Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MP3] iAudio X5L 30 GB of iRiver H340SE 40GB

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 21:31
Hey,

Ik ga morgen mijn zen micro inruilen voor een andere speler omdat ik ontevreden ben over het apparaat.

Nu heb ik er extra geld bij en ben ik aan het twijfelen tussen twee apparaten:

De iAudio X5L 30 GB of de iRiver H340SE 40GB (voorwaarde was dat ze USB OTG hebben)

Voordelen X5L:

- Lange batterij speelduur (35 uur)
- Vrij dunne speler (18,3 mm)
- Hoge geluidskwaliteit e.d.

Voordelen H340SE:

- Meer opslagruimte (40 GB)
- Goedkoper (385 euro)

Nadelen X5L:

- Duurder (399 euro)
- "Maar" 30GB

Nadelen H340SE:

- Dikke speler (25 mm)
- Zwaarder
- Kortere speeltijd (16 uur)

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan kiezen?
En evenuteel nog andere voor- / tegenargumenten (uit eigen ervaring)?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als ik jouw geld had, zou ik absoluut de X5L halen. De iRiver is al een veroudert model en ziet er niet echt mooi uit, en de bediening werd omslachtig (al weet ik niet hoe die van de iAudio werkt.. )
De iRiver is bovendien niet echt sexy, hij is beetje log... Ik denk dat je aan de iAudio een mooier apparaat hebt..

Voor iRiver:
Het scherm van de iRiver is wel 0,2 inch groter..

Voor iAudio:
Je loopt met een mp3speler waar je mee gezien kan worden, hij is niet zo dik als de iRiver...

Nog een vergelijkingspunt: geluidskwaliteit.. Geen idee welke beter is, ik denk dat ze beide heel hoog zijn..

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 20:53
Als tevreden X5L 30 Gb gebruiker sinds enkele weken, kan ik de X5L van harte aanbevelen. Een vriend van me heeft de iRiver H320, welke toch eigenlijk dezelfde player is. Voor zover ik weet heeft de H320 geen manueel instelbare equalizer. Daarnaast ruist de H320 meer (hoorbaar), terwijl dit op mijn X5L niet het geval is. Ook van belang is het uiterlijk: de X5L ziet er gewoonweg veel beter uit. De iRiver heeft zo'n nep carbon look en ziet er gewoonweg veel goedkoper uit. De bediening van de X5L vind ik ook beter.

Enige zinnige criteria die jij moet beslissen: hoe belangrijk zijn de extra 10 gb van de iRiver en hoe belangrijk is de extra accuduur van de X5L? Van 15 euro prijsverschil moet je de keuze in ieder geval niet van laten afhangen.

Succes met je keuze!

JAHRASTAFARI

• JorisBos
Kijk hier heb ik wat aan, bedankt!

Ik denk dat ik maar de X5L ga kopen.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:17
Ik heb ook voor de X5L gekozen, heb er geen moment spijt van gehad. Wat een speler zeg !

Ik vind het elegate design nog hem niet te groot doen overkomen.

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:48
Same here! Alleen vind ik het wel knap dat de Iriver nog steeds kan concurreren met deze speler ondanks dat deze reeds een jaar oud is. Dit neemt niet weg dat ik de X5L beter vind :9

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Geef ook maar even een gil in dit topic, niet echt de moeite om een nieuwe aan te maken:
Ik zit ook te kijken naar een nieuwe mp3 hd speler aangezien m'n H340 gejat is.
Twijfel nu nog tussen de ipod 60g photo en de x5 60g.. heb alleen al 35 gig aan muziek dus de longplay versie is geen optie (wel jammer, had graag een 60g lp versie zien verschijnen maar die gaat er niet komen :'( ))

Voordeel van de ipod is de snelle foto afhandeling waar de x5 elke foto paar seconden moet laden, had k met m'n h340 ook en dat wordt best irritant.. ook die dikke plug die je mee moet zeulen met je x5 als je de externe uitgangen wilt gebruiken vind ik een beetje jammer, maar aan de andere kant heeft de x5 een mooier en meer krasvast design en een videofuntie..

Nu heb ik dus wat gebruikers ervaringen nodig:
Ik heb in verschillende reviews gelezen dat het scherm van de x5 niet zo mooi is als dat van de ipod, nu ben ik de h340 gewend dus kan iemand mij vertellen hoe groot het verschil is tussen die 2??
En ik keek nog al een een serietje op m'n h340 en wil dat ook met de x5 doen, maar is dat een beetje vergelijkbaar of zit er echt een groot kwaliteitsverschil in??

