Toon posts:

[OC-939] X2 4200+ @ 2700Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het het systeem ongeveer een weekje nu en het draait super.

DFI LANPARTY NF4 ULTRA-D
AMD ATHLON X2 4200+ @ 2700MHz
2X1024MB CRUCIAL BALLISTIX DDR500
CLUB3D 6600GT
FORTRON BLUESTORM 500 WATT
NEXXXUS HPPRO - 24CM RAD - AP900
WD RAPTOR 36GB - SAMSUNG 160GB
DELL 2405FPW
*wacht op dit moment nog het geheugen, draai nu oud geheugen met een divider.

Hier zijn enkele plaatjes.

idle temps.
Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/mbm5.gif

load temps. (2x prime95 per core)
Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/mbm5load.gif
*ambient temps ~24 graden

case opzet.
*uiteindelijk toch pomp positie veranderd, werd aangeraden om die zo laag mogelijk te hebben
Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/caseopzet.gif

cpublokje.
Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/cpublok.jpg

case.
Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/kast.jpg

rad.
Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/radup.jpg

Al met al zeer tevreden met deze overklok. Ik had gehoopt op 2750 Mhz maarja die laatste 50 zijn niet echt belangrijk. Een succesvolle 500Mhz overklok op een dualcore processor is niks om je over te schamen dacht ik zo 8).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 13:48 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

kan je meer info geven. zit ook aan te denken om een amd64 x2 te kopen. bijv alle settings van het geheugen, de htt en draaien beide cores op 2,7ghz?

[ Voor 3% gewijzigd door gakkethijs op 07-07-2005 13:51 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ziet er netjes uit allemaal zo :)

Heb je ook wat benchmark results als : pifast, spi enzo ?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16
Wauw, mooie overclock :). En wat een stabiele voeding! Ikzelf ben alleen maar Tagan, Antec en Enermax bekend als stabiele voedingen, maar deze zal ik ook in mijn achterhoofd houden.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
gakkethijs:
Het draait nu op 245x11 met een geheugendivider zodat geheugen op ~160Mhz draait. Het is namelijk kingston value geheugen dat een beetje crappy loopt. Beide cores draaien op 2700Mhz ja, het is niet mogelijk om per core te klokken. Core 0 is een stuk beter dan Core 1 maarja daar heb je dus 'niks' aan.

youpy:
Kzal zo even wat benches posten, pifast zal traag zijn omdat het volgens mij geen dualcore ondersteunt en m'n geheugen nog traag is, ik verwacht morgen het nieuwe binnen.

Althalus:
Tnx ;). Uit verschillende fora kwam fortron als een zeer goede voeding naar voren. Hij is ook niet vreselijk duur en tot nu toe erg blij mee.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

In het programma Systool van www.techpowerup.com zit een SuperPi ingebouwd die multithreaded is, draai die eens :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Sisoft:
Afbeeldingslocatie: http://frikandelspeciaal.com/images/sisoft.png

Pifast:
1M 34.828s draait op 1 core, meer een benchmark voor AMD FX. Ik verwacht met het nieuwe geheugen wel wat sneller te zijn.

Meer benches als het geheugen binnen is.

/edit Pifast in systool, multithreaded
Afbeeldingslocatie: http://frikandelspeciaal.com/images/pifast2.png

1M 6,477s (vaag?) wellicht sneller met nieuwe geheugen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 14:21 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Althalus schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:57:
Wauw, mooie overclock :). En wat een stabiele voeding! Ikzelf ben alleen maar Tagan, Antec en Enermax bekend als stabiele voedingen, maar deze zal ik ook in mijn achterhoofd houden.
Fortron == FSP :)
Supergoede voedingen. Misschien ken je ze onder de naam FSP? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Atlas schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:21:
[...]

Inderdaag FSP-Group dat zijn retestabiele voedingen, een 250 watt voeding van hun trekt de onderstaande P4 setup met stevige voltlijnen.

Verder een nice overclock!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Atlas schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:21:
[...]

