Toon posts:

Advies server

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik wil bij ons op de zaak het een en ander veranderen wat betreft de computerindeling.
We werken op dit moment niet echt centraal, zitten dus vaak niet op dezelfde lijn.
Vandaar dat er soms klanten zijn die 2 of 3 reacties van ons krijgen .. :P

Nu wil ik dus een servertje aanschaffen waar het volgende op komt te draaien

Windows server 2003
Exchange server (om de mails goed te verwerken)
SQL database (order verwerking webshop)
Bestanden hosten (dus de complete administratie)

Wat voor een server kunnen jullie me aanraden, en zijn er misschien alternatieven voor MS exchange server ? Kan me indenken dat dit weer een rete duur programma wordt :r

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Een Microsoft Windows 2003 Small Business Server heb je al voor iets minder dan 1000 euro geloof ik. Als je dat op een zelfbouw server zet voor laten we zeggen ook ongeveer dat bedrag (alleen kast met hardware dan) dan ben je al een heel eind op weg. Ik heb dit ondertussen zelf al anderhalf jaar draaien op een zelfbouw bak (2500+ met IDE RAID1) en tot aan gister had het ding bijna 9 maanden uptime en het werkt perfect als je weet waar je mee aan het kloten bent.

With stupid below ^^. Maar die HP's zijn kwalitatief mischien beter, maar dan moet het budget er zijn. een SBS licentie is voor veel (kleinere) bedrijven vaak een flinke investering, waardoor er vaak bespaard moet wordenop de server, maar ik ben het bewijs dat het net zo goed kan draaien op een 'budget' server :)

[ Voor 26% gewijzigd door m33p op 08-07-2005 10:30 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
Compaq Proliant ML350/380 en SBS van MS, is prijs kwaliteit zeer goed.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

tc982 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:28:
Compaq Proliant ML350/380 en SBS van MS, is prijs kwaliteit zeer goed.
idd ML350 en SBS2003 OEM
Arno schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:30:
Verder is een HP/Dell 1 of 2 u wel voldoende hiervoor ;)
Waarom gelijk een pizzadoos...
bij de gemiddelde mkb bedrijven staat de server toch gewoon ergens onder een buro ;)
daarmee voldoet een tower model ( die evt als rack om te bouwen is ) prima en is nog eens goedkoper ook ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 10:33 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

Kotssmiles horen niet thuis in PNS
offtopic:
zulke topics overigens ook niet
Er is een SB versie van Server 2003 met Exchange/SQL/ISA die best betaalbaar is, dit is denk ik een redelijke oplossing voor jullie. Verder is een HP/Dell 1 of 2 u wel voldoende hiervoor ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:30:
Waarom gelijk een pizzadoos...
bij de gemiddelde mkb bedrijven staat de server toch gewoon ergens onder een buro ;)
daarmee voldoet een tower model ( die evt als rack om te bouwen is ) prima en is nog eens goedkoper ook ;)
Een pizzabox is vaak vrij voordelig en is goed weg te werken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Wordt de server in een Datacentrum gehangen?
Zo ja, dan heb je een windows editie voor €10 p/m.

Exchange is wel een goede optie, maar ook duur.
Om hoeveel mail accounts gaat het en hoe veeleisend zijn die (niet qua verzending, maar qua opties)?

Verwijderd

Arno schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:34:
[...]
Een pizzabox is vaak vrij voordelig en is goed weg te werken.
pizza doos heb je een rack voor nodig.. meestal is dat niet aanwezig of een telco rackje.
daarbij vergelijk maar eens een tower model tov een pizza doos..
je tower is beter schaalbaar en met alle toeters en bellen goedkoper..
de ML350 is de meest verkochte MKB server van HP... niet voor niets ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry , maar dit heeft niets met PNS te maken.
Als je zo graag kotssmileys gebruikt bij de gedachte aan Exchange alleen al, waarom denk je er dan ook aan :?

Koop een simpel HP/IBM/Dell servertje (of bouw zelf een gebakje in elkaar en zie maar waar je op zondagochtend replacements vandaan weet te toveren) en knal er Win2K3 SBS op, zit alles in wat jij zoekt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.