Toon posts:

Hi8 naar DVD mbv DVD-recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik probeerde vandaag mijn oude Sony-camcorder aan te sluiten op mijn nieuwe Sony RDR-HX710 DVD-Recorder, maar het beeld flikkert naar boven en naar beneden (heel snel). Als ik de camcorder rechtstreeks aansluit op mijn TV is het beeld gewoon goed.

De camcorder speelt af in PAL-M en ik vrees ontzettend dat het omzetten van mijn oude Hi8 bandjes naar DVD niet gaat lukken. Ik heb echter speciaal voor deze taak de recorder aangeschaft.

In de handleiding kan ik totaal niks vinden over het probleem en ook met Google vind ik geen gouden tip. Weet iemand of ik iets speciaals moet instellen of anders moet aansluiten?

Alvast bedankt,

Marcos Meibergen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

PAL-M is 29.97 fps, en in Nederland gebruiken we PAL-B/G met 25fps. Dat zal dus de oorzaak zijn van je probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:19:
PAL-M is 29.97 fps, en in Nederland gebruiken we PAL-B/G met 25fps. Dat zal dus de oorzaak zijn van je probleem.
Die vermoeden had ik al.......but what to do ;(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zal lastig worden. Je zou het alleen kunnen oplossen met een video/tv kaart die ook NTSC (29.97fps) ondersteund. En dan omzetten naar PAL.

Edit: of een NTSC -> PAL converter. Kost je alleen 899 :(
http://www.elvic.nl/index.html?lang=nl&target=d6.html

[ Voor 30% gewijzigd door Microkid op 07-07-2005 18:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:26:
Zal lastig worden. Je zou het alleen kunnen oplossen met een video/tv kaart die ook NTSC (29.97fps) ondersteund. En dan omzetten naar PAL.
Verdomme verdomme verdomme !!!!!!!

Bedankt voor je reacties....