Dillemma, Antec p180 of CM Stacker

Pagina: 1
Acties:

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein dillemma, ik zal eventjes illustreren wat mijn probleem is.
Op dit moment heb ik een of andere namaak chieftech, de CS2001, die H60CM * B20CM * L45CM is.
Nu weegt dat onnoemelijk veel, en is het gewoon voor mijzelf niet te tillen.Ik ben tenslotte maar een klein gebouwde 16 jarige :) :P
Toen ik een beetje aan het rondsurfen was voor een klant van mij, liep ik tegen een case aan die mij erg aansprak. De Antec P180, P180
Nu vind ik dit een hele mooie case die ook erg ruim zou moeten zijn.

[inhoud]
GA-8KNXP moederbord
P4 2.4ghz cpu + dikke cooler :+
9800XT
WD740GD Raptor + 120GB Western Digital + 200GB Western Digital + 40GB Seagate
NEC 3500A
Plextor 708A
Tagan480, (weegt 4 Kilo >:) )
Het dilemma:
Deze antec P180 weegt 36lbs, oftewel 16KG...Dat scheelt niet veel met mijn chieftech, en dus begin ik te twijfelen.Een van de redenen dat ik mijn chieftech brak vind, is dat ie zo zwaar is, en dat de grootte/inhoud Ik ga namelijk wel eens lannen, en nu moet mijn vader iedere keer mijn pc dragen. :'(

De Coolermaster STACKER, weegt maar 10KG, en is ook helemaal mijn smaak...
Maar nu weet ik absoluut niet of ik nou toch voor de P180 moet gaan, of toch voor de stacker.

De p180 zou warm kunnen worden, maar wel stil zijn.
De Coolermaster STACKER past alles goed in en word het niet warm, en ik heb in allebei ruimte om te werken.

Kan iemand mij hier meer over vertellen? O+ :>

[ Voor 9% gewijzigd door Timo op 07-07-2005 19:36 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Is de P160 van Antec dan wellicht ook een oplossing. Vrij goed in te richten kwa koeling en weegt maar 7KG ongeveer. Alleen van de looks moet je dan weer houden. Misschien als je ook eens wilt posten wat er ongeveer aan apparaten erin gaan zoals: hdd's, optische drives etc ?

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

fooker schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:29:
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein dillemma, ik zal eventjes illustreren wat mijn probleem is.
Op dit moment heb ik een of andere namaak chieftech, de CS2001, die H60CM * B20CM * L45CM is.
Nu weegt dat onnoemelijk veel, en is het gewoon voor mijzelf niet te tillen.Ik ben tenslotte maar een klein gebouwde 16 jarige :) :P
Toen ik een beetje aan het rondsurfen was voor een klant van mij, liep ik tegen een case aan die mij erg aansprak. De Antec P180, P180
Nu vind ik dit een hele mooie case die ook erg ruim zou moeten zijn.

Het dilemma:
Deze antec P180 weegt 36lbs, oftewel 16KG...Dat scheelt niet veel met mijn chieftech, en dus begin ik te twijfelen.Een van de redenen dat ik mijn chieftech brak vind, is dat ie zo zwaar is, en dat de grootte/inhoud Ik ga namelijk wel eens lannen, en nu moet mijn vader iedere keer mijn pc dragen. :'(

De Coolermaster STACKER, weegt maar 10KG, en is ook helemaal mijn smaak...
Maar nu weet ik absoluut niet of ik nou toch voor de P180 moet gaan, of toch voor de stacker.

De p180 zou warm kunnen worden, maar wel stil zijn.
De Coolermaster STACKER past alles goed in en word het niet warm, en ik heb in allebei ruimte om te werken.

Kan iemand mij hier meer over vertellen? O+ :>
je geeft zelf het antwoord al. De Stacker is helemaal je smaak, voldoet aan je eisen en is lichter. Dus morgen naar de winkel knul!

• Timo
Maar eigenlijk vind ik de P180 iets stijlvoller, nuja ik weet niet precies. Hij is iets strakker vind ik. :*)
Daarom vraag ik het hier :P

Het is toch veel geld :)

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 07-07-2005 19:38 ]

Verwijderd

Neem anders het geld wat je uitspaart en ga wat fitnessen ;)
Zoniet neem dan die Stacker
Die p180 is niets voor jouw want je kan hem niet dragen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 19:38 ]

• RonaldMade
  • Laatst online: 25-01 01:54
fooker schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:36:
Maar eigenlijk vind ik de P180 iets stijlvoller, nuja ik weet niet precies.
Daarom vraag ik het hier :P

Het is toch veel geld :)
Mja je moet uiteraard uiteindelijk zelf de keuze maken. De P160 heeft bijv maar 4 bays voor je hdd's wat net zou passen en je daarna niet meer zo snel kan uitbreiden, behalve als je een andere hdd wegdoet. Dus je zou ook op moeten letten voor toekomstige uitbreidingen. Als je dat wilt lijkt de CM Stacker idd de beter aangezien deze nogal veel ruimte heeft. De P180 heeft er dan bijv weer 6 dus dan houdt de uitbreiding ook weer snel op.

• Timo
Ik heb de kans om de P180 in het echt te zien, en om er een systeem in te bouwen.
Dus ik ga eerst es kijken hoe dat gaat, dan kan ik meteen zien of ik hem kan tillen :)

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zou voor de P180 gaan, zeer stijlvolle case. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Denk dat je op lan's meer de show steelt met je P180 dan de stacker :P. Eneuh niet te veel achter je pc zitten he, ook wat aan sport doen! Dan kan je dat ding vanzelf tillen ;)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Het is maar net wat je wilt, vind de p180 op het eerste oog een goede stijlvolle case, maar bijvoorbeeld geen motherboardtray vind ik een groot minpunt, hebben de meeste kasten tegenwoordig al niet meer :(.
Vind zelf de coolermaster stacker ook zeer mooi designed, simpel maar je kan zelf stylen, wil je geen aan uit of reset knop doe je die er toch niet op :P. Wil je geen floppy doe je die er niet op :). Das gewoon :9.

Verwijderd

De Serverversie (de 810) van de stacker weegt 10kg (zonder voeding). De normale versie weegt 14kg De STC-T01 dus
Pagina: 1