Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
Ik heb een Ipaq 2210 daarop staat TomTom tevens heb ik Checkpoint 3.2 geïnstalleerd. De pda sluit ik via een cradle op de USB poort van mijn laptop aan. De laptop hangt aan het grote internet. De pda kan internet op, dus de verbinding werkt. Tot zover alles o.k. :)

Op een SD kaartje had ik de Benelux kaart staan. Als ik vervolgens de flitspalen via checkpoint liet downloaden ging dat prima. (Prachtig dat het allemaal zo goed werkt :9~ )
Na een week heb ik echter de kaart van Duitsland op mijn SD geheugenkaart (256MB) gezet. Nu kan ik echter niet meer via checkpoint synchroniseren. De pda maakt wel verbinding met de site van Poiplace als ik de categorieen laat verversen. Als ik een categorie kies en laat synchroniseren dan zie ik dat er wel wat gedownload wordt maar net voordat de voortgangsbalk helemaal blauw is komt de melding: "Er is een onbekende fout opgetreden" :(
Heb het nu al een week lang meerdere malen geprobeerd. Lukt niet. Als ik de duitse kaart verwijder en de nederlandse kaart er weer op zet dan werkt synchroniseren wel. :( :(

Kan het zijn dat de vrije ruimte (nog 11 MB van de 256) op het kaartje niet meer genoeg is ? Lijkt mij niet want die ov2 bestanden zijn toch niet zo groot. Zelfs als ik maar 1 categorie laat synchroniseren lukt het niet. |:(
Helaas heb ikzelf (of iemand in mijn omgeving) geen groter kaartje, wil er wel een kopen maar ja, stel dat het dan nog niet werkt :'(

Heeft iemand dit probleem al eens bij de hand gehad ? Wie weet een oplossing ? _/-\o_

(Op Google en de diverse PPC fora vind ik wel allerlei bijna gelijkwaardige problemen. Maar net niet helemaal gelijk. Meestal betreft het verkeerde instellingen waardoor de PDA niet op internet kan, maar dat lukt mij dus wel!)!

[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 07-07-2005 22:30 ]

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

TomTom5 toevallig?
Daar werkt Checkpoint helemaal niet bij.

Maar in het geval van TomTom3 kan het probleem zijn, dat je nu synchroniseert naar de verkeerde map. Voor elke kaart maakt TT3 een nieuwe map aan.

Overigens.. synchroniseren met Checkpoint? Daar zou ik toch POIEdit voor gebruiken.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

• 996
Sorry vergeten te vermelden maar ik heb TomTom 3.
Hoe bedoel je de verkeerde map, er staat maar 1 map op mijn SD kaart: die van duitsland. De naam van die map heb ik al eens gewijzigd naar Germany omdat die naam ook in checkpoint wordt gebruikt.
Ook heb ik al gecontroleerd of de SD kaart misschien op schrijfbeveiligd staat, dat is niet zo.

Hmm, zal eens op zoek gaan naar PoiEdit, kan dat ook automatisch synchroniseren ?

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Yup, dat is juist de kracht van PoiEdit. Je kunt instellen dat zodra je je PDA in de cradle je automatisch gaat synchroniseren. Even een kwestie van de juiste bestanden in je downloadlist zetten en gaan.
Het verschil met CheckPOInt is, dat die op de PDA wordt geinstalleerd en POIEdit op je computer blijft.

Overigens nog een vraag, synchroniseer je bestanden die specifiek zijn voor een bepaalde kaart? Bijvoorbeeld de flitspalen van Nederland op de kaart voor Duitsland? Dat zou ook wel eens problemen kunnen geven. Er zitten heel veel hard-coded paden in CheckPOInt...

