plextor 32x8x4 ide audio branden

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
ik heb een plextor 32x8x4 ide.
data gaat perfect.
maar bij audio houdt hij er compleet mee op de plextor reageert zelfs niet meer.
daarvoor moet ik eerst de comp opnieuw opstarten. ik snap er dan ook helemaal niets
van. ik heb een athlon 600@660
het gebeurt tijdens het branden met image en ook met compilatie van wav's die je op de hd hebt staan.
ligt het soms aan de cd'tjes?(imation kosten wel 2,40) of misschien aan de hogere bussnelheid?

Grr... executor

specs

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Met audio kun je on the fly sowieso niet op 8 speed branden. Maar je zegt dat het via een image ook niet werkt. Probeer het es met Nero op 4x on the fly op wat betere cd's (Philips Silver Premium bijvoorbeeld). Langzaam de snelheid opvoeren totdat het fout gaat. Audio cd's luisteren heel nauw, het is veel minder makkelijk dan data!

En: heb je je recorder wel ALLEEN aan één connector hangen? Het is aan te bevelen je HD en CD-ROM met z'n tweeën aan één controller te hangen en de brander in z'n eentje aan de ander.

Succes ermee

DIT IS MIJN WEBSITE

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb gisteren met m'n Acertje een audiocd'tje verneukt door 'em op 6x te branden (nou ja, verneukt... er zat ruis doorheen; op mmore cd's)
Opgelost door op 4x te branden..

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Waarom niet 8x on the fly audio
Kan wel hoor, heeft niets met de writer te maken. Ik heb de sony crx140 ide en ik weet zeker dat die plextor dat ook kan.
Voorwaarde is dat je een cdromspeler hebt die met gemak 10x audio extraction haalt!!
En ik heb ze nog beide als master en slave op 1 poort hangen ook! no problems audio op 8x on the fly met m'n p2-350@442

En ik brand 8x audio op die gold cd's van arita en kodak. Maar philips premium doet het ook prima op 8x hoor

• Tripp
ik heb de brander in zijn eentje op de secondairy master hangen dus dat zit wel goed
het is niet zo dat er ruis op zit ofzo maar hij houdt er gewoon compleet mee op(lampje gaat uit). en doet niets meer.
ik probeer het wel met betere cd'tjes
op 2x gaat het trouwens wel goed dus het moet dan wel aan de cd-errutjes liggen.

Grr executor

specs

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Hoezo niet op 8x audio on the fly ?
ik doe het zelf ook regelmatig met mijn teac58s 8x24x fikkertje
ok wel scsi en de "lezer" is dan een pioneer dvd 6x32x 303s maar het werkt perfect hoor.

.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

op 12x on the fly gaat ook..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Tripp
hmmm. mijn aopen 40x heb ik net ff met audiograbber getest en is maar 7.97 ik snap daar geen reet van je zou toch sneller van zo,n ding verwachten?

hij staat op primary slave en de hd op primary master en de plextor op secondary master.
iets zegt tegen mij dat ik dat moet veranderen.

iemand suggesties?

specs

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

probeer eens programma van: come.to/cdspeed
en kijk dan eens na de minimale snelheid bij een audiocd..
Als die onder de 8x is dan is het duidelijk waarom het mis gaat

Zowiezo geen hd en cd op 1 kanaal. Zet dan liever brander master secundair, cdromspeler slave secundair.
Beter is om een uata66 kaartje te kopen (promise of hotrod) en dan alles op z'n eigen kanaal.
Maar zo heb ik het draaien:
primary master: hardeschijf
primary slave: bracket voor extra hd
secundary master: afreey 50x
secundary slave: sony cr140 8x4x32x

ik wil naar het volgende toe:
promise uata66 prim master: hardeschijf
promise uata66 sec master: bracket voor extra hd
normale uata33 prim master: afreey 50x
normale uata33 sec master: sony crx140 8x4x32x

nu eerst even die promise kopen ergens maareh tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met de oude config op alle manieren, on the fly 8x etc etc.

Verwijderd

Ik heb een 16 speed sony en die heeft 2,24 audio extraction, dus het is niet zo raar hoor... Das heel normaal zelfs, audio extraction is moeilijker :(

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
tiens mijn IDE plextor fikt zonder probleem audio on the fly

• Tripp
ik heb mijn hd er net alleen eraan gehangen(primary) en de plexie op secundary master en de aopen op secundary slave.

ennuh ik heb ata66

specs

Verwijderd

Ik heb ook zo'n plextor 8432, en audio gaat perfect op 8x, op de meest wazige (=goedkope) schijfjes die ik maar kan krijgen (mmore, arita, fujitsu, div. merkloos, spindels, etc etc).

Wel maak ik altijd een image, want on-the-fly audio extractie is vragen om moeilijkheden (de reader heeft dan namelijk maar een beperkte tijd om te retryen, dus leest ie vaak gewoon over foutjes heen, dan krijg je tikken en ruis). En het inlezen duurt maar een paar minuten extra, dus dan heb ik liever een perfecte kopie.

Als je continue ruis over de hele cd hebt, kan je player misschien niet zo goed overweg met op 8x gebrande schijfjes: de gaatjes op de cd hebben dan namelijk een iets andere vorm. Dan moet je helaas op 4x schrijven omdat je cd-speler ze anders niet goed aankan, maar aan de plextor ligt het waarschijnlijk niet want mijn 8x audio-cdtjes draaien tot nu toe overal prima.

Heb je b.t.w. firmware 1.07 er al inzitten?

• Tripp
ok ik heb die firmware maar hij wil niet

specs

Pagina: 1