Toon posts:

[XP] Hangt na aansluiten USB aparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis heeft een Packard Bell Ixtreme 8105i RW met Windows XP Pro. Hij kon altijd zonder problemen z'n MP3 speler aansluiten op de PC via USB, totdat hij een keer systeem herstel heeft gedraaid. Nu loopt de PC vast zodra er een USB aparaat aangesloten wordt (meerdere MP3 spelers geprobeerd). De muis en het toetsenbord zijn beide USB en werken prima (totdat er een USB aparaat aangesloten wordt).

Ik heb de drivers van de MP3 speler opnieuw geinstalleerd
Ik heb geprobeerd het aparaat aan te sluiten voordat de PC aangezet wordt, maar dan loopt de PC vast zodra windows volledig gestart is (inloggen gaat nog wel goed).
Ik heb de USB drivers verwijderd, en opnieuw laten installeren door XP

Dit alles helpt niet, heeft iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?

Verwijderd

USB hardware drivers opnieuw instelleren?

Verwijderd

Topicstarter
staat in m'n post dat ik dat al heb geprobeerd.. haalde helaas niks uit

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 09:42
Waarschijnlijk heeft de leverancier (Packard Bell) eigen USB drivers. Deze moeten in plaats van die van Windows XP geinstalleerd worden (bij het systeemherstel zijn deze namelijk teruggezet).
Daarnaast kan ook nog een update van de chipset drivers nodig zijn.

(vergelijkbaar probleem gehad en driver update bleek de oplossing).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

mbaltus schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:53:
Waarschijnlijk heeft de leverancier (Packard Bell) eigen USB drivers. Deze moeten in plaats van die van Windows XP geinstalleerd worden (bij het systeemherstel zijn deze namelijk teruggezet).
Daarnaast kan ook nog een update van de chipset drivers nodig zijn.

(vergelijkbaar probleem gehad en driver update bleek de oplossing).
Dat is niet helemaal waar...

Systeemherstel maakt namelijk een herstelpunt en ik neem aan dat die drivers van packard bell toen ook al geinstalleerd waren...

Het vreemde is dat zijn toetsenbord en muis wel werken....

Heb je btw dezelfde kabel gebruikt tijdens het aansluiten van de verschillende mp3 spelers? Misschien dat de kabel brak is :? (het lijkt me niet echt waarschijnlijk, maar je moet het zeker niet uitsluiten). Ik zou zelf dus nog eerst ff proberen om een andere kabel te gebruiken.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 09:42
@Joe-Y: je hebt gelijk. Ik was in de war met een herinstallatie vanaf de CD (setup starten en dan kiezen voor herstellen).

Het hoeft niet vreemd te zijn dat TB en Muis wel werken, want als het ligt aan USB 1.1 vs 2.0 (door bijv. chipset drivers) dan kan het best zijn dat een aantal apparaten prima werken en anderen niet. Ik had het probleem niet met mn muis, maar wel met een USB duimpje.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Kabel kan het niet aan liggen, die is er namelijk niet. en heb meerdere MP3 spelers geprobeerd, dus daar zit het niet in. Kan helaas geen USB drivers vinden voor deze machine..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je apparaatbeheer kijkt ?
staat daar wel alles goed ?
geen uitroepteken
ik heb het ook meestal, dan heb ik windows opnieuw geinstalleerd en dan pakt ie de usb2 drivers niet goed.
dan kan je in apparaatbeheer ervoor kiezen om de drivers opnieuw te installeren.
daar kies ik meestal voor internet zoeken en dan vindt ie ze zelf.
ff installeren en het werkt meestal weer.
mischien ook bij jouw :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen uitroeptekens, alles lijkt goed..
Pagina: 1