Toon posts:

[AMD64] icm Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gegroet allen

ik heb:
2x 512MB GEIL geheugen (dual channel)
Asus Radeon 9600XT 128 MB

ik wil kopen:
Asus A8V Deluxe K8T800Pro
AMD Athlon64 3000+ Sckt939

dit mobo ondersteund dual channel.
Ga ik met deze setup (een 64bit-systeem) in staat zijn om windows 2000 Pro te draaien (wat toch een 32 bit OS is)
het leek me niet zo'n moeilijke vraag, maar op google kreeg ik verschillende antwoorden te zien, en ik zou het graag zeker weten, want die dingen kosten wel geld :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:37
ja hoor want ik draai hier een 32-bits Windows (XP). Het voordeel van de AMD64 is dat hij zowel 64- als 32-bits kan draaien, zelfs tegelijk! Dus dat zal geen enkel probleem zijn, zolang je de juiste drivers hebt voor Windows 2000

Verwijderd

Topicstarter
drivers voor m'n randapparaten bedoel je dan?
of welke drivers? (die van het mobo zelf zullen er wel bijzitten neem ik aan)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:37
Allemaal, van het mobo zijn natuurlijk het belangrijkst. Maar meestal is het zo dat de drivers voor XP ook op Win2000 werken, maar dat kan ik niet garanderen.

Dus de drivers voor:
geluidskaart
videokaart
moederbord
randapparatuur

moeten geschikt zijn voor Win2000. Je kan gewoon op de site van de fabrikant kijken of er nieuwe drivers zijn voor dit OS, wat meestal aan te raden is. Dus de nieuwste drivers voor Win2000 downloaden op de site van de fabrikant van het product. Anders in de Readme.txt van de drivers kijken of ze geschikt zijn voor Win2000.

Verwijderd

Gewoon de VIA 4in1 drivers werken ook onder Windows 2000, dat is geen probleem. ATi drivers zijn er uiteraard ook gewoon, en van de geluidskaart vast ook. Ach er zijn overal nog wel Windows 2000 drivers voor eigenlijk :). En ja, het draait uiteraard ook gewoon, of dacht je dat niemand met een Athlon64 Windows XP kan draaien (ook 32-bit)?

Verwijderd

Topicstarter
die drivers heb ik allemaal ja :)
ik draai al tijden win2k :)

dus dat gaat geen problemen opleveren... mooi zo!
nu twijfel ik nog om een venice core processor te nemen (ook de 3000+)
is wel iets duurder maar:
zou beter overklokbaar zijn en minder warmte produceren
is dat die 30 euro extra waard?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 16:43
gewoon de venice core nemen, die heb ik ook genomen. Idle met CnC'q draait de processor op 29 graden. Stressed op 40 met een Zalman.

Zoals je ziet clokt deze ook lekker over, krijg deze op 2700 Mhz stabiel, kan niet verder omdat me mobo maar tot een HTT van 300 kan gaan :)

Suc6 ermee

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Athlon64 is medio september 2003 geïntroduceerd en de 64bits versie van Windows XP is pas op april dit jaar op de markt gebracht. Waar dacht je dan dat de A64 systemen in de tussentijd op draaiden?

Verder staat ook het een en ander gewoon in de FAQ van www.amd.com :)
Gebrek aan inzicht & zoekertje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.