Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 11:50
ik ben opzoek naar een Bluetooth GPS voor mijn iPAQ 5550 en voor mijn Symbian Nokia 6680

bij PDAShop kwam ik de volgende 2 tegen :

http://www.pdashop.nl/product/17548 (Nieuwe TomTom SiRF III GPS - 125 Euro)

en de http://www.pdashop.nl/product/15672 (ADAPT GPS - 95 Euro)

over de laatste had ik al een Topic hier gevonden (Adapt BT GPS receiver)

maar over die van TomTom kon ik nog niets vinden

die TomTom heeft de nieuwe SiRF III chip en die andere een Nemerix chip die weer 16 Sats aan kan in plaats van 12.........

niet dat dat volgens mij uit maakt want bij 4 Sats doet je GPS het al

maar die 2 Chipsets ??

over de ADAPT heb gehoord dat hij heel slecht verbinding maakt onder zo'n Warmte werende voorruit

maar ja, zoals ik al zei over die TomTom is niet veel te vinden

de oude TomTom heb ik wel veel goeds gehoord

dus voor welke kan ik nu het beste gaan ? of misschien wel een heel andere Bluetooth GPS en waarom dat dan ?

BarryMel

• C_V_S
  • Niet online
Ik zit eerlijk gezegd met hetzelfde probleem en kan er ook weinig over vinden dus als er iemand informatie voor ons heeft zeer graag

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 16:40

itsgreen

Large and in charge

Ik heb zelf de Holux, 85E prima ding, werkt perfect met tt5 op een Qtek S100/MDA Compact

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb die Adapt GPS muis.

Nu al meer als een maand in bezit, en werkt perfect. Op dit moment gebruik ik hem met TT3, TT5 is in bestelling.
De Adapt GPS muis werkt ook in me huis, waarbij de ´oude´ TT muis niet binnen werkt.

Tijdens het rijden heb ik 80% van de tijd 12 satelieten (max wat TT3 ondersteunt)

Batterij levensduur van de Adapt is ook zeer goed - meerdere kerern naar Duitsland en Frankrijk voor zaken - totaal maar 1 keer opgeladen.
Ze zeggen 20 uur en moet zeggen dat het aardig in de buurt komt.

owja, elke GPS muis heeft moeite onder warmte werende vooruit. Ik heb niet zo´n ruit, maar de GPS muis ligt ook vaak in het dashboard kastje ipv onder de ruit

[ Voor 15% gewijzigd door SileX op 08-07-2005 15:42 ]

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 17:31
Ik heb sinds kort de TomTom, ik stond voor dezelfde keuze als jij. Mij werd geadviseerd de TT te nemen (door de PDAShop) en als goedgelovig schaap doe je dat dan ook. Ik heb daar echter nog geen spijt van gehad moet ik zeggen, ondanks dat de batterijduur veel minder lang is en er geen thuislader wordt bijgeleverd.

Je kunt ook opteren voor de Rikaline 6033 met Epson chip met 32 kanalen (wat moet je er in godsnaam mee), maar daar heb ik nog niet veel van gelezen.

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 18:17
Ook ik zit met dit probleem is zoek een muis voor mijn c500 voor gebruik met TTM5. Deze post had ik op het pocketpc-club forum gedaan met daarin meerderen vragen. Maar het kan nooit kwaad hem hier ook te posten.

Ik ben in het bezit van een C500 met TomTom Mobile 5 en zoek daar nu een goede GPS muis voor.

Na wat zoekerk was ik uitgekomen op de Leadtek 9553, de TomTom SiRF III en de Holux 236. De Leadtek valt voor mij af vanwege de accu duur. De Holux viel in eerste instantie af vanwege de voor mij wat hoge prijs. Echter vond ik een bedrijf op eBay die de Holux 236 voor €136 met verzendkosten verkoopt. Maar nu lees ik hier over allemaal “problemen” met deze muis, dat je hem van mode moet verwisselen en zo. Een van de redenen om voor de Holux te gaan is de SiRF III chip, als je hem dan van modus wissend heb ik dan nog wel de voordelen van de SiRF III chip?

Ik wil iegelijk gewoon zekerheid dan deze muis goed werkt op een C500 met TomTom Mobile 5.

Waarom zou ik deze of een ander muis moeten nemen en niet de TomTom SiRF III muis die op dit moment voor €125 over de toonbank gaat? Of anders gezegd welke muis kunnen jullie mij aanraden.

Zelf ben ik helemaal niet thuis in de GPS muizen maar zou toch graag willen weten welke merken jullie als A-merk en B-merk zien. Wat ik zo hier en daar heb gelezen zie ik Holux als een A-merk klopt dit ook?

