresh nodig heeft voordat er een query wordt uitgevoerd. Binnen Firefox gaat het vreemd genoeg perfect.

Mijn eerste reactie was (denk ik logisch) dat het aan IE lag, maar vreemd genoeg heeft de klant nog een andere website gemaakt (en die draait bij een andere provider) en die werkt wel perfect. Daardoor kan het bijna niet anders dan dat het aan IIS ligt.

Nu ben ik aan het zoeken geslagen, maar op de zoekopdracht "IIS 5 Query executed after refresh" krijg ik alleen maar informatie voor mensen die daadwerkelijk de sites maken, niet voor IIS 5 instellingen.

Weet iemand heel toevallig waar ik binnen IIS de refresh opties kan vinden, heb wel het e.e.a. gevonden (enable buffering), maar dat lost het probleem niet op.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

mulder

ik spuug op het trottoir

IE heeft het wel, Firefox niet en dan ligt het aan IIS? Lijkt me sterk. Heb je de pagina misschien?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Don Facundo schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:25:
IE heeft het wel, Firefox niet en dan ligt het aan IIS? Lijkt me sterk. Heb je de pagina misschien?
Het ligt wel aan IIS, waarom zou anders dezelfde site op een andere server (bij een andere hoster ook helaas :P) wel werken?

Het zijn http://www.heluautos.nl/beheer/ (<-- werkt niet) en http://www.robinserena.nl/wwwroot/beheer/ (<-- werkt wel). Maak op beide maar eens een auto aan, upload er een foto naar toe en verwijder die foto dan weer. Op de eerste (heluautos) zal je onder IE zien dat de pagina niet gerefreshed wordt, terwijl dat onder Firefox wel het geval is. Bij de andere site gaan beide browsers de fout niet in.

(Ik hoop dat er geen gekke dingen met de sites gedaan worden, er zullen vast wel een berg mogelijkheden zijn met SQL injections, maar probeer die maar niet uit, ik wil hier graag langer werken ;))

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Er word een verkeerde redirect gedaan, maar zeker wel een refresh.

Edit: is het niet gewoon cache?

[ Voor 21% gewijzigd door mulder op 08-07-2005 12:41 ]

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Don Facundo schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:40:
Er word een verkeerde redirect gedaan, maar zeker wel een refresh.

Edit: is het niet gewoon cache?
Maar waarom werkt de andere site dan wel in IE?

[edit]
Wat ook raar is, is dat de lijst met auto's ook niet gerefreshed wordt binnen IE, terwijl Firefox dat wel gewoon doet :?

[ Voor 21% gewijzigd door Beaves op 08-07-2005 12:52 ]

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Kan deze naar P&W? Misschien dat daar meer mensen met dit probleem hebben gezeten of dit probleem kennen?

In ieder geval bedankt Don Facundo, er is inderdaad sprake van een cache, alleen hoe ik dat opgelost krijg is een tweede?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. schopt 'm wel even naar P&W.

• zneek
  • Laatst online: 08-02-2025
Beaves schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:49:
[...]

Maar waarom werkt de andere site dan wel in IE?

[edit]
Wat ook raar is, is dat de lijst met auto's ook niet gerefreshed wordt binnen IE, terwijl Firefox dat wel gewoon doet :?
Check internet opties : tijdelijke internet-bestanden : instellingen. zorg ervoor dat de bovenste optie daar geselecteerd is. Als de optie nu op automatisch staat ligt het daar aan.
Pagina: 1