Mening over het aan te schaffen systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik zit er over te denken om het volgende systeempje aan te schaffen, ik heb nog een paar vragen, deze heb ik onderaan opgenummerd. Tevens zou ik graag op en / of aanmerkingen hebben op de samenstelling. Het idee is een MCE systeem dat zeer stil is, welke ik hoofdzakelijk ga gebruiken voor software ontwikkeling (gebruik van vmware) een beetje voor het spelen van spellen en natuurlijk voor de MCE functionaliteiten.

Systeem:
1. Processor: AMD Athlon 4400+ X2
2. Videokaart: AOpen Gforce 6600GT 256MB DDR (PCI-e, DVI)
3. Moederbord: Asus A8n-e s939 nForce4/wr/sata
4. TV-kaart: Hauppauge Wintv Pvr 500MCE Bulk
5. Besturingssysteem: Windows MCE 2005 NL
6. 2 x 1 GB Geheugen: 1GB PC2700 DDR ECC Registered CL2.5 AMD (Kingston KVR333X72RC25/1 GD)
7. Afstandsbediening: Microsoft Remote Control+Receiver Windows XP Media Center Edition IR+Teletext
8. DVD-R(W)&+R(W) & DL: NEC ND3540 DVD 16x +/- writer IDE/bulk
9. Hardeschijf: Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)

Openstaande vragen:
A. Ik zou graag 2 monitors hierop aansluiten, de tweede monitor (monitor 1 is een 19inch) wordt een 17 inch voor het weergeven van MS-word documenten / UML schema’s / (altijd handig voor tijdens het programmeren) maar ik zou er ook graag tv op kijken, altijd makkelijk. Ik heb nog een Diamond Viper 330 liggen, is die hier goed genoeg voor?
B. Ik zou graag tv-kijken op mijn tv dus tv-out op de video kaart *2 en werken / spellen spelen tegelijk op de video kaart *2 is dit mogelijk?
C. Het punt waar ik de meeste twijfels over heb (lees verstand). Ik heb ergens op tweakers gelezen dat de chipsets geen sneller geheugen ondersteunen dan PC2700, en dat het daarom onzin is om PC3200 te ondersteunen. Is dit waar, en is dit dan ook het juiste geheugen voor dit systeem?
D. Systeem kast. Ik heb geen flauw idee wat ik hiervoor moet nemen, ik zie dat bij de barebones het moederbord alreeds is ingebouwd en dat er weinig uitbreidingsmogelijkheden zijn. Mijn wensen zijn een stille kast (systeem) aan de voorkant de mogelijkheid voor usb-ingangen en microfoon en koptelefoon.
E. Tips voor geluidsstilte, wat is een goede ventilator? Ik verwacht dat de standaard koeler erg veel lawaai maakt? Heeft iemand een silentmaxx hd cooler die het geluid zeer goed dempt, of een ander product? Alle tips zijn welkom!
F. Kostenbesparingen, altijd welkom ;-)

Bijvoorbaat dank,

Charl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F: Voor een MediaCenterPC denk ik dat je een minder snelle processor nodig hebt.

D: Kast: Cooler Master Cavelier 4

E: Stil/Koeler: Neem een Zalman CNPS7700-Cu (processorkoeler), en de ZM-80D-HP (Dual Heatpipe VGA koeler) voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom in godsnaam ECC Registered geheugen, volgens mij kan je mobo daar niet eens mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Bedankt voor de snelle responses TimeX en Terw_Dan! Ik ben nog druk op ondrzoek uitgegaan omdat ik er achterkwam onder andere door de opmerking dat het geheugen niet klopte, ik ben nu tot het volgende systeem gekomen:

1.Processor: AMD Athlon 4400+ X2
2. CPU-koeling: Zalman CNPS-7700Cu
3. Videokaart: Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI) WinFast PX6600 GT TDH Extreme
5. Moederbord: Asus A8n-Sli, nForce4 Sli (Sound,LAN,SATA II-RAID)
6. TV-kaart: Hauppauge Wintv Pvr 500MCE Bulk
8. 2 x 1 GB Geheugen: TWINX2048-3200C2 pair 1024MB DDR SDRAM DIMM PC3200
9. Afstandsbediening: Microsoft Remote Control+Receiver Windows XP Media Center Edition IR+Teletext
10. DVD-R(W)&+R(W) & DL: NEC ND3540 DVD 16x +/- writer IDE/bulk
11. Hardeschijf: Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
12. Hardeschijfkoeling: Silentmaxx HD-Silencer (passief, rev. 2)
13. Audio-set: Creative Inspire T7700 (7.1)
14. Systeemkast: Silentmaxx ST-11 Midi zwart
15. Voeding: Tagan TG480-U22 (ATX, 480W, PCIe)
16. Scanner: HP ScanJet 2400c 1200dpi USB A4
17. Webcam: Logitech QuickCam Messenger OEM
18. Headset: Plantronics Audio 90 (analoog)