Een voordeel van de Leadtek en de Holux voor mij is dat ze opladen met een USB lader, mijn telefoon gebruik het zelfde principe. Zo kan ik straks de autolader die ik bij de muis krijg ook gebruiken voor mijn telefoon. Om deze reden nijg ik ook weer sterk naar de Leadtek, redelijk prijs en goede accessoires en als ik hem in de auto gebruik maakt de accu duur niet zo veel uit.

Tenslotte kunnen deze of ander muizen ook op een pc/laptop worden aangesloten via USB of BT?

• u_nix_we_all
  • Niet online
Nadeel van die TomTom sirf III van 125,- euro bij pdashop:
is pas weer tegen eind van deze maand leverbaar.

Mijn indruk (uit de diverse topic's) is dat de sirf III inderdaad de moeite waard is
t.o.v. de sirf II.

Heb een leadtek sirf III besteld, accuduur vindt ik niet zo'n probleem, hang hem toch aan de 12V
in de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-07-2005 18:18 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SileX
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:18:
Nadeel van die TomTom sirf III van 125,- euro bij pdashop:
is pas weer tegen eind van deze maand leverbaar.

Mijn indruk (uit de diverse topic's) is dat de sirf III inderdaad de moeite waard is
t.o.v. de sirf II.

Heb een leadtek sirf III besteld, accuduur vindt ik niet zo'n probleem, hang hem toch aan de 12V
in de auto.
als je 'm toch aan de 12v hangt... waarom zou je het dan draadloos nemen :?

• u_nix_we_all
  • Niet online
BT is handiger dan een usb kabeltje en dan kan ik eventueel ook
nog eens een telefoon gebruiken in plaats van me archos PMA400 :P

Het is ook omdat wel eens met linux en bluetooth gps wil spelen,
en omdat draadloze gadgets sowieso veel l33ter zijn 8)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SileX
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:15:
BT is handiger dan een usb kabeltje en dan kan ik eventueel ook
nog eens een telefoon gebruiken in plaats van me archos PMA400 :P

Het is ook omdat wel eens met linux en bluetooth gps wil spelen,
en omdat draadloze gadgets sowieso veel l33ter zijn 8)
yus, snap ik :)

Waar mijn BT GPS muis moest voldoen, is accu levensduur... Ik denk dat andere mensen andere prio's hebben :7

• barrymel
ik heb metiemand bij PDAshop gemail en daar kreeg ik het volgende antwoord :

In dit geval zou ik u de sirf III willen aanraden omdat deze zonder problemen met uw Nokia (eventueel tomtom) telefoon zal werken. De meeste gps ontvangers zullen namelijk niet goed werken op tomtom mobile. Deze is namelijk softwarematig beveiligd om alleen te werken op een tomtom gps ontvanger.

BarryMel

• u_nix_we_all
  • Niet online
barrymel schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:50:

In dit geval zou ik u de sirf III willen aanraden omdat deze zonder problemen met uw Nokia (eventueel tomtom) telefoon zal werken. De meeste gps ontvangers zullen namelijk niet goed werken op tomtom mobile. Deze is namelijk softwarematig beveiligd om alleen te werken op een tomtom gps ontvanger.
Nou, beveiligd... ik denk eigenlijk eerder dat TomTom alleen hun eigen (sirf III) gps willen ondersteunen
en testen enzo. Maar toch, ivm eventuele drivers e.d. was dit voor mij ook een overweging om wel
een sirf III ding te kopen.

• Cyzor
Volgens mij klopt naar niets van, dit topic gaat hier over: http://www.pocketpc-club.nl/forum/showthread.php?t=53119

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:31
barrymel schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:50:

Wat een dikke onzin! Ik kon tomtom mobile zonder problemen draaien met de Adapt BT muis.
Wat is de accu duur van die tomtom muis? de adapt kan 20 uur op een accu en je kunt er standaard nokia bc-4/5 accus in stoppen (en die kun je via internet weer goedkoop krijgen).

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De meeste gps ontvangers zullen namelijk niet goed werken op tomtom mobile. Deze is namelijk softwarematig beveiligd om alleen te werken op een tomtom gps ontvanger.
Alsjeblieft zeg, waar haal je die onzin vandaan....

Alors.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
tja die palmshop kerel praat inderdaad onzin. Ik heb een een royaldigital gps ontvanger, zeer tevreden mee.... (zie review op www.palmclub.nl)

• Cyzor
Heeft iemand een goede ervaring met de Holux 236 icm TTM5 op een C500?

Ik zit zeer te twijfelen van te doen.
De Leadtek 9553 bij een Nederlands winkel of de Holux 236 bij een ebay shop. Zo ver in kan zien zijn de enige voordelen van de Holux de accuduur en het gebruik van een standaard Nokia accu.

Maar stel dat het niet zou werken kan ik bij een Nederlands winkel makkelijker terug en als ik hem alleen in de auto gebruik maakt accuduur niet zo veel uit. Maar je die aanbieding op ebay scheelt toch €40 met de Nederlands prijs (en zonder verzendkosten). Bij beide krijg ik ongeveer accessoires zoals een USB autolader. Wat moet ik nu zekerheid of langer accuduur?

