Facade Geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• ripete
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 19:09
Ik heb net geprobeerd het spel Facade te spelen. (zie tweakers.net nieuws: nieuws: 'Relationele' game nieuwe stap in kunstmatige intelligentie)
Het spel werkt prima totdat het echte spel begint en je voor de deur staat, namelijk dan doet het geluid het niet meer (daarvoor dus nog wel, dat hele telefoongesprek kan ik gewoon horen).
Het vreemde is dat als ik vervolgens naar het volumeregeling scherm ga van windows, dat het Wave kanaal volume is teruggezet tot het minimum. Als ik tijdens het spel dit volume verander wordt het na een fractie van een seconde weer teruggezet naar 0. (dus ik hoor heel even wat geluid van het spel)
Enig idee wat hier aan de hand is? Of heeft misschien iemand een workaround (een programma dat het volume kan vastzetten ofzo)?

Mijn systeem is een laptop, Acer aspire 1511LMi met Windows XP home edition NL.
De geluidskaart is gewoon een Realtek AC97 op het moederbord. Geen vreemde drivers ofzo geinstalleerd.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
mss is het wat om autohotkey te installeren en knoppen die je niet gebruikt instellen als volume knoppen.

weet niet hoe je het moet instellen met autohotkey maar dat is natuurlijk op te zoeken.

edit:

net zelf ff geinstalleerd en getest. het werkt dus het kan ff een tijdelijk oplossing zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door mrboomblaster op 08-07-2005 00:04 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• ripete
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 19:09
Die oplossing is te traag. Het spel zet het volume meteen weer terug. Dus je hoort het geluid schokkend. En ik moet steeds die toets indrukken.

Bedankt voor de hulp overigens. :)