[Logitech LX501] Aantal toetscombo's met shift werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op mijn nieuw aangeschafte Logitech Desktopset LX501 werken sommige combinaties [SHIFT]+toets niet. Het komt dan vaak voor dat de betreffende hoofdletter wel werkt met de andere [SHIFT]-toets :?. Dit is echter niet bij elke toets het geval. Het probleem is erg vervelend omdat ik sommige hoofdletters niet kan typen.

Later ben ik er achter gekomen dat de combinaties wel werken als ik na het intoetsen van de shift en andere toets eerst de shift-toets loslaat...ook vaag!

Het toetsenbord is aangesloten via USB. Als ik het apparaat via PS/2 aansluit hoor ik bij de combinaties die niet werken een piep uit de systeemspeaker. Ik kan me herinneren dat dit ook altijd het geval was als je teveel toetsen tegelijk indrukte op een toetsenbord. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat er ergens een toets hangt of iets dergelijks...

Het lijkt geen driver-issue omdat het probleem in DOS-mode ook optreedt.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of kent iemand het probleem?

Verwijderd

Nou ik ben blij om eens te lezen dat ik niet de enige ben met dat probleem dus. Heb 3 weken geleden mijn LX501 gekocht en dus precies dezelfde problemen als jij hebt. Ook de shift toetsen dus en een pieptoon als je ze te lang indrukt. Ik mag hem terugbrengen naar de winkel en dan sturen ze hem weer op naar de fabriek en kijken ze het na. Als het niet te verhelpen is krijg ik een nieuwe. Logitech heeft 5 jaar garantie. Dus dat is wel erg fijn in zulke gevallen. Dus als je de bon nog hebt zou ik je adviseren om gewoon terug te gaan naar de winkel en je garantie op te eisen.
MvG Piek

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 07:53

alm

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:00:
Nou ik ben blij om eens te lezen dat ik niet de enige ben met dat probleem dus. Heb 3 weken geleden mijn LX501 gekocht en dus precies dezelfde problemen als jij hebt. Ook de shift toetsen dus en een pieptoon als je ze te lang indrukt. Ik mag hem terugbrengen naar de winkel en dan sturen ze hem weer op naar de fabriek en kijken ze het na. Als het niet te verhelpen is krijg ik een nieuwe. Logitech heeft 5 jaar garantie. Dus dat is wel erg fijn in zulke gevallen. Dus als je de bon nog hebt zou ik je adviseren om gewoon terug te gaan naar de winkel en je garantie op te eisen.
Krijg je niet eens direct een andere? Lekkere service daar dan...