Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MDa compact ism ADAPT Bluetooth GPS Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 925 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een MDA compact. Ook heb ik hierbij een ADAPT Bluetooth GPS Receiver
gekocht om met tom tom 5 te kunnen navigeren.

Helaas lukt het me niet om de gps aan de praat te krijgen. Ik heb hem toegevoegd op mda (via bluethooth). Helaas zie ik helemaal niet dat er contact gemaakt wordt. In tom tom 5 zie ik ook dat er niks gebeurd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn rom op de mda is:
rom: 1.01.00 WWE
date: 10/21/04
radio: 1.00.10
protocol: 1337.36

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderd

als je met de bluetooth manager zoekt naar apparaten vind ie dan wel je BT gps unit ?

zie net dat dat wel werkt...

welke gps unit heb je ingesteld in tom tom dan ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik ook geen bluethooth manager heb.
Ik zie alleen het bluetooth icoontje. Die ik aan en uit kan doen. En hem naar het bluetooth kan laten zoeken. Verder kan ik geen speciale instellingen instellen.

ALs ik hem heb laten vinden krijg ik dit:

Bluetooth serial Port COM5

This bluetooth device supports serial port profile,
would you like to create a bluetooth serial port for it?

Yes / No

En dan doe ik YES.

Verwijderd

vraagt hij ook nog om een password ? bij m'n TomTom GPS is dat 0000

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heeft hij wel gevraagd. En idd heb ik 0000 ingevoerd.

En in tomtom heb ik com 5 aangezet en bij de bluetooth apparaat ook com 5.

Ik snap er niks van!

Iemand ervaring met een mda Compact in combinatie met de Adapt gps?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 12:15 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
's ff googlen. Op diverse engelse sites is hier ook over geschreven.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40

Dogooder

dus...

voor zover ik weet zit de Adapt BT gps op com 8.
IK heb dan tomtom 3 en die moet dan eerst geupdate worden.
Doet je gps het voor de rest wel. bv met gps tuner, of het programma wat bij de adapt BT gps zat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma VisualGPSce op de mda geinstaleerd. Helaas krijg ik hiervan ook geen ontvangst. Dit is allemaal heel raar. IK kan ook mijn gps alleen maar op com poort 5 instaleren.

#sorry beetje stom, had deze moeten aanpassen.#

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de rom geupdate naar:

rom: 1.12.00 WWE
date: 05/28/05
radio: 1.12.00
protocol: 1337.42
ExtRom version: 1.12.119 WWE

Als ik nu naar bluetooth ga zie ik het volgende:

Mode --> devices --> Com ports

Als ik mijn gps receiver toe voeg, zet hij hem automatisch op com5.

Als ik nu naar de tab Com ports ga zie ik het volgende:

New Outgoing port
new Incoming Port

Als ik hier op outgoing port druk dan zie ik mijn gps receiver staan.

Als ik dan op NEXT druk zie ik
Port:
Daaronder zit een selectie balkje. Echter kan ik hier NIKS selecteren.

Het lijkt net of mijn bluetooth com poorten stuk zijn. Zou dat kunnen?
Of doe ik echt iets verkeerds?

Verwijderd

Zelf ben ik geupgrade van versie 3 naar 5. Dat ging evenjtes goed. Waarschijnlijk omdat ik TomTom GPS van 3 niet had verwijderd. Na een harde reset (en alles weer erop te hebben gezet) had ik ook problemen.

Ik probeer het nu door TomTom GPS van versie 3.07 erop te zetten (als upgrade te downloaden bij www.tomtom.com (http://support-nl.tomtom..../std_adp.php?p_faqid=1720). Dan bij receiver te kiezen voor NMEA 0183v2 Bluetooth (ik heb ook de ADAPT Bluetooth GPS Receiver).

Vervolgens gewoon TomTom5 starten en je receiver wordt gevonden (je moet natuurlijk wel eerst de bluetooth verbinding maken (gewoon vanuit bluetooth settings buiten Tom Tom om).

Het lijkt goed te werken, maar ik heb nog niet veel getest.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 20:10

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• daankyd
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 18:21
Dit is de oplossing!

Kies als gps module:
andere kabel-nmea-gps
stel daarna de baudrate in op
9600
en kies voor
com5

Bluetooth simuleert nl een compoort in dit geval via een virtuele kabel.

www.killyourdarlings.nl

Verwijderd

Ik had dus hetzelfde probleem.
Maar Daankyd heeft gelijk.
Het leek mij ook heel onlogisch maar het werkt wel...