Er zijn nu nog drie punten waar ik over twijfel:

A: de systeemkast (puntje 14) deze zou heel stil zijn, al ben ik een beetje bang over zijn airflow in
de kast wat weer neer moet komen op een harderwerkende voeding wat weer meer lawaai betekend... Tevens is deze kast niet echt goed verkrijgbaar. Iemand hier een mening over / tips voor een andere stille kast, de layout / style van de kast vind ik niet echt belangrijk, vooral de temperatuur en de stilte. Moet ik nog denken aan extra ventilators?

B: De voeding (puntje 15) de website van antag.de werkt niet echt goed, waardoor je alleen de specificaties van de 430W voeding kunt bekijken, en daarom vroeg ik me af of de 480W goed genoeg is voor dit systeem. Volgens de website van Asus moet er op de 12V minimaal 20A staan, en liever meer, en ik kan niet achterhalen of dit nou het geval is bij deze voeding?

C: de audio-set (puntje 13) in verschillende reviews zie ik de T7700 er goed uitkomen, maar deze is volgens mij niet echt meer leverbaar, overal zie je de T7900 die wordt aangeboden, alleen kom ik er maar niet achter wat het verschil is, en of deze niet slechter is, heb er nog geen review van gezien? Dus de vraag is of ik er niet op achteruit ga als ik de T7900 koop ipv de T7700?

Het gehele systeem gaat wat duurder uit vallen dan verwacht / de bedoeling was, maar ja da moet dan maar... Graag antwoord op mijn drie vragen en eventuele tips / opmerkingen op de rest van het systeem. Als er iemand toevallig weet waar in nederland de AMD 4400's verkijgbaar zijn laat maar weten (ik weet dat dit niet het topic er voor is). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Terw_Dan schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:15:
Waarom in godsnaam ECC Registered geheugen, volgens mij kan je mobo daar niet eens mee overweg.
Sterker nog, het moederbord doet er niets mee, maar de processor, daar zit zoals bekend de memorycontroller in. En die ondersteund het wél. Maar of je er wat aan hebt, geen ruk denk ik. :)

Doe ook even een Zalman 47J blokje op de nForce chip van het moederbord. Na een maandje begint het 40mm fannetje te zoemen. Als je verder géén andere videokaart koeling installeert, gaat dit gewoon passen.

480W moet méér dan voldoende zijn, ik denk dat de 430 Watter het ook wel aan kan. Zolang het maar een A-merk voeding is. Zie ook hier:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

Kijk even hier voor de verschillen tussen de T7900 en de 7700. Onder andere is de center-speaker horizontaal geplaatst.

[ Voor 50% gewijzigd door PD2JK op 17-07-2005 18:46 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redlion schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:32:
A: de systeemkast (puntje 14) deze zou heel stil zijn, al ben ik een beetje bang over zijn airflow in
de kast wat weer neer moet komen op een harderwerkende voeding wat weer meer lawaai betekend... Tevens is deze kast niet echt goed verkrijgbaar. Iemand hier een mening over / tips voor een andere stille kast, de layout / style van de kast vind ik niet echt belangrijk, vooral de temperatuur en de stilte. Moet ik nog denken aan extra ventilators?

B: De voeding (puntje 15) de website van antag.de werkt niet echt goed, waardoor je alleen de specificaties van de 430W voeding kunt bekijken, en daarom vroeg ik me af of de 480W goed genoeg is voor dit systeem. Volgens de website van Asus moet er op de 12V minimaal 20A staan, en liever meer, en ik kan niet achterhalen of dit nou het geval is bij deze voeding?
A: Of de standaard koeling in de kast gaat volstaan evenals het geluidsniveau moet je op het moment zelf zien en ondervinden. Daarna kan je nog altijd als je wil stille fans bij inbouwen à la Paspt, dus zorg er voor dat de je nog plek hiervoor hebt in de kast.

B: Het probleem van de website is heb ik nog 2 keer op tweakers tegengekomen, in beide gevallen heb ik met een beetje googlen wel de specificaties gevonden, maar deze zouden ook nog ergens moeten vermeld staan in het "welke voeding heb ik nodig" topic (het huidige deel, of dat ervoor). Het verschil zit hem in de stroom die de 12V lijn kan leveren dacht ik.
Pagina: 1