[Exchange] User krijgt geen mailbox bij kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Situatie:
SBS 2003 met daarop Exchange 6.5.6944.0

Wat ik wil doen:
* een nieuwe gebruiker aanmaken met een mailbox

Wat ik heb gedaan:
* In Active Directory naar Users en Computers gaan, daar op een bestaande gebruiker (met juiste rechten en mailbox) gaan staan en deze kopiëren.
Hierna krijg je zo'n wizard waarbij je het eea aan gegevens in moet vullen (voornaam, achternaam, aanmeldnaam e.d.) Op een gegeven moment komt er een scherm waarbij je aan kunt vinken dat er voor de gebruiker een Exchange mailbox aangemaakt moet worden. Uiteraard laat ik dit aan staan (Heb hem ook al eens uitgezet en daarna weer aan). Vervolgens klik je op voltooien en de gebruiker is aangemaakt. Dit klopt ook, want ik kan onder deze naam+ww inloggen op het domein.
De gebruiker heeft echter geen Exchange mailbox!
* Aangezien het lijkt alsof er niet geupdate wordt heb ik de Recipient Update Services die eigenlijk automatisch draaien handmatig gestart, maar dit had ook geen effect

De gebruiker komt trouwens ook nog niet in het globale adresboek voor.

Welke stap heb ik overgeslagen? :?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Duurt altijd even voordat dit gebeurt he. Is de mailbox wel zichtbaar in AD Users & Computers?Wordt de mailbox ook niet aangemaakt als je die in Outlook instelt, of wellicht via OWA in probeert te loggen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sherlock
  • Nu online
De mailbox is niet zichtbaar bij de andere mailboxes bij Exchange System Manager.

Ik kan wel inloggen bij externe-internet werkplek maar zodra ik naar OWA wil gaan dan stopt hij ermee (terug naar inlogscherm).

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In Outlook kan je dus ook de mailbox openen?

Mijn spoorwegfotografie

• Sherlock
  • Nu online
Nee, de naam van de mailbox wordt niet herkend.

Verwijderd

Zie je wel aangemaakte SMTP adressen in de AD gegevens van de gebruiker? zoniet dan heb je last van een bug, na opnieuw opstarten van je DC is je mailbox wel aangemaakt.
Het is een heel vreemde situatie. Ik heb er ook vaker last van gehad bij verschillende klanten.
Het kan ook zijn dat als je de server niet opnieuw opstart maar gewoon een paar dagen wacht , de mailbox "opeens" wordt aangemaakt.

• Sherlock
  • Nu online
Nee, ik zie geen aangemaakte smtp adressen (of X400). Wat is DC?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
ueh, dat je die mailbox niet ziet, dat klopt. Die wordt pas daadwerkelijk aangemaakt als je met Outlook of Outlook Web Acces voor de eerste keer connect naar de Exchange Server. Tenminste, dat is bij mij altijd zo geweest.
DC staat voor Domain Controller.

[ Voor 27% gewijzigd door Bart© op 07-07-2005 15:04 ]

• Sherlock
  • Nu online
Sierra-NL schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:03:
ueh, dat je die mailbox niet ziet, dat klopt. Die wordt pas daadwerkelijk aangemaakt als je met Outlook of Outlook Web Acces voor de eerste keer connect naar de Exchange Server. Tenminste, dat is bij mij altijd zo geweest.
Dat lukt dus niet.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Probeer anders Outlook op de server te installeren, is altijd handig om te testen e.d.
Dan weet je ook gelijk dat het geen netwerkprobleem is.

• Sherlock
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:56:
zoniet dan heb je last van een bug, na opnieuw opstarten van je DC is je mailbox wel aangemaakt.
Jep, heb de server even opnieuw opgestart en het werkt. Bedankt!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sierra-NL schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:05:
Probeer anders Outlook op de server te installeren, is altijd handig om te testen e.d.
Outlook op de server kan zeker bij oudere versies van Outlook/Exchange problemen veroporzaken met wat dll's :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Sierra-NL schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:03:

[...]

DC staat voor Domain Controller.
Dat is niet helemaal waar... als je een gebruiker aanmaakt dan wordt er gelijkertijd een mailbox voor die gebruiker aangemaakt.. en die is ook direct zichtbaar... Ik denk zelf dat de exchange schema de wijzigen nog niet doorgevoerd had gekregen van de DC en dan kan je het beste even de DC opnieuw opstarten. Wel vreemd trouwens }:O Microsoft moet hier toch maar wat aan doen B)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 17:39 ]

• Sherlock
  • Nu online
Zie mijn reply hierboven:
Na het herstarten van de server werd de mailbox wel netjes aangemnaakt en nu werkt het dus "gewoon"

Verwijderd

dat kun je beter niet doen... Als je dan toch zoiets wil doen installeer dan een hele oude client zoals de Exchange 5.0 client (heel oud ja :) ) zodat je in ieder geval geen MAPI conflicten hebt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;266418

niet aan te raden en unsupported.

* Erik kwam het deze week *helaas* weer eens tegen :/

wilhelmstroker: dan gebruik je toch OWA ipv een brakke client ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 07-07-2005 22:55 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Erik schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:54:
[...]

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;266418

niet aan te raden en unsupported.

* Erik kwam het deze week *helaas* weer eens tegen :/

wilhelmstroker: dan gebruik je toch OWA ipv een brakke client ;)
eens, maar als je dan perse een client op je server wilt installeren omdat je zonodig iets moet testen gebruik dan de brakste :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:00:
[...]

eens, maar als je dan perse een client op je server wilt installeren omdat je zonodig iets moet testen gebruik dan de brakste :)
testen doe je op een pc, brakke software zet je niet op een server :r

*punt*

btw: wat valt er in hemelsnaam te testen me een exchange 5.0 client :? dat kreng ondersteund bijna niks.. mail versturen? dan ook via owa

* Erik is mischien wat bot en kort door de bocht maar hij heeft dan ook bij die specifieke klant de meest vreselijke dingen gezien in 'the chamber of horrors'

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 07-07-2005 23:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Erik schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:05:
[...]

testen doe je op een pc, brakke software zet je niet op een server :r

*punt*

btw: wat valt er in hemelsnaam te testen me een exchange 5.0 client :? dat kreng ondersteund bijna niks.. mail versturen? dan ook via owa

* Erik is mischien wat bot en kort door de bocht maar hij heeft dan ook bij die specifieke klant de meest vreselijke dingen gezien in 'the chamber of horrors'
En wat als bijvoorbeeld owa niet werkt :) en je geen zin hebt om een aparte VM met daarop outlook te installeren :) Ik heb het puur over een simpele testomgeving....

• Sherlock
  • Nu online
offtopic:
stelletje topicjatters! ;)

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 20-08 21:18
Dan zal ik weer ff on-topic gaan :P

Ik heb exact hetzelfde probleem op een 2k3 SBS server.

Het is niet nodig om de server te rebooten, het herstarten van de Exchange System Attendant is al voldoende om de mailbox toch benaderbaar te krijgen via OWA of Outlook 8)
Pagina: 1