Afgelopen maand was ik weer eens in Japan, en heb me toen voorgenomen om eens een paar avondsessies te maken. Het is daar rond een uur of half acht al stikdonker, en aangezien veel hoge gebouwen open zijn tot een uur of negen á tien 's avonds, is het een koud kunstje om met je camera+statief op het dak van een tig-verdiepingen hoog gebouw te gaan staan en eens wat plaatjes te schieten.
Als kleine test tien fotootjes die ik na het eten in Kyoto vanaf het dak van het warenhuis waar ik dineerde schoot; de camera is een Canon Powershot A75 op ISO 100, maximale kwaliteit, wisselend tussen Nightshot-, P- en Tv-instelling. Alles is vanaf statief gemaakt, door een hardglazen ruit heen, behalve die van het Kyoto Tower Hotel.
De foto's in kwestie komen recht uit de camera en zijn alleen verkleind voor de thumbs, de link achter de foto is het normale bestand.
Het New Miyako Hotel:

Kyoto Eki (bovenste spoor is het Shinkansenspoor, onderste is voor een lokale trein):

Geen idee wat dat voor gebouw is, maar ik vond 'm wel interessant:

Karaoketent achter Kyoto Eki wat meer op ingezoomd:

Kyoto:

Extra zoom op het Avanti-gebouw:

Kyoto Tower Hotel:

Parkeerplaats schuin naast voornoemde hotel:

Ik heb ook nog sessies van Osaka (vanaf het Umeda Sky Building), Nagasaki (de stad vanaf de overkant van het water) en Yokohama (vanaf Landmark Tower), maar daar maak ik later wel een showcase van.
Als kleine test tien fotootjes die ik na het eten in Kyoto vanaf het dak van het warenhuis waar ik dineerde schoot; de camera is een Canon Powershot A75 op ISO 100, maximale kwaliteit, wisselend tussen Nightshot-, P- en Tv-instelling. Alles is vanaf statief gemaakt, door een hardglazen ruit heen, behalve die van het Kyoto Tower Hotel.
De foto's in kwestie komen recht uit de camera en zijn alleen verkleind voor de thumbs, de link achter de foto is het normale bestand.
Het New Miyako Hotel:

Kyoto Eki (bovenste spoor is het Shinkansenspoor, onderste is voor een lokale trein):

Geen idee wat dat voor gebouw is, maar ik vond 'm wel interessant:

Karaoketent achter Kyoto Eki wat meer op ingezoomd:

Kyoto:

Extra zoom op het Avanti-gebouw:

Kyoto Tower Hotel:

Parkeerplaats schuin naast voornoemde hotel:

Ik heb ook nog sessies van Osaka (vanaf het Umeda Sky Building), Nagasaki (de stad vanaf de overkant van het water) en Yokohama (vanaf Landmark Tower), maar daar maak ik later wel een showcase van.