Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Zire31]USB aansluiting als COM poort gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik zit op mijn PC vaak te flightsimmen en een vriend van mij heeft het programma PocketFMS voor PocketPC 2002. Nu heb ik een Palm en daar is ook legio software voor te krijgen om bijvoorbeeld GPS data van uit te lezen.

Mijn idee is om net zoals die vriend van mij een opstelling te maken met de PDA als GPS-display. Nu moet ik dit aan Flight Simulator koppelen middels het programmaatje GPSout, alleen vraagt deze om een COM-poort terwijl ik alleen een USB-aansluiting op mijn Zire 31 heb zitten.... :(

Met PocketPC kun je USB seriële poorten aanspreken door middel van \\WCEUSB1 in te vullen. Met de Palm heb ik dit nog niet aan de gang gekregen, en mijn Zire 31 heeft geen Bluetooth, anders was het probleem best makkelijk opgelost.

Nu weet ik dat de Zire een USB naar Serieel-converter intern heeft zitten. Onder Linux wordt de Palm ook als een serieel apparaat gezien op /dev/ttyUSB0. Nu heeft Palm daar echter zijn eigen Vendor en Device ID aan geplakt dus daar zijn geen custom drivers voor te vinden....

Heeft iemand de seriële poort op de Palm al als een COM-poort aan kunnen spreken? Ik heb al eens lopen shoppen maar een los kabeltje van USB female naar DB9 male (die nog wel eens bij GPS-ontvangers willen zitten) is niet te krijgen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud