[XP] Crash, spontane reboots

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 13:22
Hay,

De laatste tijd (zeg een dikke week nu) heeft mijn pc last van spontane reboots. Als ik in windows zit krijg ik bijvoorbeeld reboots als ik MSN photo spaces bekijk, of toen ik photoshop wilde installeren... maar ook als ik niks aan het doen ben, of pas een seconde of 2 ingelogd ben, BAM!, zwart scherm, reboot.

Geen BSOD, geen foutmelding....natuurlijk staat de optie om automatisch te herstarten uit, verder heb ik inmiddels het volgende gedaan:

- Geheugen getest (memtest86 en MSutil) --> OK
- Processortemps gechecked --> 50graden --> OK (voor twee Athlon MP's)
- Veilige Modus opstarten --> Niet okay, zelfde probleem
- Virusscan uitgevoerd alsook spy-sweep gedaan --> Niets gevonden (zoals verw8)
- Windows Reinstall vanaf werkend Image --> Zelfde probleem, al duurde het wat langer voor hij kwam
- Bios settings naar Fail Safe --> OK (Pc start opeens veel sneller op, maar probleem in windows is er nog steeds)
- Overige hardware verwijderd (TVkaart, Geluidskaart, CD/DVD-rom Drives)
- 2e Processor verwijderd
- 1 van de 3 geheugenrepen gebruikt, overige 2 eruit.

Niets mag baten, het pokke ding blijft restarten. Gister nogal wat problemen ermee gehad en veeeel frustratie, want er zaten een paar honderd man te wachten op foto's die van mijn pc gephotoshopped moesten worden (ow damn, die kreeg ik niet geinstalleerd) en daarna geupload (hmz, lastig als de zooi om de 5 minuten restart :S).

Nu met slechts één reepje van 512mb erin lijkt hij iets stabieler, echter de reboot komt nog steeds af en toe.

Owjaz, de voltage-lijnen lijken redelijk in orde en liggen volgens de faq binnen de bruikbare marges.
En natuurlijk heb ik erop gegoogled maar de results aldaar gaan meer over gewone driver fouten/restarts met BSOD meldingen, die heb ik dus niet. Verder wordt er geen kerneldump gemaakt en zie ik geen vreemde dingen terug in de event-log (los van een klagende raid5-controller die zegt een "unclean shutdown" te hebben gezien).

Wie ow wie helpt mij dit K*T-probleem te verhelpen? De boel is redelijk onbruikbaar op deze manier :( En als arme student heb ik maar één pc).....suggesties?

Edit: het gaat trouwens over Windows XP SP2, laatste patches en updates applied (maakt geen verschil)

[ Voor 21% gewijzigd door Aesculapius op 08-07-2005 13:39 . Reden: typos, titelfix ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel eventjes gecorrigeerd. Je OS hoort per de Windows Operating Systems - Policy vooraan tussen [] :)

Krijg je bij die reboot een bsod? Sommige geheugenbankjes willen niet lekker samenwerken, daar zou het wat mee te maken kunnen hebben... Misschien een long shot, maar een andere voeding misschien een idee om eens te proberen?

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 08-07-2005 11:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Lijkt op een voedingsprobleem heb je al eens geprobeerd een andere voeding erin te hangen..?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

sanfranjake schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:08:

Krijg je bij die reboot een bsod?
Geen BSOD, geen foutmelding....natuurlijk staat de optie om automatisch te herstarten uit, verder heb ik inmiddels het volgende gedaan:
;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30

jurma

simply connecting...

Uhm klinkt misschien raar dit had ik ook. Maar mijn probleem was cas3 geheugen terwijl mijn moederbord alleen 2 of 2.5 aankan. Heb je hier ook al eens na gekeken?

Trouwens was bij mij memtest ook toen goed.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Hey als je misschien even kunt vertellen wat je allemaal in je systeem hebt zitten dan kunnen we misschien ook even naar de hardware kijken :)

//Creegfire

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Is je pc geaard? Soms willen ze wel eens spontaan rebooten als dat niet zo is.

• Aesculapius
Allright, een andere voeding heb ik momenteel niet ter beschikking (heb min. 500Watt nodig denk ik).

