Muis, toetsenbord en WinXP doen raar

Pagina: 1
Acties:

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 21:58
Ik probeer het probleem zo goed mogelijk uit te leggen:

Ik start Windows XP op, ga naar My computer en wil dan naar bijv. de C-drive gaan. Zodra ik dubbelklik op C: selecteert hij oppeens alles en opent ook alle drives.
Cijfers typen gaat ook niet want dan krijgen we telkens het teken boven het cijfer. Dus 1 wordt ! of 2 wordt @. Letters werken daarentegen wel normaal. Rechtermuisknop op een drive en dan open werkt ook.
Capslock maakt voor de cijfertoetsen gaan verschil uit. Letters wel alleen al dan niet hoofdletters of niet.

In MSN een bericht intypen en daarna enter werkt niet, hij gaat dan gewoon naar de volgende regel.
Hetzelfde geldt voor een muisklik op de button Send. (heel erg raar:S)

Wat we geprobeerd hebben:
-Toetsenbord verwijderd uit device manager
-Taalinstellingen veranderd
-Toetsenbord uitgetrokken, terwijl we gewoon in windows zaten, hij blijft alles gewoon selecteren en openen bij My Computer)
-Muis uitgetrokken (en andere usb poort gedaan)
-Safe mode (veilige modus)
-Gerammeld met toetsen etc

Het gaat om een goedkoop sweex toetsenbord (104) PS2 en een Logitech USB muis.

[ Voor 3% gewijzigd door Novi op 07-07-2005 23:51 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Dat probleem had ik ook eens gehad.
De shift-toets maakt kortsluiting in het toetsenbord, maar is niet ingedrukt.

De oplossing is een ander toetsenbord gebruiken.

Succes. (Geef het even aan of dat de echte oplossing was.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 21:58
Excuses voor de late reactie. Het was inderdaad de oplossing. Ik had de shift toets eruit gehaald en wat gespeeld ermee, er opnieuw in gedaan en alles werkte weer. Bedankt!

Verwijderd

Ik zit met een irritant probleem wat sporadisch voorkomt.
Het betreft de Logitech Cordless Desktop MX3100

Het lijkt wel of de SHIFT toets zo nu en dan blijft hangen. Het komt vooral voor nadat ik de compu een paar uur niet heb gebruikt. Als je bijvoorbeeld een lijst hebt met files (Windows Verkenner) en je klikt de laatste in de lijst aan, dan worden alle files geselecteerd. Dus eigenlijk dezelfde werking als wanneer je de shift toets ingedrukt houdt terwijl je een bestand selecteert met de muis. Een dubbelklik zorgt er overigens voor dat alles opgestart wordt wat geselecteerd staat.

Het enige wat dit probleem kan verhelpen is een reboot.

Mijn probleem lijkt dus op dat van "Novi" (TS) alleen is het bij mij na een reset weer verholpen en kan dus haast geen kortsluiting zijn. Lijkt meer op een softwarebug.

Alle suggesties zijn welkom!