controleren of kaart is overgeclocked.

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
iemand hier komt nu voor de 3e keer terug met zijn videokaart (6800LE) dat er artifacts in zitten.
ik heb het vermoeden dat deze meneer bezig is met overclocken of pipelines unlocken(veroorzaken die ook artifacts bij mislukken?) is er nou een manier om te zien of een kaart overgeclocked is geweest?
en als ik bij de gpu temp kijk zegt ie dat ie 153 graden is.. eerst dacht ik dat het aan de driver lag maar na een update gaf hij nog steeds dezelfde temp aan.. maar de bovenkant van de kaart voelt helemaal niet warm aan.. zou het temp metertje op de kaart misschien kapot zijn?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 00:03

Koppensneller

winterrrrrr

Kun je dan niet met Rivatuner kijken of er extra pipes/shaders unlocked zijn?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
misschien zit de koeler er niet goed op? Draait de fan wel?
afaik kan je het alleen zien als hij overclockt is niet als hij overclockt is geweest...

• densoN
dat is jammer hij zal hem vast wel weer terug zetten naar default..
ik ga even kijken wat de kaart in een andere pc doet..

Verwijderd

Het kijken of hij overgeclockt is, is zeer moeilijk en vaak niet eens te zien. Ik zou de gebruiker eerder betrappen op eventueel het vervangen van de koeling van de kaart. Kijk of daar niet mee is geprutst.. Aangezien meneer dan ook z'n garantie kan vergeten.

Tevens krijg je bij het foutief unlocken van extra pipelines tijdelijke artifacts die weer weg gaan na het verwijderen van het softwareprogramma ( vaak gebruikt: rivatuner ).

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Idd even kijken met rivatuner of er toevallig geen dingen veranderd zijn. Koeler erafhalen en kijken hij er stof onzo in de koelpasta zit is volgens mij ook wel een goede manier om te kijken of de koeler eraf geweest is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lemming_nl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:16:
Idd even kijken met rivatuner of er toevallig geen dingen veranderd zijn. Koeler erafhalen en kijken hij er stof onzo in de koelpasta zit is volgens mij ook wel een goede manier om te kijken of de koeler eraf geweest is.
Dat lijkt me weer niet handig als je m zelf naar de fabrikant moet sturen ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
its_me schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:24:
[...]

Dat lijkt me weer niet handig als je m zelf naar de fabrikant moet sturen ...
Hmm, das waar. Misschien dat je dan beschadigingen kan vind aan het vasthoud mechanisme, als de overclock ongedaan gemaakt is kan je volgens mijn dan niet meer bewijzen dat hij overgeclocked is. 153 graden is alleen echt wel te warm voor zo'n kaart, ik verwacht dat de koelpasta vol met stof ofzo zit en hij er vlug weer op geplaatst is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• densoN
het probleem is dat hij 153 graden aangeeft.. als ik de bovenkant aanraak voel ik geen warmte..
lijkt me dat de temp meter op de kaart kadoek is..
even kijken of ik iets met rivatuner zie

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
densoN schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:38:
het probleem is dat hij 153 graden aangeeft.. als ik de bovenkant aanraak voel ik geen warmte..
lijkt me dat de temp meter op de kaart kadoek is..
even kijken of ik iets met rivatuner zie
Kan zelfs een software fout zijn.
Maar heb je hem zakelijk of prive verkocht?
Als het prive is en je hebt hem de bon gegeven laat je hem toch gewoon voor RMA gaan :)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

ik zou die kaart als je 'm in de winkel verkocht hebt, gewoon opsturen naar de fabrikant, de klant lekker een GF2mx meegeven voor tijdelijk, en dan maar wachten op antwoord van de fabrikant.

3 kaarten telkens terug brengen met artifact problemen duid zeker op een overclock issue, toen ik in de winkel werkte hadden wij dat ook, en het is inderdaad moeilijk om te bewijzen, maar we kunnen de klant wel lekker lang laten wachten als de klant opgegeven moment lastig begint te doen :D

• densoN
ik heb het probleempje gevonden...
ergens anders las ik dat via niet goed samen gaat met een 6800le.
even via 4-in-1 chipset driver geupdate en probleem is weg..
allemaal bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1