Mijn systeem:

Mobo: Gigabyte GA-7DPXDW
CPU: 2* AMD Athlon 2200+ (1800Mhz)
Mem: 2* 512MB ?? DDR PC2100 ECC Registered + 1 * 1024MB Infineon DDR PC2100 ECC Reg.
Graf: ATI Radeon 9700 Pro
Snd: Soundblaster Audigy 2
Voeding: Enermax 550Watt
Raid contr.: 3Ware 7850
HDD: 4 * 200GB Western Digital WD2000JB (Raid 5) + 1 * Western Digital 80GB WD80nogwat
TV-krt: Hauppauge WinTV-PVR 250
Monitors: Iiyama Vision Master Pro 45? 22" + Dell 2405DPW 24"
Printer: HP Deskjet 5550
Drives: 1* Pioneer DVD-ROM A06, 1* Plextor ?? 48x cd-writer, 1* Nec 3500 DVD+-RW, 1* Plextor??DVD-rom

That's about it. De 2 CPU's, Grafische kaart en northbridge zijn watergekoeld.

Het kale systeem waar de problemen dus nog steeds voorkomen bestaat uit slechts 1 CPU, 1*512MB RAM, Graph. krt, Raid controller, harddisks.

Edit stefan001: Ik heb speciaal voor mijn PC randaarde aangelegd op de zolderkamer; ja dus...

Dat het geheugen niet zou samenwerken zou wat kunnen verklaren, maar verklaart niet waarom het tijden wel goed gewerkt heeft. Nu met één geheugenbank heeft hij hetzelfde probleem.
Hoe zou ik mijn voeding moeten testen om te weten of het daar aan ligt? Kan ik er niks verder aan doormeten?

[ Voor 21% gewijzigd door Aesculapius op 08-07-2005 13:54 . Reden: nog wat vraagjes :) ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 23:20
De beste manier om je voeding te testen is eigenlijk om er een andere voeding in te zetten :)

En misschien iets stoms: Probeer ook alleen het andere reepje geheugen erin te zetten. Misschien is het reepje wat je hebt laten zitten wel de boosdoener ;)
En wat ik ook vaker gehoord heb is dat dit kan komen door gesprongen condensatortjes op je moederbord (wat verklaart waarom het daarvoor wel werkte) :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Aesculapius
ik heb de andere reepjes ook geprobeerd, allen apart en geen verschil;

ik dacht ook eerst meteen aan gesprongen elko's, maar kon er geen vinden op mn mobo, al ziet eentje er een beetje "bol" uit, gesprongen issie niet.
Ik zal eens kijken of ik van iemand een voeding kan lenen dan...

[ Voor 17% gewijzigd door Aesculapius op 08-07-2005 16:00 ]

• Aesculapius
zonet weer een crach gehad :(
Met everest (aida) krijg ik de volgende waardes voor mijn spannignslijnen, iemand enig id of ze een beetje kloppen?

Afbeeldingslocatie: http://www.kroew.nl/sitepics/everest.jpg

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De temperaturen zijn niet schokkend afwijkend voor zover ik het kan nagaan. Wat vindt je bios ervan? Overigens lijkt me dit meer hardware dan software/os gerelateerd inmiddels. Daarom verplaats ik even je topic:
Windows Operating Systems > Processors, Mobo's & Geheugen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Aesculapius
thnx. Mijn bios vindt het prima; system health OK zegt ie altijd spontaan; de temps zijn niet super koel maar redelijk en acceptabel.

Ik moet wel zeggen, sinds ik die 1GB infineon en mijn 2e processor eruit heb, komt het een stuk minder voor; ik heb photoshop al kunnen gebruiken en kan een post tikken zonder reboot :) Maar nogsteeds komt af en toe die klap.

Mocht het de voeding zijn, hoe kan ik dat dan doormeten? want de waardes die hij uitleest zijn ok, en als ik met mijn multimeter als hij aanstaat gewoon een molex doormeet kloppen de getallen ook. :S

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-08 16:44

nimmer

hai :O

de laaste keer dat ik dit probleem had, moest ik mijn mainboard vervangen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Aesculapius schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:00:
ik heb de andere reepjes ook geprobeerd, allen apart en geen verschil;

ik dacht ook eerst meteen aan gesprongen elko's, maar kon er geen vinden op mn mobo, al ziet eentje er een beetje "bol" uit, gesprongen issie niet.
Ik zal eens kijken of ik van iemand een voeding kan lenen dan...
Maak eens een foto van die "iets bol"? Ze horen gewoon plat te zijn.

