Toon posts:

[dv] Op pc krijgen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vriendin heeft een dv camera en wil nu voor de vakantie haar bandjes leeg hebben.
heb programma dat bij haar camera is geleverd geeft alleen de mogelijkheid om een 2 min durend filmpje met leuk geluidje en leuke overgangs effecten te generen (zelf geen mogelijkheid om te knippen/plakken of wat dan ook). ze wil dus haar hele videotje (ipv 2 min ) op de pc hebben en dan haar bandje wissen.
Ik zoeken op GoT , maar daar gaat het alleen maar over Pinnacle en FireWire, maar wij werken met een usb poort, en ik wil niet dure super-edit programma's 'aanschaffen'.
mijn vraag is dus hoe ik die video gewoon simpel op de pc krijg (heb al gemerkt dat het alleen kan door de pc het camera beeld te laten 'opnemen' )en dan wat simpel kan knippen/plakken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat je geen bijbehorende software hebt waarmee je de video op je pc kan krijgen. Neem even de handleiding door of zoek op de site van je camera producent.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik vind het ook wel bizar. Welk ding heb je dan?
Bij windows XP zit iets van movie maker. Mocht je hem binnen hebben.
Op sommige cam's zit ook een geheugenkaartje (voor foto's of klein stukkie film) en die moet je met usb overhalen. (canon van m'n pa wel iig) die kabel (USB) is meegeleverd en kan volgens mij niet de DV-video uploaden naar PC. Hij heeft daar een firewire kabel voor gekocht (in de pc zat al FW) Verder heb je natuurlijk ook capure kaarten, van bijv. pinnacle.

www.casarodriguillo.com

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 18:49

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik gok erop dat je een sony camera hebt welke je moet uitlezen via de usb en met het programma van sony.

Helaas gebruikt sony een afwijkende codec waardoor pinnacle steeds vastloopt (wanneer je gaat verwerken/coderen).

Wat jij het beste kan doen is aan de slag gaan met nero vision. Dat is het enige pakket waarvan ik weet dat ie goed samenwerkt met de sony camera's.

Verder kun je ook gewoon pinnacle studio gebruiken om alles netjes in te lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedBart op 07-07-2005 22:08 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
@ Noork; zoals ik gezegd heb ik het een zeer beholpen programma, voor de hele simpele user (het is een sony). De handleiding geeft alleen toelichting op het ding zelf.

is er geen programma dat op dezelfde manier als Pinnacle en de meegeleverde software kan opnemen van de camera (je moet dan de video laten draaien, hij neemt dat op) en dat gewoon als wmv oid opslaat?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
Zoals als al eerder is gezegd.....probeer het eens met Windows Movie Maker. Zit standaard ingebakken in XP.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Nr1: heb je een firewire kabel nodig en deze moet je aansluiten op een capture kaart, sommige mobo's hebben deze onboard en de SB Audigy2 ZS (geluidskaart) heeft ook een capture mogelijkheid.
Verder kan ik software als Sonic MyDVD aanraden, omdat dit simpel is en je snel een redelijk ogend dvdtje in elkaar kan zetten.

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

n00bs schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:22:
Nr1: heb je een firewire kabel nodig en deze moet je aansluiten op een capture kaart, sommige mobo's hebben deze onboard en de SB Audigy2 ZS (geluidskaart) heeft ook een capture mogelijkheid.
Verder kan ik software als Sonic MyDVD aanraden, omdat dit simpel is en je snel een redelijk ogend dvdtje in elkaar kan zetten.
Als je geen fire wire hebt gaat dat lastig, zover ik weet word je usb device wel gezien als video bron en kun je derhalve wel opnemen met pinnacle studio en nero vision.

Wat ook mogelijk is, is het opnemen met het originele sony programma en dit later omzetten(aan elkaar plakken) in nero vision express oid.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Waarom haal je geen elcheapo firewire kaartje? Ben je voor 20 eur ofzo klaar, en heb je een normale aansluiting die met elk programma werkt.

USB is te beperkt om op fatsoenlijke kwaliteit video erdoorheen te krijgen. (USB2 zou het moeten kunnen maar de meeste cams is alleen low-res filmpjes en fotos is mijn ervaring)

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
De kwaliteit van dat programma dat Sony meelevert is echt wel slecht (2 jaar geleden toch). Ik denk dat, als je goeie kwaliteit wilt, je bijna niet anders kan dan firewire. Kabeltje voor €5 en kaartje voor €20 en je bent al vertrokken :) (gewone firewire-kabel is goed, moet niet speciaal zo'n iLink-geval van Sony zijn)

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

ComBax schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:36:
De kwaliteit van dat programma dat Sony meelevert is echt wel slecht (2 jaar geleden toch). Ik denk dat, als je goeie kwaliteit wilt, je bijna niet anders kan dan firewire. Kabeltje voor €5 en kaartje voor €20 en je bent al vertrokken :) (gewone firewire-kabel is goed, moet niet speciaal zo'n iLink-geval van Sony zijn)
Zucht......

Die camera heeft nou eenmaal geen DV-out.

Sony vond het leuk om eens helemaal iets anders te doen en heeft de videovoorziening gemaakt op USB...Ja usb, op usb 1.1 retetraag en op 2.0 is het prima te doen.

Alleen snappen weinig programma's dat dat ook kan en ben je om uit te lezen vaak op de sony software aangewezen.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:42

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Probeer virtualdub eens om video op te nemen:www.virtualdub.org
In het menu de optie capture avi kiezen en vervolgens een beetje met de instellingen rommelen. Vergeet niet het aantal frames per seconde op 25 te zetten en het geluid op 44100 hz, 16 bit stereo te zetten en compressie in te stellen.

Verwijderd

Bij dv is het 48Khz ;)
Pagina: 1