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

ik zou gaan voor de X5L. Een lange batterijduur vind ik persoonlijk erg belangrijk. 30 gigabyte is meer dan genoeg. ik zou gewoon die paar tientjes bij leggen en de X5L kopen. }:O

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:09:
ik zou gaan voor de X5L. Een lange batterijduur vind ik persoonlijk erg belangrijk. 30 gigabyte is meer dan genoeg. ik zou gewoon die paar tientjes bij leggen en de X5L kopen. }:O
Ja maar voor mij is 30 gig niet genoeg, ik heb alleen al 35 gig muziek, er daar komen nog een paar gig foto's bij...dus het gaat nu om de X5 60 gig of de ipod 60 gig photo, heb ook naar andere gekeken maar kon echt een vergelijkbare vinden..((budget doet er niet echt wat toe, koop zo'n ding toch maar 1 x ))
Foto functie van de ipod is beter maar heeft geen video, en x5 heeft dat wel maar weer een connector plug en een ''schijnbaar'' slechter display dan de ipod of de h340.
Dus ik zoek eigelijk iemand die de foto/video functie op de x5 en op de h340 heeft gezien, en mij kan vertellen of het scherm op de x5 echt minder goed/mooi is als die in de ipod/h340.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

intuliegend schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:55:
[...]
Foto functie van de ipod is beter maar heeft geen video, en x5 heeft dat wel maar weer een connector plug en een ''schijnbaar'' slechter display dan de ipod of de h340.
Dus ik zoek eigelijk iemand die de foto/video functie op de x5 en op de h340 heeft gezien, en mij kan vertellen of het scherm op de x5 echt minder goed/mooi is als die in de ipod/h340.
de ipod photo heeft een veel slechter scherm dan de iriver. 64k tegen 265k kleuren

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 22:16 ]

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:40
ik heb vandaag nog de X5 gezien (heb zelf een H340). en ik vind het scherm op de X5 wat aan de kleine kant.(kan ook gevoels matig zijn) Maar ik vind het wel gewoon goed te lezen foto's heb ik er helaas niet op kunnen kijken. het was erg druk

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Mijn voorkeur gaat uit naar de x5, maar kijk net even bij de winkels die hem leveren en hij is nergens op voorraad...
Wat ik trouwens wel beetje idioot vind is dat je er niks bijkrijgt, bij m'n h340 zat een ab, cradle en hoesje, hier zit niks bij, kun je nog eens 90 euro bij je aanschafprijs optellen..

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 19:11

smallboy

N/A

Ik heb zelf de X5L, foto's kijken werkt, maar ze mogen niet groter zijn dan 2,5 MB (hopelijk wordt dit nog verbeterd in een firmware update). Ook zijn ze erg wazig. De resize methode werkt erg beroerd.

De enige nuttige toepassing voor mij is even kijken of de foto's goed zijn overgekomen vanaf mijn kaartlezer.

Voor de rest heeft het scherm een resolutie van 160*128, dat is minder dan de iriver. Het voldoet voor mij echter prima verder. Helderheid en contrast zijn instelbaar (handig als je 's avonds in het donker de helderheid wat terug kan schroeven, anders is 't veel te licht voor m'n ogen :P).

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:40
intuliegend schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:56:
Mijn voorkeur gaat uit naar de x5, maar kijk net even bij de winkels die hem leveren en hij is nergens op voorraad...
Wat ik trouwens wel beetje idioot vind is dat je er niks bijkrijgt, bij m'n h340 zat een ab, cradle en hoesje, hier zit niks bij, kun je nog eens 90 euro bij je aanschafprijs optellen..
Helaas is dat niet bij alle versie's van de H340.
Je hebt namelijk de H340 en de H340SE bij de SE zit aleen een bescherm hoes een line-out kabel usb kabel, adapter en een kabeltje voor usb on the go.
bij de H340 zit wel gewoon AB en cradle

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat beide spelers kwalitatief erg goed zijn.
Groot nadeel van de iRiver vind ik dat ie zo dik is.
De iAudio ondersteunt behoorlijk veel formaten, en heeft daardoor mijn voorkeur.
Voor die 14 euro zou ik niet de goedkoopste nemen, wat scheelt 14 euro nou op die prijs? :)

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Zoals ik al ergens geschreven heb doet de prijs er voor mij niet echt toe, ik koop zo'n ding maar 1 x
Het gaat ook om de ipod en de x5, ik heb hiervoor al een H340 gehad en die is gejat dus..
Maar scheelt toch aardig wat, de x5 is 510 euro en de ipod bij de bcc 430, en daar komt bij allebei nog 80-100 euro bij voor cradle/ab/hoesje.. maarja dan heb je ook wat :D

Wel jammer dat die x5 nu nergens te krijgen is... weet iemand misschien nog een (web)shop waar de 60 gig versie nog op voorraad is??

Verwijderd

Zelf heb ik een iRiver, maar ik zou als ik het geld had absoluut voor de X5 gaan :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

intuliegend schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:02:
Wel jammer dat die x5 nu nergens te krijgen is... weet iemand misschien nog een (web)shop waar de 60 gig versie nog op voorraad is??
De 60GB versie is nog niet uit. Volgens MMport komt hij op 20 juli.

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:48
intuliegend schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:55:
[...]