Thanx Daankyd :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze hoort in IT thuis, moveje GT > IT derhalve :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

hallo,
mag ik een vraag stellen, waar kan ik die nieuwe Rom vandaan halen? (1.12.00 WWE)
het is gewoon voor de MDA Compact van T-Mobile!

ik heb nog maar oude versie uit 2004 (versie 1.01.00 WWE), en heb het zelfde probleem met me GPS ontvanger!
maar wil dus nu me rom update, in google vindt ik niks van een link!
kan je een goede link geven plz!

thnxx

Edit:(ik blijf zelf ook verder zoeken, maar kan nergens vinden)

Edit 2: ik heb een file gevonden "T-Mobile MDA compact Software-Update.exe" met daarin "MA_TMODE_11201_150_11200_Ship.exe"
afkomstig van site: http://e-playground.akade...firmware-112-von-t-mobile
in het duits, en me duits is niet echt juh van het, dus kan iemand miss. zeggen of het de goede is, en wat ik voor die update moet doen (hoorde iets van back-up maken als dat moet, kan je dan ook vermelden hoe dat moet!)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 15:38 ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik nu ook.

Sterker nog, het probleem is bij mij nog uitgebreider. Als ik de MDA laat zoeken naar een nieuw BT apparaat, vindt 'ie de Adapt wel, kan pincode invoeren, de naam komt op het scherm en finish.

Vervolgens knalt MDA BT steeds uit. Vlak nadat ik heb gepaird, en evt. al een programma opstart (of niet), zet de MDA de rode streep door BT heen. In TomTom kan ik dan ook geen GPS muis traceren.

Bagger, zijn ze ook nog eens vergeten bij het apparaat een handleiding te stoppen, heb dus geen idee exact. Als ik de muis aanzet is het lampje rood, knippert de blauwe (BT) erg snel, na een paar seconden knippert de BT lamp om de paar seconden en blijft de sat's lamp rood. Hoort deze zonder BT connectie nog na een bepaalde tijd op groen te springen?

Ook ik heb de MDA van T-Mobile met de originele Rom, wel met BT Tools erop geïnstalleerd. Maar het mag allemaal niet baten. Ik heb nog geen tijd om de nieuwe rom er nu op te zetten, maar als dit zo blijft, gaat het na het weekend wel gebeuren. Wat een geneuzel zo met BT zeg...

Iemand anders nog een oplossing (wellicht in software te vinden op het net wat te installeren is op de MDA?). Ik las trouwens ergens anders dat de chip van de Adapt wellicht te flashen is met een update. Er is nl. ook een Nemerix V2.0 uit, wellicht dezelfde chip maar andere firmware. Iemand hier meer info over?

Verwijderd

tomtom5 werkt niet op de mda.
Teminste dat is mijn ervaring.. hij liep namelijk iedere keer vast e.d.
terug naar tomtom 4.40 en klaar :)

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:46

jurma

simply connecting...

Ik gebruik een andere pda (ipaq 6315) met tomtom 5 en een adapt gps muis. Hierbij moest ik instellen dat het een andere nmea muis is die draait 4800 baudrate (want 9600 werkte niet bij mij). Dan heb ik Bluetooth seriel on com7 geselecteerd en werkt het gewoon top.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:11:
tomtom5 werkt niet op de mda.
Teminste dat is mijn ervaring.. hij liep namelijk iedere keer vast e.d.
terug naar tomtom 4.40 en klaar :)
Heb TomTom 5.1 en vastlopen doet 'ie niet. Het probleem ligt bij mij dus eerder, bij het opzetten van de BT verbinding. De MDA zet de BT gewoon uit nadat je gepaird hebt met pincode en al

Verwijderd

jurma schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:19:
Ik gebruik een andere pda (ipaq 6315) met tomtom 5 en een adapt gps muis. Hierbij moest ik instellen dat het een andere nmea muis is die draait 4800 baudrate (want 9600 werkte niet bij mij). Dan heb ik Bluetooth seriel on com7 geselecteerd en werkt het gewoon top.
Ik zal daar eens later naar kijken. Probleem nu is dat m'n MDA gewoon de BT uitzet, zelfs na pincode en naam + finish. Je zou zeggen dat ze dan een verbinding tot stand hebben gebracht en houden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:43:
[...]

