Geheugen erbij in de pc, Memory ERROR piep

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik hoop dat het topic titel genoeg zegt :(

ik leg het even uit.:
_____
Ik heb helezooi spullen gekocht bij alternate en na paar daagjes rustig werken zaten voeding etc allemaal er weer mooi in.
het werkte (na gekloot met jumpers van HDD) met mijn oude 512MB Kingston pc2700
(KVR333X64C25/512 ---- 512mb 333MHz DDR PC2700 DIMM CL2.5)

ik heb exact de zelfde type module gekocht en doe deze in de 2e DIMM bank op mn mobo.
start op. PIIIIIEEEEEEEP (pauze) PIIIIIEEEEEEEEP continu.
ik denk wtf en doe dus de pc uit.
de 2e (nieuwe) module eruit, pc aandoen weer die klote piep.
oude module eruit en nieuwe in 1e DIMM, en helemaal niets, nu zelfs de piep niet.

ik even rustig pauze benee nemen en wat drinken en troubleshooten.
ik naar boven en biosbatt er voor 10min eruit en de oude DIMM module in de 1e socket.
opstarten en weer die piep.
ik heb allemogelijke combo's (steeds met 1 module) geprobeerd.

SPECS:
- asus P4B533
- P4 2,66
- 120 gig wd1200jb
- nec 3450A
- dvd spelertje
- tagan 380
- zalman 7000 proc cooler
- club3d 9600XT met ati silencer van artic.
- audigy 2
- een paar fans op fancontroller

wat kan ik nog proberen??
bvd

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

ik naar boven en biosbatt er voor 10min eruit en de oude DIMM module in de 1e socket.
BIOS Clearen doe je op deze manier ;) In het boekje van het moederbord staat informatie m.b.t. tot BIOS clearen.
• Stekker uit de PC
• PC aanzetten
• Jumper verzetten
• PC aanzetten
• Jumper weer terug plaatsen
• Stekker in de PC
• PC aanzetten
Afbeeldingslocatie: http://img145.echo.cx/img145/4475/biosjumperenbatterijrev13yi.jpg
Jmper voor BIOS clearen en het batterijtje. De jumper zit vaak in de buurt van de batterij. Wordt vaak JP1 genoemd. In de handleiding staat overigens aangegeven waar de jumper zich bevindt :)

Op deze manier is het BIOS 100% zeker gecleared/gereset.

• Dit wil soms ook nog wel eens helpen: (Als je het BIOS reset op de manier zoals boven heeft deze stap geen zin aangezien de stekker er dan al een keer uit is geweest :z)
"Trek de stekker eens uit de PC en zet 'm aan. Druk daarna de stekker er weer in en gaan met die banaan".

• Heb je de 2e DIMM wel goed geïnstalleerd?. Controleer zonodig op schade aan het DIMM slot.
• Heb je ESD maatregelen genomen ?
• Is er visuele schade aan de DIMM's ?
• Maak het systeem zo kaal mogelijk. D.w.z, alle overbodige hardware eraf en alleen met het broodnodige opstarten. Ofwel, alleen Moederbord, processor, 1 werkende geheugen module, videokaart en de voeding. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik zie geen schade aan de modules of sloten.

ESD.. ik heb de kast continu aangeraakt. (school zegt dat die genoeg is.) :P

het jumpertje naast de batt daar heb ik er 2 setjes. dus welke ik moet hebben weet ik niet. en ja ik heb in het boekje gekeken, maar hier stond het niet in. (over die 2 jumpersetjes)

net ook alles uit de kast gehaald en het volgende gedaan.
met een foammatje (die bij het mobo geleverd wordt) op mn tafel gelegd.
daarop het volgende aangesloten.
• mn oude reepje geheugen (want dat heeft gewerkt)
• videokaart
• tobo en muis

hij begon te draaien en detecteerde niets, geen piepje of wat dan ook.
ook heb daar mn oude voeding op aangesloten. dus de tagen voeding is het ook niet.

ik zat ook nog te denken aan mn proc, want ik heb daar een zalman kooler op gezet, maar toen dacht ik, voordat ik begon met het geheugen heeft deze het gedaan en ben ik ook in windows geweest dus daar kan het niet an liggen. de temps waren in bios (voor het geheugen) goed met de kast open. rond de 34 graden idle.

dus ik weet het even niet meer.

edit:
het clearen met jumper heb ik na LANG zoeken in het boekje gevonden en dat zit op een hele andere plek dan ik m verwacht had.
dus dat probeer ik even :D || maar dat mag ook niet helpen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 08-07-2005 11:59 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik ga nu maar ff naar een winkel om daar het te laten testen. en kijken hoe of wat.

hij wordt daar atm getest, en dit kan 3 uur duren dus moet strax terug.

