Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zit even met een voor mij onbekend probleempje met een SD card.
Heb niet zo lang geleden een splinternieuwe Sandisk 1GB SD card gekocht. Nou heb ik er eigenlijk vanaf begin af aan problemen mee. In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan m'n PDA zou liggen, dat ie het merk of de groote niet aankon. Nu heb ik vanavond even wat willekeurige foto's via 2 verschillende cardreaders naar de SD card gekopieerd en weer het zelfde probleem.

Probleem is als volgt. Als ik files kopieer naar de SD card dan gaat dit in eerste instantie goed. Probeer ik wat later het kaartje opnieuw te lezen dan zijn de mappen in eens in allemaal rare tekens veranderd en is de hele zut onleesbaar geworden. (zie foto) Ook de aangeven grootte van de files, etc klopt voor geen meter meer. Dus het hele bestandssysteem is een zooi. Enige wat dan resteert is de kaart opnieuw te formatteren. (heb zowel fat16 als fat32 geprobeerd, zelfde probleem), maar dat formatteren helpt niet veel dus.

Is dit een foutieve kaart? Of herkent iemand het probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.simonisweb.demon.nl/clipboard.jpg

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is je SD kaartje gewoon stuk, garantie claimen :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch raar.. Koop je iets splinternieuws in verpakking en is het meteen al kaduuk 8)7

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als hij stuk is.. Heb je hem op biede cardreaders opnieuw geformateerd? Ik heb namelijk ook 2 cardreaders. Degene die intern zit (op een win2k3 server) geeft dezelfde klachten als jij hebt. Elke keer, dan ook in de 2de (losse) cardreader. Formateer ik hem echter in die losse cardreader (win xp laptop) dan werkt hij perfect op mijn PDA. En kan ik hem ook weer een aantal keren in combinatie met de win2k3 server gebruiken (tot het weer mis gaat).

Echte reden nog niet weten te vinden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik zal het gelijk even proberen op de computer van m'n pa met de losse cardreader..

Verwijderd

Ik heb geen oplossing, maar alleen exact dezelfde ervaringen, met misschien bruikbare details.

In dit geval blijft de root-directory wel in orde, maar de subdirectory's niet: volledig in de war. Nu gebeurd dit bij verschillende merken kaartjes (Nu slechts 1 bij de hand: Kingston 512mb 3,3v) en heeft het in dit geval redelijk zeker met de interne kaartlezer van de Aldi/Medion computer te maken waar ik dit op probeer. In verschillende andere apparaten gaat het zonder problemen wel goed. In ipaqs (3970 en 2110) kan ik er prima op schrijven (3970 heeft overigens soms andere sd-card problemen). Via het sd-card slot van m'n Medion mp3 speler (jaja, Medion-fan :) ) werkt het ook perfect. Een kennis van me had hetzelfde probleem met een externe 'veel-in-één' kaartlezer.
Ik heb die medion computer nu niet ter beschikking, maar tijdens mijn experimenten bleek de eerste keer een map vol data copiëren naar de cf-card na een formatering ervan goed te gaan. Maar als ik er nog een paar bestanden (hele volle mappen of slechts een paar kleine bestanden maakt niet uit) naar toe copiëer gaat het fout.

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig ben ik in het bezit van een Microstar computer (zit ook zo'n medion alles in 1 reader in). Dus dat is in elk geval al 1 aanknopingspunt. Verder in mijn geval (ben dus in het bezit van een medion navigatieapparaat) heb ik op veel forum's gelezen dat het apparaat veel moeite heeft met met name Apacer kaartjes van 1Gb maar ook schijnbaar soms de Sandisk kaartjes. Nu ben ik eigenlijk bezig om bepaalde dingen uit te sluiten. Dat het aan het navigatiesysteem ligt zou natuurlijk kunnen (aangezien het ook een medion is) en de medion reader dus ook problemen geeft. Daarom ben ik nu met een andere reader op dit moment op m'n oude Windows 98 Laptop de kaart aan het checken met good old scandisk. Daarna probeer ik even uit wat het kaartje in Windows 98 doet.

Dan krijg ik morgen nog een splinternieuwe SD 1GB kaart van het merk Dane-Elec. Het zal me dan benieuwen wat die kaart gaat doen.

Ik hou jullie op de hoogte :/

PS: Wat het raarste is, is het volgende: Als ik de kaart geformateerd heb en er data op gezet heb en direct daarna de schrijfbeveiliging erop doe, dan nog geeft de kaart na een tijdje errors :?

EDIT:
Heb de kaart in Windows 98 getest en geformateerd (FAT16). Tijdens het installeren van routekaarten wederom vastgelopen. Na Scandisk gedraaid te hebben krijg ik de melding dat er 16 Kb aan Bad sectors op de kaart staan. Na een format zijn deze bad sectors weer weg. Iets is er dus niet pluis met deze SD card. Maar wat. Nou ja ga nu slapen ik wacht de Dane-Elec kaart wel even af :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 02:21 ]

Pagina: 1