Toon posts:

[2000] RDP werkt niet - client could not obtain license*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik via mijn computer probeer in te loggen op een server met Remote Desktop Connection, dan krijg ik de foutmelding 'The remote session was disconnected because the local computer's client access license could not be upgraded or renewed'.

Het grote probleem is nou dat er genoeg informatie te vinden is hoe je het kan oplossen, maar.. Het gaat allemaal over Win 2003! De server heeft dus Windows 2000 draaien, en ik kan maar geen site vinden waar informatie te vinden valt voor 2000.

Misschien dat iemand dit probleem eerder heeft gehad, en kan vertellen hoe ik dit probleem oplos in Windows 2000.

//Denise

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03 19:15

jurma

simply connecting...

Je log in via terminal service? en deze heeft een licentie nodig. Standaard mag je maar 30 dagen zoals ik het hier nu lees.

En zoeken voor google: klik

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb wel wat kunnen vinden voor 2000 via google.
Deze search string gebruiken:
http://www.google.nl/search?hl=nl&c2coff=1&q=%22The+remote+session+was+disconnected+because+the+local+computer%27s+client+access+license+could+not+be+upgraded+or+renewed%22+2000+-2003&btnG=Zoeken&meta=

Geeft dit:
http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=816865

Waar o.a. dit op staat:
Just a quick note to say I have seen this problem with several clients and just today had a license server issue prevent all of my terminal server users from signing on.
The issue was a bug in the terminal server not being able to "see" the license server. I had to add a value to the registry on the terminal server. I had to call microsoft for the value, below is the KB article they pointed me to.
Wat je dus hierheen brengt om het probleem op te lossen:
http://support.microsoft.com/?id=239107

Suc6 ermee :)

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 08-07-2005 12:00 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even je topic titel aan :)

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 15:45
Je moet er ook voor zorgen dat de terminal server waar mee je verbindt wel genoeg cals heeft
en de licenties moeten dan op per device staan zal nu wel op per user staan.
en uiteraard moet de license server beschikbaar zijn

Anders google ff er is een manier om via het register je bestaande licentie te verwijderen.
als je dan opnieuw connect is het ook opgelost

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Mavrick_rulez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2006
Waar je licenties voor nodig hebt is RDP in Application mode (op de server) als je TS deinstaleerd opnieuw instaleerd en dan kiest voor administration mode. Heb je geen licenties nodig. Het is echter wel zo dat je maar 2 connectie slots hebt en niet meer.
Pagina: 1