Ja maar voor mij is 30 gig niet genoeg, ik heb alleen al 35 gig muziek, er daar komen nog een paar gig foto's bij...dus het gaat nu om de X5 60 gig of de ipod 60 gig photo, heb ook naar andere gekeken maar kon echt een vergelijkbare vinden..((budget doet er niet echt wat toe, koop zo'n ding toch maar 1 x ))
Ik had ooit dus dezelfde gedachten over de capaciteit. Ik heb hier zelf ook 45 gb aan muziek, maar je bent hoogstens 3 weken achter elkaar zonder computer van huis. In die 3 weken kan je niet eens 30gb luisteren, dus waarom 60gb als je een dubbel zo sterke batterij kan krijgen bij 30gb. Geloof me, het grootste deel van je muziek sla je slechts op en zal je NOOIT meer luisteren! Daar heb ik nu al last van, het wordt gewoon moeilijk om te kiezen wat je wilt luisteren en later betrap je jezelf erop dat je soms dagen achter elkaar het zelfde luister. Denk nog eens goed na, want die 60gb zal slechts door een enkeling gekocht worden om als externe back-up of opslag te gebruiken, of om gewoon mee te patsen ;) Het kleurenscherm vreet zoveel stroom dat de X5L echt de moeite waard is.

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 21:49
Ik twijfel zelf ook over bovenstaande spelers en mijn keus gaat persoonlijk uit naar de iAudio, maar ik hoorde dat het knuppeltje snel lam is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik twijfel heel erg over deze 2 dus als iemand goeie argumenten heeft om er 1 wel of niet te nemen hoor ik ze graag.

Cowon iAudio x5l 30GB
+ Strak design
+ Klein
- 30 gig
- Duur
- Knuppeltje ????

iRiver H340SE 40 GB
+ 40 gig
+ goedkoper
- Groter
- Lelijk

Laat aub jullie mening horen, ik kom er zelf niet echt uit dus vooral vanwege het knuppeltje.
De interface is trouwens ook wel belangrijk en daar weet ik nog niets vanaf.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat over dat knuppeltje kun je misschien beter even in het iAudio topic vragen.
Heb je beide topics al doorgelezen? daar is erg veel handige informatie te vinden.

Persoonlijk was ik absoluut voor de X5 gegaan, ik vind die iRiver veelste dik, en de X5 kan meer.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:17
Knuppeltje is juist super.

Maar das denk persoonlijk.

• JorisBos
ik (topicstarter) heb de iaudio X5L 30 GB gekocht en ik kan je verzekeren dat dit de beste keus is,
het knuppeltje doet gewoon goed wat je wilt dat het doet en de batterij duur is helemaal ideaal.

Echt een top-speler

edit: de interface is gewoon heel relax tussen de mapjes door, je zet gewoon al je muziek in mappen erop en die mappen kan je dan ook weer 'verkennen' in de iaudio, playlists kan ie ook.
Films kijken gaat er trouwens ook nog best leuk op

[ Voor 36% gewijzigd door JorisBos op 31-07-2005 16:36 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 08:28

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

op http://www.mp3discount.nl/ is de X5 20 gb 269 euro, kan dat? Elders loopt ie meer richting de 350 euro

edit: ik zie nu ook dat dat niet de longplay versie is..

[ Voor 23% gewijzigd door sander817 op 19-08-2005 14:02 ]

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:25
sander815 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:00:
op http://www.mp3discount.nl/ is de X5 20 gb 269 euro, kan dat? Elders loopt ie meer richting de 350 euro
Het kan wel,maar je hebt een garantie probleem. Lees er meer over in cowon iaudio topic.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Ik vind de X5 ook te gek
Ik heb hem nog niet, maar wel heeeeeel veel reviews gelezen. Dit is een hele fijne met ook gave screenshots: http://www.dapreview.net/content.php?review.201
En bij MediaMarkt uitgebreid getest.
Werkt perfect.

In alle opzichten beter dan de concurrenten.
Voorbeelden?
- Line in/out
- Geluidskwaliteit
- Instellingen
- Fm radio
- Gewicht/ Afmetingen
- Accuduur
-USB connectie met digitale camera

( zie leuke vergeklijking op http://www.pcmag.com/comp...237,139799&pt=23&sid=1612 )

Hij kost echt wel wat inderdaad
ik zou gaan voor de X5L 30 GB , 4 mm dikker, maar 35 uur leversduur accu ipv 14
Kost wel wat meer, 399
Apparaat is niet volop verkrijgbaar merk ik, maar hier wel :
http://www.mp3man.nl/product/16290

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 15:04 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
paar vraagjes voor de kenners

- wat voor HD zit erin, een 2.5" of een 1.8"?
- kun je er een externe USB schijf op aansluiten en hier realtime vanaf spelen?

• JorisBos
plakbandrol schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:55:

1.8 volgens mij

Nee

• RoD
  • Niet online

RoD

plakbandrol schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:55:

Kijk gewoon even in de specs wat voor hdd erin zit, kun je zo opzoeken. Voor specifieke vragen kun je trouwens beter in [rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio HDD MP3 spelers[/rml] posten in plaats van een oud topic te kicken.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Had nog even gewacht, en je had een kick van een jaar. Das toch veel leuker? :+

Zonder gekheid:
[rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio HDD MP3 spelers[/rml]
[rml][ MP3/Ogg] iRiver H-3x0 serie Deel 2[/rml]
Had bovenstaande topics even doorgenomen, en je had niet onnodig hoeven kicken. Dicht...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.