Symptonen van verrotte condensatoren (misschien voldoe je aan meerdere)
System Faults:
Motherboard fails to POST.
Memory Test Fails.
System randomly and/or constantly reboots itself.
Fails to fully boot (or even install) Operating System.
System randomly and frequently freezes.
Random & frequent 'Blue Screens of Death'
BSoD or hard freeze under heavy drive activity (Either RAID, SCSI, or standard ATA)
CPU temps abnormally higher than usual under typical or less load.
*CPU VCORE & other system voltages are erratic or far out of tolerances.
Resetting the system after a freeze and the system will not repost.
(You have to completely power down then power back up.)

• Aesculapius
Hmz, in die symptomen kan ik me enigszins vinden, al zijn ze van de andere kant ook wel weer enigszins kenmerkend voor andere problemen.
Ik zal maandag een foto maken van die elko's. Hoop niet dat het dat is trouwens want volgens mij kan ik dit mobo nergens meer krijgen (discontinued) :(

Verwijderd

-Inderdaad de elko's rond je sockets even nalopen of er geen troep uitkomt en of ze niet bol staan.
-Het RM filter of de gelijkrichter in je voeding is ongeveer wijle (andere voeding echt proberen. Desnoods in winkel)

... Het terugzetten van je image ging wel goed?!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 04:49 ]

• Aesculapius
Een andere voeding wordt dus even lastig; denk niet dat ik in een winkel "zomaar" even een 550+ watt voeding te leen krijg...

Hieronder wat foto's van mn mobo. de elko's zien er nog redelijk uit, niet gebarsten in ieder geval hoewel er wel enkele wat bol staan (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://www.dopje.com/photos/agp_pci_thumb.jpg
Tussen het AGP slot en het eerste PCI slot vond ik wat condensators...
Afbeeldingslocatie: http://www.dopje.com/photos/cpu1_cpu2_thumb.jpg
Hier ronduit de meeste, tussen de twee cpu's...
Afbeeldingslocatie: http://www.dopje.com/photos/cpu2_nb_thumb.jpg
hier tussen de northbridge en AGP slot/cpu2 nog enkele elko's...

Dus toch op zoek gaan naar een vervangend moederbord dan :'( ?

[ Voor 15% gewijzigd door Aesculapius op 11-07-2005 02:55 . Reden: tekst bij plaatjes ]

Verwijderd

Kan je foto´s niet zien (ISA van werkgever blockt dit) maar een condensator kan vervangen worden en is goedkoper als een nieuw mobo....

• Aesculapius
Nu moet ik er bij zeggen dat ik geen mega held ben met solderen, ik denk ook dat je er lastig bij kan komen...
Los daarvan, welke moet ik vervangen :S? Er lekt er geen een....

Verwijderd

heb je ook al een andere videokaart geprobeerd? misschien is dat het probleem (ivm de zwarte schermen).

• Aesculapius
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:04:
heb je ook al een andere videokaart geprobeerd? misschien is dat het probleem (ivm de zwarte schermen).
none available :( Maar hoezo zwarte schermen? Hij reboot gewoon de hele zooi, daarom wordt het scherm ook zwart jah :) ik moet es gaan denken waar ik die zooi tijdelijk even kan lenen, want ik koop niet elk onderdeel "dubbel" in :)

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Ok, kleine kick want ik heb hetzelfde probleem.

Spontane uitval van het scherm als de computer blijft draaien, spontane restarts. Absoluut geen foutmeldingen of dergelijke, het gebeurt ineens. Moederbord en geheugen zijn al vervangen, geen resultaat. Processor blijft op goede temperatuur. Spanningslijnen lijken ook in orde. Ik heb geen idee wat dit kan zijn.. kan het de processor zijn? Het gebeurt geheel willekeurig....

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Hoezo spanningslijnen lijken in orde?
Je geeft zelf aan dat de -5 naar 5.55 gaat, dat is meer dan 10%.
Goedkope (maar niet zo betrouwbare) manier om te testen: kijk naar je voltages in rust. Start vervolgens een stress programma (prime, burn-in test, sandra, etc) en kijk wat dat met je voltages doet.
Als die zwaar veranderen heb je volgens mij de oorzaak gevonden. Als je meedoet met de Dutch Power Cows dient het nog een goed doel ook :)

Dat zou verklaren waarom je met minder hardware minder crashes hebt. En mogelijk voorkom je daarmee het soldeerfeestje (al kun je je mobo mischien gewoon naar een technische zaak brengen).

AdB

• Aesculapius
Thanx voor de tip AdB, dat ga ik eerstvolgende keer uitproberen. Laatste 3 dagen heeft hij redelijk stabiel gedraaid, maar toen ik een HD-DVD stukje van the Matrix wilde draaien in PowerDVD ging hij weer mooi rebooten; dus een niet zo'n stabiele stroomtoevoer is dan wel een mogelijke veroorzaker ja. Is bij alle spanningslijnen de "10%"-regel van toepassing?

