Veel FLAC's testen

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Ik heb inmiddels een aardige bieb aan muziek in FLAC op mijn PCtje staan. FLAC heeft een interne checksum waarmee je kunt testen of de audiostream nog in orde is. Heel handig, alleen hoe doe ik dit met 80GB aan FLAC's? Ik heb me scheel gezocht naar een programmaatje wat dit kan en overzichtelijk weergeeft, maar dat lijkt er niet te zijn. Voor 6000 bestanden de hele output van flac.exe nalopen heb ik niet zo'n zin in :P Iemand een idee?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je zou de output van flac.exe naar een tekstbestand kunnen sturen.
Die kun je dan weer in excel inladen. Vervolgens een paar formules maken die errors in het rood zetten bv.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Naar Linux booten (Knoppix ofzo) en ff wat simpele scriptjes schrijven om het te doen?

Als je mij vertelt wat voor soort output die test-functie geeft en welke opties je opgeeft om die test te doen kan ik waarschijnlijk in 5 regels iets opschrijven wat je hele directory-structuur afloopt, ze allemaal test en alleen bij fouten de bestandsnaam print. Zoiets wil je, neem ik aan?

(Uiteraard kan het ook in Windows, maar scripting onder Windows zuigt/is veel lastiger IMO ....maar dat kan aan mijn vooroordeel liggen ;) )

[ Voor 80% gewijzigd door Wilke op 08-07-2005 14:17 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik deed het eigenlijk ook nog altijd op de onhandige manier zoals TS al suggereerde, door de output te doorzoeken op errors. Daarom nog maar eens gaan graven en op Hydrogenaudio.org toch een nuttig tooltje gevonden. Zie dit topic. Het is al wat ouder, dus eventueel flac.exe vervangen door de actuele versie.
offtopic:
Binary attachments aan forumposts zou op GoT ook erg handig zijn :P
(Uiteraard kan het ook in Windows, maar scripting onder Windows zuigt/is veel lastiger IMO ....maar dat kan aan mijn vooroordeel liggen ;) )
Cygwin ?

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 08-07-2005 14:31 ]

• Brent
Linux is ook prima hoor (ik dual boot ;)), alleen weet ik daar al helemaal niets van scripten af.

De output (onder Windows) is iig een tikje vreemd. Er wordt namelijk het percentage weergegeven van de voortgang. Het lijkt me dat de bedoeling is dat steeds de lijn vervangen wordt (gebeurd ook soms), alleen soms komt het er steeds onder. Ik voeg even een schermschot bij om eea te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62101/full.png
(aanroepen gebeurd door 'flac -t locatie_bestand').
Wilke schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:15:
Als je mij vertelt wat voor soort output die test-functie geeft en welke opties je opgeeft om die test te doen kan ik waarschijnlijk in 5 regels iets opschrijven wat je hele directory-structuur afloopt, ze allemaal test en alleen bij fouten de bestandsnaam print. Zoiets wil je, neem ik aan?
Juist :)

• Brent
Henk007 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:26:
Ik deed het eigenlijk ook nog altijd op de onhandige manier zoals TS al suggereerde, door de output te doorzoeken op errors. Daarom nog maar eens gaan graven en op Hydrogenaudio.org toch een nuttig tooltje gevonden. Zie dit topic.
Kijk, precies wat ik zoek :) Ik kon me al haast niet voorstellen dat ik de enige was die hier behoefte aan had. Nou nog 1 voor linux (ben er steeds vaker te vinden :)).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Met in mijn achterhoofd de gedachte: Dit moet Foobar2000 ook kunnen !
Inderdaad, als je de te testen files in je playlist zet, je selekteert alles, Convert (diskwriter) met rechtermuisknop, en bij opties kies je voor Speed-meter, voila een pop-up, die automatisch een gil geeft bij decoding errors.
Pagina: 1