[Word2000] Hoe tekst in macro aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een sjabloon waar je met een aantal buttons (boven in het scherm) een standaard stuk tekst wordt geopend. Nu wil ik deze standaard stukken tekst graag aanpassen. In visual basic staat dit:
code:
1
2
3
4
5
End With
    Selection.TypeText Text:="UitnodigingStandaard"
    Selection.Range.InsertAutoText

End Sub

De tekst bij een bepaalde button is dus "UitnodigingStandaard". Maar ik weet niet waar ik die tekst kan aanpassen. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Paters op 07-07-2005 15:54 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ehm, je kan die tekst toch gewoon aanpassen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik kan de tekst nergens zien. Behalve als ik op de button klik in Word. Dan opent ie de macro. Als ik daarna de tekst aanpas en vervolgens save, krijg ik bij het opnieuw openen van het sjabloon de tekst te zien. Dat wil ik niet.

Bij het openen van het sjabloon wil ik een blanco pagina zien. Wanneer ik op 1 van de buttons click moet er een lap tekst worden geopend. Deze lappen tekst wil ik dus aanpassen.

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Deze tekst zit als autotext binnen een sjabloon. Dit zou Normal.dot of een eigen sjabloon kunnen zijn. Binnen Word kan je de tekst handmatig invoegen door te kiezen voor Invoegen>Autotekst>Autotekst (of Insert>Autotext>Autotext).

In de lijst met autoteksten zou UitnodigingStandaard ook voor moeten komen. Deze kan je dan invoegen, vervolgens naar wens aanpassen en als je de autotekst weer terugzet zou het goed moeten gaan. Het terugzetten doe je op de volgt.
  1. Selecteer alle tekst die in het autotekst fragment moet komen te staan
  2. Ga vervolgens weer naar Invoegen>Autotekst>Autotekst
  3. Selecteer UitnodigingStandaard
  4. Druk op 'Toevoegen/Add'
  5. Kies 'Ja/Yes' om de autotekst bij de werken

[ Voor 18% gewijzigd door hamburger op 09-07-2005 13:14 ]