Toon posts:

Zelf pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan om zelf een pc in elkaar te steken. Dit is de eerste keer en ik weet ook niet of alle onderdelen die ik had gekozen wel compatibel zijn.

kast: Antec TX640B Black Mini 400W ATX
mobo: Asus P5GD2 Deluxe WiFi i915P S775 DDR2 PCI-X ATX
proc: Intel Pentium 4 630 HT 3.0GhZ LGA775 FSB800 Boxed
mem: 2 keer Apacer DDR2 512MB PC4300 CL4.0 LFT
graka: Asus nVidia GeForce EN6600 PCI-E 256Mb TV Out & DVI
OFWEL Asus ATi Radeon X700LE PCI-E 256Mb TV Out & DVI
hasch: Maxtor 6B160M0 : 160 Gb (7200/150-8Mb) SATA

Is er misschien en beter of envengoed en goedkoper moederbord?
Past de processor op dat moederbord? En ik dacht dat die met 64 bit werkt, maar werkt hij ook nog met 32 bit? Raden jullie mij een amd aan, zoja met welk moederbord?(voor te programmeren, vooral java, en af en toe een spelletje)
Welke van de twee grafische kaarten is de beste?

En kan er iemand mij eventueel het verschil uitleggen tussen de processoren pentium 4 530 en 530J?(waarvoor staat de j??)

Ik weet dat het nogal veel vragen zijn, sorry daarvoor. Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Michy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
Moederboard is s775 en processor is s775 waarom zou dat niet samen gaan :? Voor de rest tjah wat ga je er mee doen? Verdiep je zelf in de materie, ik kan ook wel een pc kopen, maar wat wil je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of er een goedkoper mobo is die evengoed presteert heb ik geen idee van, ik zou zeggen lees wat reviews door en bekijken de pricewatch.

De J in de Pentium 4 rating van Intel staat dacht ik voor dat het een versie is met de EMT64 (64bit) extensie.

Processor past zeker weten op het moederboard, aangezien het allebei over dezelfde socket gaat.

Als je af en toe en spelletje doet en meer met andere dingen bezig houdt (denk daarbij een encoding etc.) is een Pentium 4 tov een AMD Athlon 64 een aanrader, voor de rest is het niet een groot verschil, alleen de prijs (amd is meestal goedkoper als valt dat sinds de Athlon 64 ook wel mee).

Kwa grafische kaarten heb ik geen idee, zou je ook reviews voor moeten doorspitten, maar als je maar af en toe een spelletje speelt is de keuze snel gemaakt, kies tussen die 2 de goedkoopste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de pc moet vooral diene voor te programmeren (encoden dus inderdaad)

is er iemand die kan bevestigen dat die J inderdaad wil zeggen dat het een 64 bit processor is? Ik heb namelijk gezocht op de site van intel maar ik vond er geen verklaring voor

Michy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:41
nee die 530J is geen 64 bit de 531 is dat wel je kan het hier zien
http://www.intel.com/products/processor_number/info.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankuwel allemaal al voor de antwoorden.
Ik heb nu nog wel een vraagje: Kan dat moederbord (Asus P5GD2 Deluxe WiFi i915P S775 DDR2 PCI-X ATX) overweg met een 64 bit processor (of kunnen ze dat allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:17
Wat ik zo snel even op de website van asus kan vinden en dat de P5GD2 het wel best vind, met een uitzondering, als je van plan bent om een 550j te kopen.

Dan zul je even de bios moeten updaten naar minimaal 1003.

Maar dit is in jouw verhaal dus eigenlijk niet van toepassing.

sucses

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1