[Office2003] Samenvoegen documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 15:29

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Dit is het probleem:

Ik heb een excelbestand met gegevens. Enkele kolommen zijn eerder dmv een berekening (optellen/aftrekken van andere kolommen) samengesteld. Die kolommen met berekeningen heb ik in standaard waarden gemaakt (dus ipv berekening gekopieerd en alleen de waarden terug geplakt). Nu heb ik een samenvoegdocument, wat ik heb gekoppeld aan het excelbestand. Maar als er in het excelbestand bv staat: 43,48, dan zet ie in het samenvoegdocument: 43,4899999999998.

Zoals ik al zei heb ik dus het excelbestand zo afgerond mogelijk te maken door de berekeningen euit te halen en de eigenschappen op enkel tekst te zetten van de velden. Maar hij blijft al die cijfers achter de komma pleuren, en dat wil ik niet!! Iemand een idee?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Een veel gemaakte fout is dat mensen denken dat de bron geformatteerd moet worden, helaas werkt dat niet. In dit geval moet het doel (het veld in Word) geformateerd worden. Dit is geen standaard-optie, maar moet als volgt:

Klik met de rechter muisknop op het "getal"-veld in Word en selecteer de optie "Toggle Field Codes" (ik weet niet hoe deze in het NL heet, maar hij laat in ieder geval dan de velddefinitie zien).

Tik na de veldnaam de volgende tekst in: \#0,00x. Hiermee worden de velddefinitie dus:
{MERGEFIELD Veldnaam \#0,00x}

Afhankelijk van je locales instellingen kan het zijn dat je een . ipv een , moet gebruiken, maar dat zie je direct als je vreemde waarden krijgt.

Je merge opnieuw genereren, et voila.

(overigens kun je gewoon berekeningen, getalvelden, etc. laten bestaan en hoef je dus niet eerst te plakken als Values)

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Super! Bedankt. Het werkt. Nooit geweten dat je daar zo moeilijk voor moest doen... :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet met de auto-opmaak een financieële kiezen, en dan via de locales limiteren tot twee achter de komma?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:32:
Kan je niet met de auto-opmaak een financieële kiezen, en dan via de locales limiteren tot twee achter de komma?
Nee dat werkte bij mij in elk geval niet...