[ Voor 83% gewijzigd door Cyzor op 10-07-2005 16:40 ]

• barrymel
ik heb afgelopen weekend de TomTom GPS binnen gekregen en die doet het perfect met zowel mijn iPAQ 5550 en mijn Nokia 6680 :P

BarryMel

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 09:59
De Holux GPSlim 236 is een van de beste GPS receivers

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=4040

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik werk nu een aantal dagen met de Holux 236, en wat een klasse ding is dat. Met mijn oudere rikaline 6010 had ik met TT5 een langzame en instabiele fix en maar een paar satellieten. Ik knoop de Holux eraan (gebruik hem nog in seriele muis mode) en direct verbinding met 9 satellieten!! _/-\o_ Het is sindsdien niet minder geweest. Vreemd genoeg denk ik zelfs dat TT er niet meer kan peilen of weergeven, er blijven altijd een aantal van die balkjes rechts wit. Terwijl de muis er 20 zou moeten kunnen peilen.

Ik heb nu zelfs de muis, klein als hij is, in het handschoenenkastje gegooid. Fix blijft uitstekend. Zelfs als je de muis uitzet, en je zet hem aan om weer te navigeren duurt het ongeveer 20-30 seconden voor dat er een fix is. Prima ding dus.

Ik heb er dus een seriele kabel bijgekocht omdat hij aan een oude Casio E200 zit, en zo ook gelijk opgeladen wordt.

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 19:52
ik heb nu een week de Adapt aan het werk op mijn Qtek s100 met TT5... helemaal geen klachten over bereik enzo.. toppertje

www.vdzande.com

Verwijderd

Een nieuw topic lijkt mij niet nodig, dus hier mijn aanvullingen en mogelijkheden...

In mijn zoektocht naar een BT GPS muis en voorkeur voor SIRF III, heb ik inmiddels de volgende modellen "ontdekt" :

1. Holux GR236 (ook als serieel te gebruiken en flashbaar geheugen) (ongeveer 150 euro)
2. Globalsat BT338 (schakelt zelf uit, lange batterijduur) (ongeveer 150 euro)
3. G-Space GS-R238 Bluetooth (vrij nieuw en dus nog niet zoveel info over volgens mij) (ongeveer 150 euro)
4. TomTom Wireless GPS (ongeveer 150 euro)
5. Leadtek Bluetooth GPS 9553 (korte accuduur) (ongeveer 130 euro)
6. Hicom HI-405 Star III BT (Wisselende info: soms SIRF II, soms SIRF III...onduidelijk...) (ongeveer 130 euro)

Zoals je ziet is de prijs ongeveer gelijk (volgens mij) en hebben allen de zeer goed werkende nieuwe SIRF III chip aan boord. De Holux236 en de Globalsat338 lijken de toppers te zijn waaruit het lastig kiezen is volgens reviews. Accuduur is alleen bij de Leadtek wat kort, ongeveer 3 uur, en valt voor mij daarmee af. Bij de Hicom is onduidelijk wat de specs zijn.

Relatief kleine verschillen lijken de dienst uit te maken bij de keuze. Echt grote nadelen lijken er niet te zijn, maar misschien kan er toch iemand helpen met aanvullende info/ervaringen om een keus te kunnen maken. En misschien zijn er aanvullingen mbt andere SIRF III modellen ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 15:10 ]

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:04

PQR

Even een andere vraag. ik zit een beetje te twijfelen tussen de Nokia gps muis en de TomTom versie. een puntje voor de Nokia versie is dat ik dan niet weer een andere oplader nodig ben voor de muis, maar dat ik dan alles met een oplader kan doen.

maar nu zag ik op de website van TT de volgende puntjes staan bij de gps muis
2) Auto-oplader + stekkers voor de populairste PDA's en mobiele telefoons.
3) Thuisoplader + stekkers voor de populairste PDA's en mobiele telefoons.
mijn vraag is dus, voor welke mobiele telefoons is dit.

heeft iemand die de TT muis in bezit heeft hier antwoord op?

Resistance is futile (if <1 ohm)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Is het niet gewoon met een mini-usb aansluiting, zoals vele GPS'en tegenwoordig al hebben?

[edit]
Ik gebruik trouwens een Adapt AD-700. SirfIII, ontvangst zelfs binnenhuis, auto-shut-off, ganse dag navigeren op 1 lading. Kortom, perfect bakje, en nog geen 100€ :)

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 25-09-2006 13:43 ]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-11 11:20

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb een Palm Tungsten T3 met TomTom 5 in combinatie met een Leadtek 9537 BT GPS unit... en werkt als een trein!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Pagina: 1