• AdB
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Kijk even op de voedings FAQ of google wat. Even uit hoofd: alleen de 12 V mag 10% hebben, de rest max 5%. Je 5 Volt lijn is juist de belangrijkste voor je stabiliteit.
Die Enermax is in principe een goede, die zou nooit 10% mogen afwijken. Wel vreemd dat de boel al crasht bij een DVDtje, leuke video kaart moet dat zijn.

AdB

• Aesculapius
AdB schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:07:
. Wel vreemd dat de boel al crasht bij een DVDtje, leuke video kaart moet dat zijn.
Euhmz, het is wel een HD-DVD sample he, die staan er nogal om bekend om wat recourses te vreten, maargoed; ik was eerlijk gezegd ook wel overtuigd van de voeding....heb hem ook een beetje op zijn kwaliteit gekocht dus ik wilde hem al niet in twijfel trekken v.w.b. de problemen maar kennelijk heb ik heir dan te makkelijk over gedacht;
Wat is de betrouwbaarste manier van meten van die volt-lijnen? gewoon met de multi-meter op een molex? Laten we hopen dat dat het is; stukken makkelijker vervangen dan het hele exclusieve mobo :)

• Aesculapius
Ik ben nu aan het kijken naar een andere voeding (Antec TruePower 550Watt lijkt me wel wat).
Tussen het bladeren door zie ik een post staan die zegt dat de negatieve spanningslijnen er niet veel meer toe doen tegenwoordig....

Bij mij is júist die -5V lijn veel te laag (-5,60), maar als ze er niet toe doen, is dat dan wel de oorzaak van al mijn problemen ?

• Aesculapius
AdB schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:07:
Kijk even op de voedings FAQ of google wat. Even uit hoofd: alleen de 12 V mag 10% hebben, de rest max 5%. Je 5 Volt lijn is juist de belangrijkste voor je stabiliteit.
Die Enermax is in principe een goede, die zou nooit 10% mogen afwijken. Wel vreemd dat de boel al crasht bij een DVDtje, leuke video kaart moet dat zijn.
Voedings FAQ? waar vind ik die :P?

Het vreemde is dat ik nu een multimeter aan een molex heb hangen en de 5Volt aldaar veranderd niks bij een reboot; hij staat netjes op 5.03 / 5.02 volt, prima dus... Wat die -5V precies doet, geen id. Tweede vreemde is dat als ik knoppix draai, ik nergens last van heb :S Vreet die minder recourses ofzo.... Mensen nog ideeën over die voeding?

Verwijderd

Aesculapius schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:02:
Thanx voor de tip AdB, dat ga ik eerstvolgende keer uitproberen. Laatste 3 dagen heeft hij redelijk stabiel gedraaid, maar toen ik een HD-DVD stukje van the Matrix wilde draaien in PowerDVD ging hij weer mooi rebooten; dus een niet zo'n stabiele stroomtoevoer is dan wel een mogelijke veroorzaker ja. Is bij alle spanningslijnen de "10%"-regel van toepassing?
nee
lees de faq is zou ik zeggen
de 5 volt en 12 volt zijn de belangrijkste voltages en die mogen een marge hebben van 10 procent

belangrijker.
De marges zijn als volgt:
+5V: ~4% (+4,8V ~ +5,2V)
-5V: ~10% (-4,5V ~ -5,5V)
+12V: ~5% (+11,4V ~ +12,6V)
-12V: ~10% (-10,8V ~ -13,2V)
+3,3V: ~4% (+3,15V ~ +3,45V)

ik zou ook eerst alles uitsluiten voordat je nieuwe producten gaat aanschaffen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 19:51 ]

• Aesculapius
je zegt nu al wat anders dan AdB, maargoed.... het klinkt alsof je er verstand van hebt :)
Ik mag aannnemen dat mijn multimeter de zooi beter weergeeft dan de sensor die everest uitleest, right? Wat doet die -5V dan precies en hoe kan die zo afwijken van de normale 5V? Kan ik die -5V ook ergens multi-meten?

Hoe heet die verdomde faq dan? Want heb in de cpu,mobo & mem faq zitten bladeren maar daar staat weinig over voedingen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) Te vinden via het PMG Beleid en de inhoudsopgave van de PMG FAQ.