//offtopic:
zelf ook een hele stabiele voeding.. sirtec.. niet zo bekend.. maar met pc probe heb ik ingesteld dat die bij 5% afwijking singaal geeft.. pc draait dag en nacht. en nog maar 1x singaal gehad.. vlak na een 0,3Ghz overclock op een Socket A 2800+ Barton.
*vlak na het opstarten » daarna weer stabiel.

//back ontopic:
lekker systeempje ook!
kwou dat ik er geld voor had.
maar naar mijn weten had je beter de fans op de rad kunnen laten blazen.
want nu zuigt hij de warmte terug de kast in(?)...
scheeld misschien weer een graad of 2.
lekker overclock erbij...
wat voor geheugen komt er nou in dan?

voor de rest.. +25 over ambient.. das heel netjes.
gezien dat mijn Zalman CPNS7000Cu dat ook houd met overclock van 10%...
en jij toch echt wel een +40% overclock hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door un1ty op 08-07-2005 07:53 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien warme lucht stijgt laat ik het rad lucht van buiten aanzuigen. Op deze manier word hij volgens mij het beste gekoelt. Als ik de radfans naar buiten zou laten blazen dan neemt hij die warme lucht mee.
Wat betreft het geheugen, een heel gedoe...hoewel ik alles via internet bij verschillende winkels heb gekocht zijn er altijd een paar die het compleet verkeerd doen. Een paar weken geleden heb ik eerst 2x muskin redline pc4000 bestelt. Na een paar weken aan het lijntje ben gehouden heb ik die gecancelled en eergister 2x 1gb crucial ballixtix ddr500 aangeschaft. Deze is sinds gister onderweg en verwacht hem eigenlijk morgen pas binnen. Aan de ene kant ben ik blij dat ik de mushkin kon cancellen want ik merkte dat de cpu toch 'maar' tot 245Mhz aankon. Ik merk wel dat ik 2gb nodig heb, af en toe word het traag en als ik wil switchen tussen een render en een game ratelt m'n disk als een gek. ;)

/offtopic hiervoor had ik ook een barton 2800+, draaiende op 2250Mhz :p

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mooi!
Kan je misschien ook een cpu-z screenshotje posten?

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/cpuz.png

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:03:
Aangezien warme lucht stijgt laat ik het rad lucht van buiten aanzuigen.
Afbeeldingslocatie: http://www.frikandelspeciaal.com/images/radup.jpg Van buiten? Misschien ligt het aan mij, maar ik zie geen gaten? Nu pomp je alleen de warme lucht in je kast rond door het rad. :?

Verder een mooie OC hoor ;)

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

Ik zelf heb het anders, mijn fans blazen naar buiten toe. Want mijn mening is dat je anders warme lucht je case inblaast. En warme lucht stijgt op, dus dan blaas je die warme lucht terug richting je mobo/proc/geheugen.
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/scriptdata/photo-albums/watercooling/DSC00810_Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/scriptdata/photo-albums/watercooling/DSC00812_Custom.jpg
Pic's zijn beklikbaar
Ik heb het dus op deze manier. (Dit rad is een Evo Airplex 360 met 3x 120mm die dus m'n kast uitblazen).

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

RoamoR schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:02:
[...]

[afbeelding] Van buiten? Misschien ligt het aan mij, maar ik zie geen gaten? Nu pomp je alleen de warme lucht in je kast rond door het rad. :?

Verder een mooie OC hoor ;)
dat idee had ik dus ook ;)
en ps. als ze naar boven.. van het rad af blazen » van de kast af.. dat gaat beter :)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

FSP is geen onbekend merk, Fortron ook niet, maar dat is niet hun eigen spul. Tis meer een geval van "nVidia chip op een Asus videokaart" als in "FSP PSU in Fortron huisje" :) . Ikzelf heb FSP voedingen gehad in AOpen behuizingen, retegoede dingen, werkelijk waar! Doen het nog steeds super.

Overigens wil ik aan de topicstarter vragen hoe hij weet dat core 1 veel beter is als core 0 (of andersom, weet niet wat er gezegd werd) ... ?

De meeste mensen deugen!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Overigens wil ik aan de topicstarter vragen hoe hij weet dat core 1 veel beter is als core 0 (of andersom, weet niet wat er gezegd werd) ... ?
Er is volgens mij een prime versie waarmee je elke core kan testen.