Heb TomTom 5.1 en vastlopen doet 'ie niet. Het probleem ligt bij mij dus eerder, bij het opzetten van de BT verbinding. De MDA zet de BT gewoon uit nadat je gepaird hebt met pincode en al
Hij loopt bij mij pas vast tijden het gebruik.
sowiesow als je gebruik wil maken van bijzondere plaatsen.

Ook duurt het heel lang om een gps signaal te krijgen..
Soms werkt hij wel voor 10min goed.. maar dan loopt het programma weer vast.. zwaar iri dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:08:
[...]

Hij loopt bij mij pas vast tijden het gebruik.
sowiesow als je gebruik wil maken van bijzondere plaatsen.

Ook duurt het heel lang om een gps signaal te krijgen..
Soms werkt hij wel voor 10min goed.. maar dan loopt het programma weer vast.. zwaar iri dus.
Heb je ook de update er overheen gehad van 5.0 naar 5.1 dan doet 'ie dat niet meer als het goed is

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
je kan de nieuwste rom halen bij xda-developers.com (ftp://forum.xda-developers.com) met
pass xda user xda.

* neem 1.12.500 WWE van qtek dutch retail firmware (zit id magician folder). daar zitten nog instellingen in van nl operators en ben je verlost van al die tmobile troep. gebruik om te flashen bootloader mode door je stylus in de reset knop te drukken en tegelijkertijd de cam en aan/uit knop ingedrukt te houden. In de rom zit een maupgrade file. deze moet je vervangen door de maupgrade_noid zodat het flashen werkt op jou mda compact. alle files staan op de ftp.

*er zitten ook unlock tools op de ftp om je simlock eraf te halen, maar ik kan daar niet utigebreid op ingaan ivm policy

*eventueel je radio naar 1.13 updaten op dezelfde manier als je rom. weer eerst bootloader mode, 1.13 downloaden en weer met maupgrade flashen (als het niet lukt weer maupgrade_noid gebruiken).

*installeer tomtom 5 en doe een update naar 5.1 met eventueel gracioso patch zodat poi's goed werken.

*

Verwijderd

T-Mobile MDA Compact + TomTom5 + Adapt BTwerkt perfect... Gewoon kiezen voor andere
bluetooth GPS op COM5.

Eerst GPS Receiver toevoegen in Windows (pairen) en aangeven dat er compoorten voor gemaakt moeten worden. Ik kan ook gewoon bellen met mijn Bluetooth headset terwijl TomTom5 aan het navigeren is. Ik gebruik nogsteeds (helaas) de orginele T-Mobile rom.

Heel even heb ik de "Bluetooth tools" geinstalleerd maar toen hing mijn mda direct bij het opstarten van TomTom5. Dat zooitje er weer af gegooid, Adapt opnieuw gepaired en gaan met de banaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:03:
T-Mobile MDA Compact + TomTom5 + Adapt BTwerkt perfect... Gewoon kiezen voor andere
bluetooth GPS op COM5.

Eerst GPS Receiver toevoegen in Windows (pairen) en aangeven dat er compoorten voor gemaakt moeten worden. Ik kan ook gewoon bellen met mijn Bluetooth headset terwijl TomTom5 aan het navigeren is. Ik gebruik nogsteeds (helaas) de orginele T-Mobile rom.

Heel even heb ik de "Bluetooth tools" geinstalleerd maar toen hing mijn mda direct bij het opstarten van TomTom5. Dat zooitje er weer af gegooid, Adapt opnieuw gepaired en gaan met de banaan.
BlueTooth Tools heeft hier wel uiteindelijk het kunstje geflikt en heb het nu draaiende. Top werkt goed, ben alleen benieuwd naar het zwabbereffect dat men heeft beschreven bij de Nemerix chipset m.n. bij parallelwegen een probleem dat je ineens op de parallelweg zit en dan weer op de normale. Wel belangrijk een exacte GPS bepaling qua positie. Anders gaat het ding weer terug en haal ik er eentje met een SIRF chipset

Verwijderd

Sinds gisteren kan mijn MDA Compact geen contact meer maken met de Adapt GPS, zoals omschreven in het eerste bericht op deze forum.

Het vreemde is, ik had 6 weken goeie verbinding met de GPS ontvanger. En gisteren bleef TT5 2 keer hangen, met 2 keer een Hard Reset, kan MDA Compact geen verbinding meer maken met GPS ontvanger. Echt zwaar irritant dat het ineens helemaal niet meer werkt. Ik had zelfs ff de melding dat er geen bluetooth hardware is geïnstalleerd.

