Vraag over toevogen van access-point

Pagina: 1
Acties:

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Nu heb ik momenteel een desktop-computer met een internetverbinding via Chello. Aangezien ik onlangs een notebook heb gekocht, wil ik daarmee draadloos kunnen internetten. Om snel even updates te downloaden, heb ik van de week even de draad uit mn computer getrokken en in de laptop gestoken. Prompt werd mij echter om een usr+pwd gevraagd door Chello. Toen ik de stekker terugzette, was alles weer in orde en kon ik paswoordloos internetten.

Nu is mijn vraag of ik dit gedonder ook krijg als ik in de huidige constellatie een accesspoint zet, dat tevens de functie van router over kan nemen. Worden de MAC-adressen dan zo gekloond, dat Chello niet ziet dat er meer computers aan de verbinding hangen of blijft dit inlogprobleem bestaan?

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Je moet het mac adres van je pc clonen naar je router, thats it.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Nou, goed, als het zo simpel kan, dan stap ik van de week even de Norrod binnen. Danke schön.

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Heb het pas nog bij een klant gedaan, sommige routers hebben die optie ingebouwd, eerst router aansluiten op je pctje, met 1 klik is het mac adres gecloned, je router koppelen aan je modem en hij is al up.
Deze heb ik gebruikt:

http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=452

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds