Toon posts:

Gamen met een amd pro 2500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

alweer anderhalf jaar geleden een amd pro 2500+ systeempje gekocht bij skyhigh in groningen.
Destijds zat er 128 mb geheugen in en het ding draaide eigenlijk op amd duron 1600 (ik weet ook niet waar dat amd pro eigenlijk op slaat). Maar goed hij was dan ook niet duur en had destijds ook even wat minder geld vanwege op kamers gaan.

Omdat ik iemand die toch best weleens een spelletje speelt een tijdje geleden besloten om er extra geheugen en een leuk videokaartje in te zetten.

eerst had het ding dus de volgende specs:
amd duron 1600
128 mb pc? geheugen
32 mb shared video

Nu heeft hij de volgende specs:
- nog steeds dezelfde processor
-128 mb ? + 512 MB pc2100 Takems geheugen
- aeolus geforce 5700 Le 256 mb videokaartje

Helaas heeft dat niet helemaal het gewenste effect gehad. Het systeem is nl wel een stuk sneller geworden. Ook het beeld is een stuk zuiverder. Ook gamen gaat wel (bv prince of persia WW of call of duty) maar het gaat toch nog een beetje hakerig...

Mijn vraag is dan ook kan ik hier iets aan doen?
- werken die geheugenmodules misschien niet goed samen?
- of is die processor gewoon MUK?

- wie heeft er misschien ideeen voor een betere upgrade?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou er gewoon een nieuw mobo inhangen. Die amd pro+ gevallen zijn niet echt geweldig, en zeker de moederborden waar ze opzitten zijn bedroevend traag. Leuk voor een huis tuin en keuken pc, maar gamen moet je gewoon op een wat snellere doen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt met deze configuratie niet meer de nieuwste spellen op het hoogst spelen, maar als je er een beetje een nette proc + mobo inzet, dan moet je toch wel redelijk kunnen gamen.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Alles aan je systeem is nogal gedateerd. Upgrade pad dat ik zou kiezen:
- cpu
- mem
- videokaart

je cpu is niet snel genoeg voor een nieuwe videokaart, en pc 2100 ram geheugen is nou niet bepaald iets om blij mee te zijn.

Daarentegen, je videokaart is een LE uitvoering en is daarom ook niet een van de snelste, zelfs niet in de tijd dat ie nieuw was. Een nieuwe 6800Ultra oid aanschaffen is echter niet echt raadzaam, vanwege je langzame processor/mem.

Wat is trouwens je budget? Dat is eigenlijk wel heel erg belangrijk, want als je maar een heel klein beetje uit kan geven en in de toekomst verder helemaal niks meer wilt upgraden dan zou je alsnog voor een nieuwe videokaart kunnen kijken. Wil je echter wat meer uitgeven dan zou ik beginnen met je cpu en mem.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

ik zou der een asrock board indouwen en dan een sempron 2600+ pakken ofzo dan kan je voor weinig geld lekker gamen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GambitRS schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:54:
Alles aan je systeem is nogal gedateerd. Upgrade pad dat ik zou kiezen:
- cpu
- mem
- videokaart

je cpu is niet snel genoeg voor een nieuwe videokaart, en pc 2100 ram geheugen is nou niet bepaald iets om blij mee te zijn.

Daarentegen, je videokaart is een LE uitvoering en is daarom ook niet een van de snelste, zelfs niet in de tijd dat ie nieuw was. Een nieuwe 6800Ultra oid aanschaffen is echter niet echt raadzaam, vanwege je langzame processor/mem.

Wat is trouwens je budget? Dat is eigenlijk wel heel erg belangrijk, want als je maar een heel klein beetje uit kan geven en in de toekomst verder helemaal niks meer wilt upgraden dan zou je alsnog voor een nieuwe videokaart kunnen kijken. Wil je echter wat meer uitgeven dan zou ik beginnen met je cpu en mem.
Wat jij voorstelt is leuk, maar kan niet :P
cpu upgraden is niet mogelijk. Die krengen zitten namelijk vastgesoldeerd :X
Dus je moet het mobo veravngen wil je een andere cpu.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

De videokaart is een zwaar bottleneck. Het zwaarste denk ik.
Vervolgens is de AMD Duron 1600 aan de beurt, onderschat de prestatie's van een Duron 'Applebred' niet maar tegenwoordig begint 'ie toch wat achter te lopen.
Het geheugen staat op de derde plek. Dit zou dan 1024MB moeten worden.

Verder weet ik niet wat voor hardeschijf er gebruikt wordt (laadtijden e.d.) en welk moederbord erin zit. (Chipset e.d.).

Een nieuw moederbord i.c.m. een snellere videokaart is geen overbodige luxe. Als je dan die AMD Duron wat kunt overclocken wordt het al wat beter. Misschien kun je die AMD Duron zelfs ombouwen naar AMD Athlon XP ;)

[edit]Ik lees net dat de CPU vast zit gesoldeerd. Daar gaan al een heleboel mogelijkheden verloren ...

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 07-07-2005 21:59 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Terw_Dan schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:56:
[...]

Wat jij voorstelt is leuk, maar kan niet :P
cpu upgraden is niet mogelijk. Die krengen zitten namelijk vastgesoldeerd :X
Dus je moet het mobo veravngen wil je een andere cpu.
Bij sommige onboard cpu's is het wel mogelijk deze te vervangen, alleen zul je even een nieuwe koeler erbij moeten nemen aangezien de oude wel goed vast zit.

Met een hamer past alles, of niet Terw_dan? 8)7

O-)

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat iig al te denken dat ik beter met iets anders kon beginnen, omdat ik zelf het idee dat dit ook al niet echt veel was....iets met en P4 3.0 ghz of amd 64 het hoeft niet de absolute top te zijn, daarom ben ik nu ook een beetje aan t rondkijken voor een leuke barebone icm processor...of een complete pc.

Tot zover al bedankt voor de snelle reacties!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SpeedBart schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:00:
[...]

Bij sommige onboard cpu's is het wel mogelijk deze te vervangen, alleen zul je even een nieuwe koeler erbij moeten nemen aangezien de oude wel goed vast zit.

Met een hamer past alles, of niet Terw_dan? 8)7

O-)
Dan krijg je zeker net zoiets als het mobo dat ik laatst bij compuzone vandaan had zeker, een core die volledig door midden ligt :P
Ik moet overigens zeggen dat ik nog geen 1 AMD pro tegenben gekomen die los te halen was.
Pagina: 1