Hou Windoos voor de gek: SUBST

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Topicstarter
Ik zit eraan te denken mijn (12 GB) schijf in 1 grote partitie in te delen en vervolgens in de root een paar folders als C:\disk_D, C:\disk_E, etc te maken, en deze als virtuele schijven aan Windows te laten lijken door in AUTOEXEC.BAT het volgende te zetten:

SUBST D: C:\disk_D
SUBST E: C:\disk_E

Nou is dat mogelijk omdat ik nu ook bijvoorbeeld C:\Windows\Temp en C:\Program Files\Opera\cache4 als aparte drives heb, maar kan je op zo'n schijnschijf ook programma's installeren, of zelf Windows (NT)?

-- Newbie-filter -- >:)
PS Als je niet weet wat SUBST is klik dan maar op 'Back' :) (ownee, Terug ofzow, in NL is het Terug dacht ik |:()

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Absoluut niet. Veel Windows programma's trappen er niet eens in, want het is een tamelijk highlevel gebeuren. Een subst drive wordt door veel 'domme' programma's als drive beschouwd, en zeker wel door dos-programma's. Maar hou wou je Windows NT installeren op een subst drive?!? De subst drive bestaat alleen in ms-dos of windows en als je Windows NT setup draait dan trapt die daar echt niet in omdat de drive waar je 't op installeert gewoon een echte fysieke drive moet zijn met een MBR en dergelijke.

En no offense, maar laat je newbie-filter maar weg want anders zou je jezelf nog wegfilteren ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Neuh gaat niet echt werken. Waarom maak je niet gewoon wat extra partities aan? Je kunt overigens wel een NTFS partitie mounten aan een NTFS dir.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Partities maken lijkt mij ook handiger.
En dat newbie filter slaat inderdaad nergens op.

Verwijderd

Newbie filter sucks, iedereen is als newbie begonnen

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Als je nou gewoon sharing aanzet en vervolgens d: en e: naar je eigen shares mapt?
Ik weet niet of je dan cache kan schrijven naar deze schijven, maar het is het proberen waard...

Geen slechte reactie voor een newbie he? ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

B-)
Pagina: 1