Sendy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:15:
Jij doet het fout, dat is duidelijk.
Ik zou met een fatsoenlijk programmaatje (bijvoorbeeld dig) eens uitzoeken welke nameserver je precies gebruikt (ik vermoed namelijk
niet je bind) en wat die teruggeeft. Maar dit had je natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.
Bespoor ik hier nu enige irritatie? Je had het natuurlijk ook netjes kunnen vragen, maar eigenlijk heb je zelf het antwoord al gegeven.

Ik heb inderdaad al vóór het plaatsen van dit topic dergelijke zaken geprobeerd. Zowel 'dig' als 'host' geven op localhost het oude ip van mijn vriend terug.
@favio-c
Ook allemaal al gecontroleerd/gedaan.
- Mijn resolv.conf verwijst netjes naar 127.0.0.1
- het flushen van de cache heb ik ook al geprobeerd maar ook dat helpt niet.
- in /etc/hosts staat niks
- en zoals ik hierboven al zeg, geeft zowel 'dig' als 'host' het oude ip van mijn vriend terug.
Verder:
de communicatie IN bind 9 (dus zeg maar het updaten van zonefiles) gebeurt correct omdat deze rechstreeks het ip neemt wat ik in de named.conf opgeef als master server.
Een "nslookup" (ja op windows

) vanaf buitenaf (willekeurig ip) met mijn bind als dns-server geeft het goede ip-adres van dit domein terug. Alleen als ik diezelfde bind vanaf de shell (localhost) query, geeft ie het oude ip terug. En de slave-zonefile is toch echt geupdate want dat heb ik gecontroleerd.
Nog een keer ter verduidelijking:
vriend van me is zelf primairy dns server en ik ben voor hem secondary dns server. Het heeft jaren goed gewerkt en hij heeft al geregeld een nieuw ip gekregen, maar nog nooit leidde dit tot dit gekke probleem aan mijn kant. Alles (tenzij ik nog iets over het hoofd zie) lijkt te kloppen, de cache heb ik leeg gegooid, maar toch krijg ik intern van mijn eigen localhost nameserver zijn oude ip terug, terwijl mijn eigen nameserver via de buitenkant WEL het goede ip terug geeft.
Vreemd toch?