[fc4] custom kernel, wazig beeld

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 21:09
Fedora core 3 geupdate naar fedora core 4 volgens de instructies, etc. gaat allemaal goed.
Met de default kernel geboot, prima allemaal. Maar moet i.v.m. een kleine usb patch een custom kernel maken... oke gedaan
Die willen echter niet goed werken, zoewel 2.6.11 als 2.6.12 werken niet terwijl ze met fc3 wel goed werkte.
het probleem is dat als fedora opstart en na het 'initialisation hardware ... ' is het beeld korrelig/wazig wordt. Het is moeilijk te lezen, pixels verspingen van kleur en/of verplaatsen.. (net of je een Windows virus hebt :) ) ik heb al de .config van fedora core 4 kernel gepakt maar die werkt ook niet goed.

Heb overigens een Matrox G550 kaart.

Wie weet war ik op moet/kan letten en/of wat moet ik aan/uit zetten zodat m'n custom kernel wel werkt ?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
klinkt een beetje als een framebuffer probleem, maar wat je volgens mij het beste kan doen (als dat niet is wat je gedaan hebt) is de source van de redhat/fedora kernel (zwaar ge-patched volgens mij nml) nemen en die patchen met je usb patch, als die succesvol applied dan zou de kernel netjes moeten werken lijkt me.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 21:09
"t is weer een bekend probleem met FC4... de FC3 kernel was ook al prut..

--

FC4 kernel source gepakt en gepatched.. alleen de modules vervangen en het werkt gelukig, de rest van de kernel is nu al een uur aan het compileren, pff.. normaal doe ik daar 4 a 6 minuten over..

[ Voor 60% gewijzigd door easydisk op 08-07-2005 18:07 ]