Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD
Ik zie geen verdere oplossing
Specs: http://specs.tweak.to/9454
Er zitten geen standaard schroefgaten voor een fan
En ik was ook niet direct van plan om in mijn kast te gaan boren...
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD
Ik heb ze bij Azerty gekocht, wat natuurlijk wel een goede webshop is. Alleen heb ik van één fan het doosje al weg gegooid, de rest is nog compleet...Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:43:
Teruggaan naar de winkel, uitleggen en omruilen?
Anders wordt het toch boren in je kast.
Kan dus proberen of Azerty het wil ruilen tegen twee Arctic Cooling Fan Pro TC's, alleen ben ik bang dat dadelijk de verzendkosten duurder worden dan de twee fans (€4 per stuk).
Kan natuurlijk ook nog kijken of één van mijn kameraad nog een paar stille fans nodig heeft, en zelf twee nieuwe Arctic Cooling Fan Pro TC's bij de Gistron in de buurt halen voor €4,90 per stuk (waar ik er overigens al twee van heb welke in de voorkant van de kast zitten)
^ Wat hij zegt.
Zitten ook rekjes, maar misschien met tieraps?Z-Dragon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:57:
Dan wissel je ze om met die in de voorkant van de kast, mits er aan de voorkant geen rekje wordt gebruikt...
Lijken me ook niet echt geschikte fans voor dat doeleinde maar kan aan mij liggen
Verwijderd
(werkt perfect heb het zelf ook al eens gedaan, om het weer los te krijgen heb je een fohn en mischien een mesje nodig en dan is ie zo los zonder beschadegingen lijm resten kun je verwijderen met wat terpetine).
@Hupo: Lijmen is inderdaad nog te proberen, alleen moet ik dan wel eerst secondenlijm kopen
Er zitten nog wel 4 van die zachte 'dempertjes' tegen het vibreren aan de bevestigingszijde, die zouden er dan wel helaas afmoeten..
Gewoon klemmen met de 4 gaatjes/pootjes en de 'klemmetjes' boven en onder verwijderd. Uiteindelijk kun je ook die pootjes uitboren en de schroeven erin doen. Dan kun je nog steeds die fans gebruiken en de plastic fanhouders...
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Volgens mij heb je een heel goed plan, maar ik snap het alleen nietall_by_myself schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:38:
Hetzelfde probleem heb ik ook in mijn Chieftec kasten. Oplossing ?
Gewoon klemmen met de 4 gaatjes/pootjes en de 'klemmetjes' boven en onder verwijderd. Uiteindelijk kun je ook die pootjes uitboren en de schroeven erin doen. Dan kun je nog steeds die fans gebruiken en de plastic fanhouders...
Zou je misschien foto's kunnen posten?

Als je nu die puntjes in die plastc houders uitboort en daar die schroeven doorheen jast, dan zit die fan hardstikke vast. Moet je alleen nog de klemmen van boven en onder nog afknippen/zagen.
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Heb je dit zelf ook gedaan? plastic puntjes zitten namelijk wel heeel erg op de hoek, vraag me af of dat goed gaat met boren. Of moet je dan niet de standaard brede fan schroeven gebruiken maar gewoon andere smalle schroeven?all_by_myself schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:55:
zie het plaatje...
[afbeelding]
Als je nu die puntjes in die plastc houders uitboort en daar die schroeven doorheen jast, dan zit die fan hardstikke vast. Moet je alleen nog de klemmen van boven en onder nog afknippen/zagen.