Toon posts:

Asrock P4i65GV kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asrock P4i65GV
Voeding is 100% goed
Monitor is 100% goed
HD is 100% goed
CD-speler is 100% goed
geen floppy drive aanwezig
Keyboard is 100% goed
Geheugen is 100% goed

CPU 2e hands overgekocht: Pentium 4 1.8 Ghz

Als ik opstart krijg ik geen beeld en ik hoor ook geen piepjes, is het moederbord stuk of kan het aan de CPU liggen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kijk even hoeveel cache je cpu heeft. Is dat 256KB dan heb je waarschijnlijk een Willamette en die draait vaak niet meer op moderne bordjes.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:55:
Kijk even hoeveel cache je cpu heeft. Is dat 256KB dan heb je waarschijnlijk een Willamette en die draait vaak niet meer op moderne bordjes.
Hij is 512KB
Het is een SL 6LA Philippines

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 15:59 ]

• Nielson
  • Nu online
Vreemd, die zou gewoon moeten werken op dit bord. Overigens klopt de CPU support lijst van Asrock niet helemaal heb ik het idee. Ze hebben het over Willamettes met 512 KB cache :?

Verwijderd

Topicstarter
Philippines staat er niet tussen, zou het mobo geen piepje moeten geven als de CPU niet goed is?

• Nielson
  • Nu online
Nee, dat hoeft niet persé. Vaak als de cpu defect is en het bord goed lijkt 'ie wel aan te gaan, maar geeft geen beeld. Maar dat verschilt vaak per bord, en is moelijk zo te zeggen. Heb je geen andere cpu en/of mainboard bij de hand, zodat je onderdelen kunt verwisselen om te kijken wat er echt kapot is ?

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik wel even proberen, Ik post morgen wel wat er is uitgekoment want me Pa zit vandaag op die PC met een pentium 1.9 erin
Alvast bedankt
Pagina: 1