Wireless netwerk valt soms weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Ik heb sinds kort een WKPC54G wireless set van Linksys gekocht. Maar ik heb er wat problemen mee.

Als ik mijn laptop aanzet, heb ik uitstekend ontvangst en heb ik een tijdje 54 Mb netwerksnelheid. Maar na een tijdje valt de verbinding weg en moet ik deze opnieuw opbouwen. Daarna draait het weer perfect voor een tijdje.

Ik heb vanalles geprobeerd. Ook een avond eens zonder beveiliging gedraait maar dat gaf hetzelfde resultaat. Op een avond internetten (ongeveer 2 á 3 uur) valt mijn netwerk 4 á 5 keer uit. Eerst dacht ik dat het aan de plaatsing van de AP lag maar die heb ik toen een avond naast me op de tafel gezet 1 meter vanaf mijn laptop.

WEP, WPA, MAC filter alles onafhankelijk van elkaar aan en uitgezet maar niets loste het probleem op.

Info linksys: http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=614

http://www.hroling.nl

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Heb je de WKPC54G al proberen te resetten.

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Justifier schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 07:53:
Heb je de WKPC54G al proberen te resetten.
Ik heb de WKPC54G totaal gereset (twee keer) en weer vanaf scratch begonnen. Heeft niet geholpen.

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Kick. (Nu mag het wel he?)

Het probleem is nog niet opgelost.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:32

lier

MikroTik nerd

Bolke,

Heb je al zelf gezocht op GoT en Google ?
Wat mij dit probleem veroorzaakte was het feit dat er in mijn buurt een ander AP was waarmee mijn NIC probeerde te connecten. Daarop heb ik mijn AP als default/primairy (oid) gezet en was mijn probleem verholpen.

Wat je anders nog kan doen is kijken naar de logging mogelijkheden van de LinkSys en/of in je eventlog.

En draai je met de laatste firmware (AP en NIC) en drivers (NIC) ?

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 28-07-2005 10:26 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien nog handig om een ander kanaal te proberen? (of had je dat al gedaan, staat ieg niet in de OP)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mocht je nog van iemand anders een kaartje kunnen lenen dan zou je dat ook eens kunnen testen. Met mijn laptop (Asus) heb ik ook altijd problemen met Wifi. Bij mij is het ingebouwd in mijn laptop, AP is linksys. Pa heeft een extern kaartje en bij hem werkt het perfect.
Plaatsing van AP en andere kanelen, wel/geen encryptie maakten allemaal niet uit. AP en interne Wifi hebben nieuwste versie drivers + firmware.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Windows Zero Config Service uitgezet? Die heeft wel eens de neiging om de verbinding er uit te gooien als ie een ander netwerk ziet.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

probeer idd eens een ander kanaal.

bij storingen worden 1, 6 en 11 geadviseerd.

11 was bij mij het probleem kanaal, 6 bracht gelukkig uitkomst

Verwijderd

sh4d0wman schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:41:
Mocht je nog van iemand anders een kaartje kunnen lenen dan zou je dat ook eens kunnen testen. Met mijn laptop (Asus) heb ik ook altijd problemen met Wifi. Bij mij is het ingebouwd in mijn laptop, AP is linksys. Pa heeft een extern kaartje en bij hem werkt het perfect.
Plaatsing van AP en andere kanelen, wel/geen encryptie maakten allemaal niet uit. AP en interne Wifi hebben nieuwste versie drivers + firmware.
Idem met mijn laptop (acer). Op het werk vliegt mijn laptop er de ganse tijd uit (belkin). Terwijl ik thuis (SMC) geen problemen had. Heb uit pure ellende nu ook maar een kaartje gekocht waarmee de problemen zijn verholpen.

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
lier schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:26:
Bolke,

Heb je al zelf gezocht op GoT en Google ?
Wat mij dit probleem veroorzaakte was het feit dat er in mijn buurt een ander AP was waarmee mijn NIC probeerde te connecten. Daarop heb ik mijn AP als default/primairy (oid) gezet en was mijn probleem verholpen.

Wat je anders nog kan doen is kijken naar de logging mogelijkheden van de LinkSys en/of in je eventlog.

En draai je met de laatste firmware (AP en NIC) en drivers (NIC) ?
Gezocht naar nieuwere versies van de firmware. Maar de firmware in mijn AP is nieuwer dan diegene die je kan downloaden bij LinkSys (??)

GoT en GOOGLE heb ik al geraadpleegd. Die ik bijna altijd voordat ik een topic open.

Ik ga nog wel de debug log proberen aan te zetten.

Verwijderd

bolke schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:21:
Kick. (Nu mag het wel he?)

Het probleem is nog niet opgelost.
tuurlijk maar je hoeft niet 10 dagen te wachten na 24 uur mag je topic kicken.... :)
Pagina: 1