Zo heeft deze gast ook een goede en een slechte core:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=68131

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• martijn_tje
  • Laatst online: 14:30
marzzman schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:48:
FSP is geen onbekend merk, Fortron ook niet, maar dat is niet hun eigen spul. Tis meer een geval van "nVidia chip op een Asus videokaart" als in "FSP PSU in Fortron huisje" :) . Ikzelf heb FSP voedingen gehad in AOpen behuizingen, retegoede dingen, werkelijk waar! Doen het nog steeds super.
Typ maar eens fortron in bij google. Dan krijg je de site van de FSP group Fortron en FSP zijn dus 1 pot nat. Volgens mij staat de F in FSP dus voor Fortron. Dat er Fortrons is bekend. (daarom heb ik ook een aOpen 350 wattertje gekocht ;) ) volgens mij zijn er nog wel een paar merken die ze gebruiken. Maar goed zijn ze zeker. En betaalbaar ook.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
core 0 is beter dan core 1 aangezien ik 2 instanties van prime draai. Core 1 is altijd degene die crashed, vandaar ;).
Wat betreft het aanzuigen van de radiatorfans. M'n kast is redelijk groot, dus de lucht die ik aanzuig van boven word door het bovenste deel weer afgevoerd naar buiten. Bovendien draait er ook een 12cm fan richting geheugen en een paar mosfets om het daar ook koel te houden. Naja als ik een keer zin heb kan ik de fans zo omdraaien om tek ijken of het scheelt, maar ik denk het niet. Ik gebruik liever de koele lucht rondom de kast om m'n radiator te koelen dan de lucht die al warm geworden is in de kast.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 19:54 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:53:
core 0 is beter dan core 1 aangezien ik 2 instanties van prime draai. Core 1 is altijd degene die crashed, vandaar ;).
Wat betreft het aanzuigen van de radiatorfans. M'n kast is redelijk groot, dus de lucht die ik aanzuig van boven word door het bovenste deel weer afgevoerd naar buiten. Bovendien draait er ook een 12cm fan richting geheugen en een paar mosfets om het daar ook koel te houden. Naja als ik een keer zin heb kan ik de fans zo omdraaien om tek ijken of het scheelt, maar ik denk het niet. Ik gebruik liever de koele lucht rondom de kast om m'n radiator te koelen dan de lucht die al warm geworden is in de kast.
Zomaar ter interesse: crasht de hele pc dan als 1 core op zn bek gaat? Of "reset" deze zichzelf dan en houdt die andere de load ondertussen vol :/ ? Ik gok dat het dan helemaal fout gaat, maar toch :) .

De meeste mensen deugen!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:53:

Wat betreft het aanzuigen van de radiatorfans. M'n kast is redelijk groot, dus de lucht die ik aanzuig van boven word door het bovenste deel weer afgevoerd naar buiten. .
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap nog niet waar je de warme lucht laat nadat deze door je rad is gegaan? Of werk je zonder zijpaneel?

Persoonlijk denk ik dat er nog wel een graad of 5 aan winst te behalen is door het rad in het dak te plaatsen (gaten boren dus) en daarnaast de fans warme lucht uit de kast te laten zuigen.

Just my 2 cents ;)

Verwijderd

Topicstarter
marzzman: ik heb mijn pc zo getest net zolang tot dat beide cores stabiel waren in prime. Dus beide cores zijn prima in orde nu en heb dus geen last van vastlopers. Maar het feit blijft dat core 0 in principe sneller had kunnen lopen.

roamor: de lucht gaat naar het bovenste compartiment, waarna deze door de 8 cm en opening aan de voorkant van de pc wegwaait. Als ik het geheel zou omdraaien zou ik lucht dat van onder word aangezogen en langs warme pc onderdelen gaat door de radiator laten gaan wat warmer zou worden dan dat ik direct 'koude' lucht van buiten door de radiator laat gaan. De top van m'n kast, addtronics 7869 denk ik, is er af en de radiator ligt eigenlijk 'buiten' de kast er bovenop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 22:14 ]

Pagina: 1