• Aesculapius
mooie faq maar ik schiet er dus niks mee op... de positieve 5 en 12 voltlijnen (die ik met de multi kan meten) zijn prima. Ik heb volgens de specs inderdaad een "zwaar systeem", dual AMD MP, radeon9700Pro, stuk of 5 harddisks, 2GB geheugen etc.....maar ik heb niet voor niets die enermax erin gegooid...

Om nu zomaar een nieuwe voeding te gaan kopen....enerzijds doe ik het graag als ik dan van de probs af ben, maar als het dalijk niks uitmaakt zit ik met een voeding....het geld groeit me nu ook weer niet echt op mn rug...ook omdat bij een reboot de gemeten 5 volt lijn juist keurig op 5.03 bleef staan laat me steeds meer twijfelen over de voedingsproblemen...arg, wat een kut-situatie....

Niemand die deze symptonen toevallig ook gehad heeft? Aan ervaringen hecht ik wat meer waarde dan maar op de gok onderdelen gaan vervangen...

• danielsrje
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik zou toch maar eens proberen een andere voeding of een ander moederbord te regelen/lenen. De spanningen die je meet zeggen op zich ook niet veel: op dat moment doet alles het tenslotte. En op het moment dat-ie pats-boem staat te rebooten ben je te laat ... Zo ga je er in ieder geval niet achter komen :( Heb je niet een goed voorziene computerboer in de buurt? Met een stapel onderdelen onder handbereik is het probleem veel sneller te vinden.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 10:31

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Hey Aesculapius, je hebt ZEKER een elko (condensator) probleem. Ik kan op de tweede foto al zeker twee elko's aanwijzen die bezweken zijn onder de spanning. De tweede in de tweede kolom en de tweede in de laatste kolom.

@Tasslehoff: geschikte condensatoren zijn voor een normale consument bijna niet te vinden. Heb jij een adresje?

In de States zit een leverencier, maar die levert in principe niet buiten de USA/Canada. (http://www.badcaps.net/) Misschien is dit een inkoopactie waard?

[ Voor 22% gewijzigd door Killemov op 18-07-2005 12:17 ]

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Aesculapius
hmz, de vraag is dan of ik het wel waard vind en dit probleem niet als excuus ga gebruiken om een nieuw mobo (+Proc) te kopen....zucht, wordt dan wel weer een duurdere uitgave dan een nieuwe voeding :S

dus je bedoeld deze hier:?

Afbeeldingslocatie: http://www.dopje.com/photos/elkoprobleem.jpg

Met hoeveel zekerheid kan je zoiets constateren? het is namelijk wel een heeeeeeele klus die me tegemoet loopt :S

Richard7: Niet echt een plek waar ik zo even spullen kan lenen, helaas...ik zal het dus wat zekerder moeten weten omdat ik het gewoon moet kopen.... (nu is een spare voeding natuurlijk altijd wel eens handig daar niet van maar toch :S)

[ Voor 57% gewijzigd door Aesculapius op 19-07-2005 13:41 . Reden: plaatje erbij ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Killemov schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:13:
Hey Aesculapius, je hebt ZEKER een elko (condensator) probleem. Ik kan op de tweede foto al zeker twee elko's aanwijzen die bezweken zijn onder de spanning. De tweede in de tweede kolom en de tweede in de laatste kolom.

@Tasslehoff: geschikte condensatoren zijn voor een normale consument bijna niet te vinden. Heb jij een adresje?

In de States zit een leverencier, maar die levert in principe niet buiten de USA/Canada. (http://www.badcaps.net/) Misschien is dit een inkoopactie waard?
Ik heb er van zowel Gigabyte als MSI een aantal gehad. Low-ESR condensatoren zie ik idd vrijwel nergens, maar een mailtje naar <fabrikant> deed wonderen, of je sloopt ze van ouwe mobos af.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb hier ook laatst een Gigabyte mobo gedumpt omdat er geplofte elco's op zaten.

Ik kon het ook maar niet vinden.. kijk ik es ff goed naar die condensators, staan ze een beetje bol :/
Nieuw mobo gekocht en ik was weer up and running :) (nou ja, een collega dan ;) )

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Aesculapius
ja ze staan inderdaad "een beetje" bol, zeker niet zo vlak als al die anderen, maar ik dacht dat de condensators "gesprongen" moesten zijn, zou er wat mis zijn...daar heb ik me dan kennelijk in vergist. Okeej, overstappen naar een nieuw mobo....pfew.

die Uli 1695 chipset lijkt me wel wat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aesculapius op 19-07-2005 19:19 ]

Pagina: 1