[HYPERLINK] linken naar autocad file

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik weet niet goed welk forum dit moet.

Ik wil graag een saves as-window laten verschijnen wanneer mensen op een link klikken.
De link ziet uit als http://foo.nl/bar.dwg
Standaard kent de browser dit niet, dus krijg nu page not found.

Ik heb het beheer over de server, dus kan eventueel met mimetypes iets doen. Echter vind ik niet wat ik dan moet doen, heb al een mimetype toegevoegd (zonder resultaat).

Is de enige oplossing om een aparte pagina te maken met daarin een speciale header die dit forceert (net zoals bij pdf bestanden) en die pagina een parameter mee te geven zodat het juiste bestand wordt gedownload??

Iemand een tip?

• Willem
  • Laatst online: 00:39
Inzippen?

Motor onderhoud bijhouden

• Vinzzz243
hm had ik erbij moeten zetten, dat heb ik overwogen, maar de klant wil echt de dwg opslaan op de HD.

Is het niet mogelijk door een instelling op de server dat de server weet dat bij een dwg request, dat opslaan dialoog moet worden gestart.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Je kunt op de server met .htaccess ook het een en ander regelen. Wat gebeurd er als je deze regel toevoegt:

code:
1
AddType application/octet-stream dwg

Verwijderd

wat gebeurt er nu dan? normaal gesproken moeten bestanden die niet worden herkent gewoon ter download aangeboden worden (door de client). Dat herkennen gebeurt op basis van het mimetype in principe, wat stuur je nu als mime mee?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ruik een URLscan die dit tegen houdt ;)
Doorzoek je windows\system32\inetsrv ofzo eens op urlscan.ini? Als je die vindt, kijk dan even wat er in staat en pas 'm dusdanig aan dat 't werkt.

Waarom ik dit denk: Omdat je een page not found krijgt. Anders zou je browser of de DWG laten zien als "zooi", of het ding ter download aanbieden...

Maar dan ga ik er dus wel van uit dat je IIS draait... en gezien je dat niet vermeldt...

[ Voor 112% gewijzigd door RobIII op 07-07-2005 17:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

En als je verwijst naar een gewone html-pagina die onload een redirect doet naar dat .dwg bestand?
Of praat ik nou poep?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 19:55
wat is er mis met "doel opslaan als" ?

of er een stukje script bij maken met een knop achter de link, of alleen een knop met de bestandsnaam er op ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Neobahamuth schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:08:
En als je verwijst naar een gewone html-pagina die onload een redirect doet naar dat .dwg bestand?
Of praat ik nou poep?
Dat wordt geblocked door IE6+SP2, dus poep ja ;)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

André schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:09:
[...]

Dat wordt geblocked door IE6+SP2, dus poep ja ;)
Sorry, ik gebruik nog Firefox.

zoiets?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Vinzzz243
hmz, andre, je oplossing octet-stream werkt. Althans voor nu, ik ga t testen in meerdere omgevingen!

thx iedereen
Pagina: 1