[ Voor 32% gewijzigd door Griffin op 08-07-2005 13:23 ]

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:16:

ik heb allemogelijke combo's (steeds met 1 module) geprobeerd.
Uh wat heb je gedaan dan, een combo met 1 module :?

anyway weet je zeker dat je ze in de goede combinatie naast elkaar hebt gezet? Het lijkt me sterk dat er ook maar iets kapot is, of je moet natuurlijk flink scheef hebben zitten duwen ofzo of ergens sluiting gemaakt hebben.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ thekip:
met combos bedoel ik combinaties met 1 module in de 3 DIMMS. dus inde 1e en dan in de 2e etc.

scheef duwen is niet gebeurt, gewoon rustig.
of er sluiting is gemaakt weet ik niet, zie geen brandplekken op het mobo / DIMMSockets, ook niet op de achterkant heb ook niets gehoord / geroken

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 08-07-2005 15:42 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
net een telefoontje gehad van de winkel,
het blijkt dat mn memory sloten kapot zijn,
miss toch ergens een kortsluiting geweest door het geheugen, ik vermoed het nieuwe geheugen maar dat wil hij niet testen omdat hij bang is dat er nog een moederbord naar de kloten gaat wat ik wel kan begrijpen,
maar zie nou maar eens alternate de schuld te geven dat het geheugen wat hun geleverd hebben mijn moederbord heeft gesloopt.

vaag:S

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:32:
net een telefoontje gehad van de winkel,
het blijkt dat mn memory sloten kapot zijn,
miss toch ergens een kortsluiting geweest door het geheugen, ik vermoed het nieuwe geheugen maar dat wil hij niet testen omdat hij bang is dat er nog een moederbord naar de kloten gaat wat ik wel kan begrijpen,
maar zie nou maar eens alternate de schuld te geven dat het geheugen wat hun geleverd hebben mijn moederbord heeft gesloopt.

vaag:S
Wordt het wel vergoed door alternate? het moederbord? Ik heb hetzelfde probleem bij dezelfde winkel, maar als hij wel goed is dan moet ik 13.50 betalen. En daar heb ik geen zin in.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Vrij uitzonderlijk dat je je complete memory banken sloopt door er een DIMM in te stoppen... :?

Lijkt me alleen mogelijk als je echt grof hebt gedaan of ze erin of eruit hebt gehaald met een draaiende PC... En tja... statische electriciteit doet ook wonderen soms maar dat lijkt me hier ook niet de oorzaak.

Oh... en kastje vasthouden zou ik maar vergeten: gewoon een polsbandje...

Je denkt misschien dat er geen schade optreedt maar de schade die optreedt door je niet op de juiste manier antistatisch te zekeren kan pas een hele tijd later zichtbaar worden...

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
het zit zo.
(natuurlijk bedankt voor de hulp)

bij de lokale pc boer hebben ze het uitvoerend getest en hieruit bleek dat alle 3 de mem sockets naar hell waren, dus er komt een nieuw mobo,
ik bellen met alternate, ik moet dus in totaal 120km gaan rijden dat het daar getest kan worden (de dimm) en als het kapot is dat ik een nieuwe mee krijg.
vergoeding van mn mobo doen ze niet. achterop bij de voorwaarden staat:
'wij zijn niet aansprakelijk voor het beschadigen van andere componenten door het installeren van nieuwe hardware'
of in die trent.

dus ja dat wordt een ander mobo. ik ben gelijk voor een iets betere gegaan en iets meer uit te geven.
niet gelijk de top maar het werkt dan tenmiste weer.
de P4P800E deluxe komt erin.
koste delen ik en mn pa, zo aardig is die dan wel weer. Hij zij er wel bij : dit is het laatste wat jij aan je computer verbouw.- dus dat moet dan maar.

alternate vond ik altijd wel een goede zaak, maar nu ga ik voortaan toch maar die 2 tientjes meer betalen en het hier in de stad kopen. is makkelijker met garantie etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 08-07-2005 19:04 ]

Pagina: 1