Toon posts:

Exchange rechten per groep definieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een exchange server met circa 25 gebruiker nu wil ik rechten per postbus gaan definieren.
Rechten worden onderverdeeld in 2 groepen, directie en medewerkers.
Directie mag overal in medewerkers alleen in de agenda's.

Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik een groep aan kan maken (en waar(waarschijlijk in de system manager maar ik kan t echt niet vinden)) zodat ik deze groep kan gaan gebruiken om op de postbussen de rechten in te stellen ?

alvast bedankt.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28
Directie mag overal in medewerkers alleen in de agenda's.
Hmm wet op de privacy iemand? B)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij kan je daar alleen bestaande Exchange gebruikers voor gebruiken, en geen groepen. Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Zoals Rolfie terecht opmerkt sou ik ook nog eens even nadenken over die toegang tot alle mailboxen. Dat valt volgens mij ook wel een beetje onder privacy...

Oja, je zit in het verkeerde forum. Inhoudelijke Exchange vragen behandelen we altijd in Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Move NT > SA

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik weet namelijk dat het in Exchange 5.5 wel kan.
2) Groepen aanmaken in Exchange 2003 lukt nu wel rechten instellen ook, maar ze werken niet :s ... zodra ik hier uit ben ga ik dit posten.
3) Privacy ... tja ik beheer ook alle wachtwoorden en kan inloggen als alle users, het gaat er mij om dat ik dingen niet omslachtig wil doen, ik wil het eenmaal goed doen.
4) Ik heb een proggie gevondne (via tweakers) setperm. dit ga ik uitproberen misschien werkt dit wel.

Iedereen bedankt voor de info !
Pagina: 1