Toon posts:

[Exchange 2003] POP mailboxen leeglezen van @Home*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje en heb al een tijdje gezocht, maar een echt duidleijk antwoord niet kunnen vinden.

Ik heb een Windows 2003 enterprise server met ook Exchange 2003. En heb windows xp clients die MS outlook gebruiken. Nu is het me al gelukt om onderling te mailen.

Maar wat ik nu wil is dat ook de @home mail binnengehaald en verzonden wordt door Exchange.

Ik heb dus user1@home.nl en user2@home.nl als e-mail adressen en zou deze mail graag willen binnenhalen via exchange en ook graag mail willen verzenden via deze adressen. Ik heb al een tijdje gezocht maar niet precies kunnen vinden wat ik zocht. Ik weet dat het iets met een pop connector te amken heeft, maar hoe en waar en wat verder in te stellen is me een raadsel.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat zijn gewoon instellingen in Outlook.
pop en smtp accounts. van @ home
En als je wilt dat de mail van user1 en user2 van @home op user1 en user2 @jouwdomein.bla binnenkomen moet je voor die mailboxen een rule aanmaken bij die mailbox zelf (bij @home dus)
Echter weet ik niet of @home poortje 25 SMTP open heeft staan.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
exchange 2003 std heeft geen pop3 connector :z

alleen de sbs versie heeft deze, mischien is exchange ook wel overkill voor je thuis (=duur) je had beter mdaemon kunnen nemen, is goedkoper en makkelijker voor de beginners

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - enkel ' Exchange 2003' zegt natuurlijk helemaal niets over je topic en dan willen er nog wel eens moderators zijn die je topic sluiten en dat willen we natuurlijk niet ;)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
Ik heb thuis een Kerio mailserver staan; deze heeft standaard een pop3 connector ingebouwd, werkt perfect.

eigen domeinnaam met mboxfw stuurt alles door naar @home, kerio trekt de boxen leeg, en aan elk pop3 account kun je een mailbox maken. afzender in outlook is ook gewoon eigen domeinnaam, werkt perfect :) plus dat er een outlook connector is voor kerio, niet zo goed als de integratie met exchange, maar werkt verder stabiel

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 11:36
Niet gratis maar wel wat je zoekt :

http://www.christensen-software.com/

Deze haalt de mail op bij chello en legt de e-mail in je smtp connector. !!

Verschillende malen gebruikt en een heel betrouwbaar programma'tje.

Als je geen geld wilt uitegeven, kan je deze inderdaad gewoon door outlook laten ophalen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
een fijne is EFS, gratis ook nog :) http://www.chimera.co.nz/efsver55.htm

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
Deze is wel goed; ik weet niet of kerio onderscheid kan maken in inkomende namen, deze i.c.m met kerio oid zou je heleboel mailboxen kunnen creeren met maar 1 popaccount, ff gebookmarked!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:35

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

[foutje]

[ Voor 99% gewijzigd door Techno Overlord op 16-01-2006 10:40 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Pagina: 1