In HTML kan men via event-handlers data (bijvoorbeeld het aanroepen van een functie) naar een scriptengine (bijvoorbeeld een javascript-interpreter) sturen. Hoe weet een browser naar welke scriptengine het de data moet sturen?
Ik zal mijn vraag illustreren met een voorbeeld:
Mijn denkbeeldige browser ondersteund HTML en kent drie scripttalen die alledrie gebruik maken van een aparte scriptengine.
De desbetreffende talen zijn javascript, onzinscript1 en onzinscript2.
Mijn HTML-pagina ziet er alsvolgt uit:
In bepaalde browsers krijgt "javascript" voorrang, maar dat is volgensmij niet correct. Het staat immers niet in de HTML-specificaties hoe een browser hier mee om moet gaan.
Bij bepaalde browser kan men gebruik maken van een javascript-keyword.
Dan gebruik je de eventhandler dus alsvolgt:
Op deze wijze zou je het probleem kunnen verhelpen, maar volgensmij staat dat niet in de HTML-specificaties.
------------------------
Ook zou ik graag willen weten hoe men dit in XML-subsets (zoals XHTML of SVG) oplost.
Ik zal mijn vraag illustreren met een voorbeeld:
Mijn denkbeeldige browser ondersteund HTML en kent drie scripttalen die alledrie gebruik maken van een aparte scriptengine.
De desbetreffende talen zijn javascript, onzinscript1 en onzinscript2.
Mijn HTML-pagina ziet er alsvolgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <script type="text/javascript">
function bloeb()
{
window.alert("javascript");
}
</script>
<script type="text/onzinscript1">
function bloeb()
{
window.alert("onzinscript1");
}
</script>
<script type="text/onzinscript2">
function bloeb()
{
window.alert("onzinscript2");
}
</script>
<p onClick="bloeb()">bloeb</p> |
In bepaalde browsers krijgt "javascript" voorrang, maar dat is volgensmij niet correct. Het staat immers niet in de HTML-specificaties hoe een browser hier mee om moet gaan.
Bij bepaalde browser kan men gebruik maken van een javascript-keyword.
Dan gebruik je de eventhandler dus alsvolgt:
code:
1
| <p onClick="javascript:bloeb()">bloeb</p> |
Op deze wijze zou je het probleem kunnen verhelpen, maar volgensmij staat dat niet in de HTML-specificaties.
------------------------
Ook zou ik graag willen weten hoe men dit in XML-subsets (zoals XHTML of SVG) oplost.
PC load letter? What the fuck does that mean?