Toon posts:

[XP] Oudere progamma's werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Vroeger hadden we altijd een kalender in de keuken hangen en die maakte mijn moeder met het progamma "101 Dalmatiërs". Dat progamma hadden we vroeger op Windows 95 geinstalleerd en werkte perfect. Maar mijn moeder wilde nu weer eens een kalender maand hebben maar het progamma werkt niet mee.

Hij geeft de fout aan:
C:\Windows\System32\AUTOEXEC.NT

Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows toepassingen. Kies sluiten om af te sluiten.
Nu heb ik het gevraagd aan iemand op msn, die vertelde dat het progamma misschien niet geschikt is voor Windows XP. Maar volgens mij, ik weet het niet zeker, heeft mijn moeder dit progamma ook op Windows XP gebruikt. Mijn vraag was nu, of het inderdaad aan de XP-versie ligt, of toch aan iets anders?

Als het aan de XP-versie ligt (dus dat het progamma voor Windows 95 is) is er dan een manier om het progamma toch werkend te krijgen? Zonee, heeft er iemand toevallig een aanrader om leuke disneykalender's uit te printen?

Ik zat te twijfelen tussen de categorie Software Algemeen of deze, na een tijdje twijfelen is het toch maar deze categorie geworden. Als hij verkeerd staat, vraag ik héél lief of een modje hem wil verplaatsen :P

Verwijderd

Zou je even een screenshot kunnen posten? Heb je het programma al es op een andere XP pc uitgeprobeerd? Beetje gegoogle't?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 15:34

Koppensneller

winterrrrrr

En met de compatibiliteitsmodus? (scrabble?)

Rechtsklikken op de executable --> compatibiliteit --> Windows 95 modus

Verwijderd

Topicstarter
hugodejong schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:25:
En met de compatibiliteitsmodus? (scrabble?)

Rechtsklikken op de executable --> compatibiliteit --> Windows 95 modus
Dat ga ik even proberen, het staat namelijk op een andere PC. Jullie horen het zometeen wel ;-)

Nee, dat werkt niet. Ik heb alle versies geprobeerd, 95-2000-ME en 98.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 00:38 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=AUTOEXEC.NT]

;) probleem is wel vaker voorgekomen :)

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 08-07-2005 00:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[search=autoexec.nt] kan je daar prima mee helpen. Door even te zoeken had je hier heel veel info over kunnen vinden. Hier op GoT verwachten we dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent. Uitgebreid zoeken en wat oplossingen proberen hoort daarbij. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Lees ook faq=6] nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1