Toon posts:

google techniek (help)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb 2 websites nl, www.thuisinlucht.nl en www.thuisinglas.nl
deze wil ik hoog laten scoren via google (niet betaald)

ik heb het nu als volgt gedaan:
<meta name="Subject" content="thuisin - thuisinglas">
<meta name="Description" content="tekst enzo">
<meta name="Keywords" content="hier, de, zoekwoorden">
<meta name="Language" content="Dutch">
<meta name="Robots" content="All">

is dit goed of wat doe ik fout?
bedankt alvast voor de reacties!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Meta spul met niet echt meer bekeken door zoekmachines. Je website moet gewoon van goede kwaliteit zijn, mensen gaan er dan naar linken en hoe meer mensen er naar linken des te hoger is je pagerank. Ook wordt je indexatie gigantisch verbeterd als je semantische HTML gebruikt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

AtleX schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 08:55:Ook wordt je indexatie gigantisch verbeterd als je semantische HTML gebruikt.
so true! Een <h1> doet al heel veel....

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 08:55:
Meta spul met niet echt meer bekeken door zoekmachines. Je website moet gewoon van goede kwaliteit zijn, mensen gaan er dan naar linken en hoe meer mensen er naar linken des te hoger is je pagerank. Ook wordt je indexatie gigantisch verbeterd als je semantische HTML gebruikt.
ik snap het niet kan je het iets duidelijker uitleggen?

Verwijderd

Al die META dingen hebben weinig zin, zeker bij Google, want daar kijkt Google niet of nauwlijks naar. Als je een goede site hebt waarbij je keurig gebruik maakt van HTML zoals het bedoeld is zullen mensen sneller naar je site linken. Google kijkt onder andere naar de populariteit van je site.

Heb je een nette site, dan zal je vanzelf hoger op de lijst van Google komen. Toeren uithalen om op korte termijn hoog in Google te komen is manipulatie en zal niet echt gaan lukken.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De meta tags die je in je startpost neerzet hebben totaal geen waarde meer voor een zoekmachine, deze negeert ze voor een groot deel en daarom worden ze ook niet meer opgenomen in de pagina door veel webdesigners.

Semantische HTML is het gebruik van elementen waar ze voor bedoelt zijn, bijvoorbeeld H* voor koppen, tabellen voor tabulaire data, en divjes+aanverwante tags voor de layout. Let er namelijk op dat een zoekmachine jou pagina leest zoals een blinde, <p class="kop1">Koptekst</p> heeft totaal geen betekenis, <h1>Koptekst</h1> wel. En met alle respect, maar jou pagina voldoet hier in de verste verte niet aan. Lees bijvoorbeeld eens dit document voor meer informatie.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Wat hij zegt is 3 dingen:

- Google kijkt (bijna) niet naar de meta tags. Logisch, want anders zou iedereen bovenaan staan..

- Google heeft meer aan een goede website. Zorg dat je html correct is (volgens de standaard, gebruik de juiste tags voor de juiste elementen).

- Zorg dat je content interessant is. Want Google kijkt voornamelijk naar hoeveel mensen linken naar jouw site.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Voor een korte uitleg bekijk dit artikel eens. En voor de mensen die (net zo als mij) het woordt nog niet kenden:
se·man·tiek (de ~ (v.))

1. leer van de betekenis van de woorden en woordgroepen => betekenisleer
2. [fil.] leer van de interpretatie van formele systemen

[ Voor 54% gewijzigd door G F0rce 1 op 08-07-2005 09:39 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Nog afgezien van dat inhoudelijke discussies over webdesign in Webdesign & Graphics thuishoren is dit topic redelijk kansloos daar. Face it: de search engine bouwers zijn al jaren bezig om mensen als jij het 'cheaten' onmogelijk te maken. SEO is een farce, en al helemaal op dit niveau.

Er is exact een manier om hoog te komen in Google: zorg ervoor dat je goede content hebt, waardoor sites die zelf een hoge PageRank hebben naar jouw content linken.

Begin eens met lezen over hoe PageRank werkt dan zet ik intussen dit topic op slot omdat het echt niets met Internet & Telefonie van doen heeft en je echt de basiskennis over je materie hard ontbeert :)

Lees daarna overigens ook even chem's verhaal over semantiek en het nut ervan.

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 08-07-2005 17:10 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.