• 996
Ik heb POIEdit gedownload en het werkt inderdaad goed en makkelijk. Begrijp ik het goed dat van de standaardsites waarmee je kunt synchroniseren er een aantal zijn waar je je eerst moet registreren ?
Volgens mij kan ik de snelheidscamera nergens vanaf halen zonder te registreren, grrr :(
Bedankt voor de tip, ben tevreden met POIEdit ! :)
Nu maar ergens gaan registreren om de snelheidscontroles te kunnen downloaden, zal wel weer geld kosten . . . :|

Hmm, nog geen gratis download van duitse snelheidscameras kunnen vinden. Gabberhead misschien heb je nog een tip voor me ? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door 996 op 08-07-2005 14:03 ]

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

996 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:42:
Ik heb POIEdit gedownload en het werkt inderdaad goed en makkelijk. Begrijp ik het goed dat van de standaardsites waarmee je kunt synchroniseren er een aantal zijn waar je je eerst moet registreren ?
Volgens mij kan ik de snelheidscamera nergens vanaf halen zonder te registreren, grrr :(
Bedankt voor de tip, ben tevreden met POIEdit ! :)
Nu maar ergens gaan registreren om de snelheidscontroles te kunnen downloaden, zal wel weer geld kosten . . . :|

Hmm, nog geen gratis download van duitse snelheidscameras kunnen vinden. Gabberhead misschien heb je nog een tip voor me ? ;)
De meeste sites zijn gratis, alleen de duitse camera's weet ik het niet van. Bij Radarfalle.de moet je er in elk geval voor betalen. Verder ook nog niet gratis gevonden.

Dat registreren is door de meesten gedaan om te voorkomen dat de bestanden verspreid worden en er allerlei types met het werk vandoor gaan. De POI-bestanden worden over het algemeen gevuld door bezoekers en onbetaalde vrijwilligers. Tenminste, bij ons wel :D Beetje zonde als zo'n simpele ziel er dan mee vandoor gaat. Dit werpt toch een drempeltje op.

• 996
Registratie is inderdaad heel begrijpelijk. En natuurlijk is het ook niet meer dan redelijk om een klein bedrag te moeten betalen voor goede gegevens die je zo makkelijk kunt synchroniseren. Maar ja, ik ben Nederlander: dus als het gratis kan is het nog mooier !

Ik zoek nog wel even verder, bedankt voor je snelle hulp _/-\o_ _/-\o_

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
"Maar ja, ik ben Nederlander: dus als het gratis kan is het nog mooier !"
Wat bedoel je nou man??? Denk je soms dat een Belg of een Duitser liever iets betaald dan dat zij dat gratis kunnen krijgen???
Wat denk je, als je b.v. aan een Spanjaard iets aanbied en hem de mogelijkheid geeft datgene gratis te krijgen, maar hij mag er ook voor betalen. Denk je dan dat hij voor het laatste kiest?

Maar nu even over je probleem. Je kunt in Checkpoint wel een land synchroniseren, maar je moet dan wel de kaart synchroniseren die TT3 het laatst gebruikt heeft.
Daar staat Checkponit ook op als je gaat synchroniseren. Dus niet in Checkpoint veranderen, maar eerst in TT3 de kaart van Duitsland kiezen, dan pas Checkpoint updaten.

• 996
Was alleen om het cliche te bevestigen dat nederlanders "gierig" zijn. Natuurlijk heb je gelijk dat niemand graag betaalt als hetzelfde elders gratis te verkrijgen is.

Wat jij zegt over de kaart heb ik ook gedaan, op mijn 256 MB kaartje past of de Benelux kaart of de Duitse kaart. M.a.w. toen ik synchroniseerde voor de duitse kaart was dat ook de enige kaart op mijn geheugenkaartje. Ook in TomTom had ik al van kaart gewisseld naar de Duitse kaart. Toch lukte het niet. Heb het zojuist met een ander zijn PDA geprobeerd 512MB kaart met ca. 50MB vrij en toen lukt het wel. Ik krijg dus sterk het vermoeden dat 11MB vrij op mijn 2256MB kaart te weinig is. Snap alleen niet waarom...

Heb inmiddels een 1 GB kaart in bestelling zal het dan nog eens proberen, laat wel weten of het dan wel lukt. Of dat ik misschien toch nog een instelling ergens verkeerd heb staan.

[ Voor 15% gewijzigd door 996 op 09-07-2005 23:19 ]

Pagina: 1