Problemen met router op Chello.

Pagina: 1
Acties:

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Beste mensen,

Ik heb al een langere tijd kabelinternet van Chello, wat altijd prima werkte. Nu heb ik een Sweex router liggen, die ik graag zou willen gebruiken om nog een computer te kunnen voorzien van internet. Ik heb de router aangesloten op het modem (via de WAN poort), de computer 1 op poort 1 en computer 2 op poort 2.

Met beide computers kan ik gewoon in het setup programma van de router komen. In dit programma kun je een MAC-adres ''clonen'' en een paar settings wijzigen (Dynamic-IP, Static-IP, etc.). Dit heb ik allemaal gedaan volgens de omschrijving, maar ik kreeg nog steeds geen internet verbinding in mijn explorer. Ook in WinXP heb ik ingesteld dat het IP-adres door DHCP wordt toegestuurt. Echter, wanneer ik op de optie ''herstellen'' druk, krijg ik een foutmelding waarin staat dat het IP-adres veranderd wordt, ik moet contact opnemen met ISP of de netwerkbeheerder.

Voor de rest heb ik allerlei handelingen verricht die volgens Sweex noodzakelijk zijn voor de verbinding met Chello, maar ik kom er écht niet uit :/

Kunnen jullie mij misschien helpen? Alvast hartelijk bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 08-07-2005 00:40 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-03 15:14
Zorg dat je de laatste firmware geinstalleerd hebt, bij de nieuwe sweex routers is de standaard firmware een beetje klote. Ook moet je de dhcp server in de router natuurlijk aan hebben staan. Met de sweex pdf op de cdrom moet je vrij makkelijk verbinding kunnen maken.....

Verwijderd

Heb je eerst het modem op de wan aangesloten en toen pas je mac geklonend, ?

zo ja, dan heb je nu een uitdaging.
want bij chello maken ze gebruik van macregastratie.
Dus zal je ze nu eerst moeten belllen met het antwoord, ik heb een nieuwe netwerkkaart

zeg niet dan je een roouter heb want dat ondersteunen ze niet
suc6
:)

Verwijderd

BS, ze ondersteunen routers wel.

Als jij maar zelf weet hoe je in die router moet komen, ondersteunen ze het prima. Het is alleen met Chello handiger dat je gewoon altijd het mac-adres van je pc in je router cloned, en niet je router laat registreren, als je router nl nu stuk gaat, moet je weer bellen zodat ze het mac-adres uit het systeem kunnen halen.

Verwijderd

TS krijgt waarschijnlijk geen eens een IP toegewezen. (start--> uitvoeren -->cmd intypen--> enter --> "ipconfig /all" intypen -->enter). Als je IP begint met 169. , 0, of geen IP dan ligt het probleem intern. Dan heeft je PC geen verbinding met je router. Je kan dan het IP vast laten en bij je gateway en DNS het IP van je sweex router invullen.
Neemt niet weg dat het verstandig is zeker te weten dat het externe Mac adres op je sweex het zelfde is als die van de PC die eerst online was.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Het probleem is inmiddels al verholpen. Beide MAC-adressen waren gecloned op een verkeerde domein-naam. Nu heb ik als domein-namen opgegeven 'computer1' en computer2', en ik had direct een internet verbinding :)

Bedankt voor de reacties :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1