Ik heb PDAshop gebeld, verschillende dingen geprobeerd, waaronder "andere NMEA apparaten" boudrate 9600 com5 geprobeerd. Lukt niet. Ik ga strax thuis TT5 opnieuw instaleren met de BT tools. Eens zien of het gaat werken. Ik lees hier iig nieuwe dingen die ik kan uitproberen.

Verwijderd

Ik heb TT5 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu vind TT5 de Adapt gps ontvanger in 1 keer. Morgen komt de echte hertest. Dan ga ik van arnhem naar Rotterdam.

Ik ben er alleen nog niet achter waarom TT5 eergisteren na 30 minuten hangt... Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:18:
Ik heb TT5 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu vind TT5 de Adapt gps ontvanger in 1 keer. Morgen komt de echte hertest. Dan ga ik van arnhem naar Rotterdam.

Ik ben er alleen nog niet achter waarom TT5 eergisteren na 30 minuten hangt... Heeft iemand een idee?
Jazeker, bij POI komt dat meer voor. Dus de update draaien. Of je MDA staat te vol. Wellicht je Rom ook updaten en evt. Big Storage uitvoeren.

Verwijderd

Dus een update van TT5 draaien?
of
een nieuwe rom versie 1.12?

Ik gebruik MDA Compact van t-mobile. Ben bang dat mijn foon naar de maan gaat als ik de mijn foon met een nieuwe ROM vervang die niet is uitgebracht door T-mobile.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:49:
Dus een update van TT5 draaien?
of
een nieuwe rom versie 1.12?

Ik gebruik MDA Compact van t-mobile. Ben bang dat mijn foon naar de maan gaat als ik de mijn foon met een nieuwe ROM vervang die niet is uitgebracht door T-mobile.
Er is een 1.12 WWE/UK T-Mobile rom te verkrijgen via XDA forum. Maar op zich gaat het wel goed voor zover ik de posts bekijk, als je de handleiding maar volgt. De telefoon is qua hardware niet anders dan de S100 of Ijam etc, dus zou het niet zo mogen zijn dat een andere rom je telefoon niet aankan.

Ik hoor echter ook geluiden dat de 1.11 Rom met BigStorage beter en stabieler is dan de 1.12.

Update TT5 naar 5.1 werkt in ieder geval, zie ook alle andere berichten hierover in de vorige delen van dit topic

Verwijderd

Ik heb die update gedaan naar 5.1 Het ljkt te werken. Morgen heb ik een serieuze test, dan ga ik naar Duitsland toe. Ik hoop dattie niet blijft gata hangen.

Verwijderd

blijft toch nog hangen, na 20 minuten! zwaar irritant, Ik ga dir rom 1.11 proberen met bigstorage.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:44:
blijft toch nog hangen, na 20 minuten! zwaar irritant, Ik ga dir rom 1.11 proberen met bigstorage.
Idd, ik ga ook naar de 1.11 Rom van Anansky met bigstorage en ik denk de losse radio 1.13 erbij
Volgens mij zat er nl. geen update van de Radio in de Anansky update, maar het voordeel vind ik de bigstorage Rom erbij inbegrepen. Zit nog te twijfelen tussen deze en de evt. dump rom van de T-Mobile UK Rom, dan de bigstorage er los overheen met evt. de radio 1.13 update

Wat je overigens ook kunt doen, las ik ergens, is dat je de 5.0 upgrade met de Grasioso upgrade v.3 en niet naar 5.1. Daar waren veel goede reacties over

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 15:57 ]

Verwijderd

Ik krijg een critical Error 608 bij het connecten via ActiveSync op mijn MDA als ik via BT contact zoek met mijn computer. Ofwel ik heb al gepaird, apparaten zien elkaar. Krijg alleen niet de juiste compoorten op mijn computer. Inkomend staat er wel bij, uitgaand krijg ik er maar niet bij. Op mijn MDA heb ik met BT Tools de poort op 8 gezet maar ook dacht mocht niet baten. Inkomend op mijn computer staat wel 8 aan.

Iemand nog een idee, of wat die error 608 betekent?

Verwijderd

Ik heb zojuist een patch geinstalleerd voor POI probleem. Het kan zijn dat TT5 is gaan hangen door een slechte crack van TT5. Overmorgen weer eens testen, Arnhem naar Den Haag en terug.
Pagina: 1