[BF2] FPS-Problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
Geen matches
Hallo!

Ik heb een Sapphire ATI Radeon X800XL 256MB. Deze heb ik speciaal voor Battlefield 2 gekocht!
Ik speel in 1024x768 en alles op gemiddeld (medium). Ik haal maar een fps van 25 gemiddeld!
Nu heb ik eens die NGO ATI Optimized Driver v2.5.6 geinstalleerd en die avond haalde ik een FPS van 80 in een 32-maps server. De volgende ochtend weer gespeeld, maar toen was mijn FPS maar weer 25. Ik snap niet hoe ik die ene keer wel gewoon zeer soepel kon spelen en de volgende ochtend niet?

Uit een test van TCMagazine staat dat hij het goed doet!
Nu is dat wel een PCI-versie (dacht ik) en ik heb zelf een AGP versie. Dat maakt toch niet veel uit, of wel?

Bij voorbaat dank, alle reply's zijn welkom! :D

Verwijderd

Geen matches
Heb je al gescand voor virussen/spyware/ad-aware en alle andere troep? Al eens defrag gedaan?
Als je weinig geheugen hebt moet je mischien wat bijkopen. Als het allemaal niet werkt moet je mischien eens een format proberen

• MarkieNL
Geen matches
Ik heb nu 1024 mb ram. Dat staat bij recommed specifications dus ik hoop dat dat wel goed is.

Ik heb een spyware scan gedaan, daar kwam wel "wat" troep uit maar niet echt veel. Ik zal zometeen eens een complete virusscan doen en daarna een defrag van PerfectDisk.

edit: Ik heb zojuist een full scan gedaan met Kaspersky. Hij gaf een aantal trojan horse's aan (ja sorry, weet ook niet hoe ik daaraan kom >:) ) Ik ben nu bezig met PerfectDisk

edit2: FPS van 80 :9 . Ik dank je hartelijk. Ik dacht dus alleen maar dat het aan mijn videokaart lag, maar het ligt dus (in mijn geval) aan windows. Bedankt joh :+

edit3: Nu heb ik de game opnieuw opgestart en nu heb ik weer een FPS van 20/25 :|
Ik weet echt niet waarom dit is :X

[ Voor 58% gewijzigd door MarkieNL op 07-07-2005 16:27 ]

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
Geen matches
mss weer last van virussen? als je er veel hebt is het beter om windows opnieuw te installeren want sommige zijn echt hardnekkig om van af tekomen.

kijk ook eens wat je allemaal op de achtergrond heb draaien dat kunnen echte killers zijn.

mss ligt het er ook aan hoe druk het op de servers is.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Matched: bf2
Probeer deze drivers eens, dit zijn wat nieuwere ATi 5.6 drivers, die geleaked zijn, blijken het erg goed in BF2 te doen _O_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 10:28
Geen matches
ja ik heb dit probleem ook met 6600gt maar 15 fps met medium :S

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
mrboomblaster schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:08:
mss weer last van virussen? als je er veel hebt is het beter om windows opnieuw te installeren want sommige zijn echt hardnekkig om van af tekomen.

kijk ook eens wat je allemaal op de achtergrond heb draaien dat kunnen echte killers zijn.

Sowieso is dat beter, het kan zijn dat instellingen van je oude videokaart nog tegenwerken. Helemaal als je met je oude videokaart erin de driver software niet eerst netjes hebt verwijderd.

🌞🍃

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Geen matches
Wat voor processor ?
Men vergeet nog wel eens dat een snelle processor minstens zo belangrijk is

Smiling as the shit comes down...

• mrboomblaster
  • Laatst online: 14-10 14:51
Geen matches
Datafeest schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:26:
[...]

Sowieso is dat beter, het kan zijn dat instellingen van je oude videokaart nog tegenwerken. Helemaal als je met je oude videokaart erin de driver software niet eerst netjes hebt verwijderd.
heb je gelijk in. beste is als je van drivers veranderd zorgen dat de oude helemaal van je pc af is. handig proggie er voor is driver cleaner. link naar DC staat in mun sign.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• MarkieNL
Geen matches
Bedankt voor jullie reply's. Ik heb ongeveer 7 dagen geleden ook al een format c gedaan. Dit hielp, maar toen ik ook mijn andere games installeerde en wat programma's zakte de FPS weer.

Ik ga eerst die driver van FnF proberen, mocht dit niet helpen dan toch maar wéér een format :'(

Bedankt ;)
ScrooLoose schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:42:
Wat voor processor ?
Men vergeet nog wel eens dat een snelle processor minstens zo belangrijk is
Ik heb een Pentium 4 2.8Ghz processor met 800Mhz FSB (zie sig :*) )
mrboomblaster schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:08:
Daar ligt het niet aan, ik test mijn FPS in een eigen gemaakte netwerk server (helemaal leeg dus)

EDIT:

Zojuist een nieuwe windows installatie en ja hoor. De goeie framerate is er weer :D (en ik heb die ene geleakte drivers)

[ Voor 64% gewijzigd door MarkieNL op 08-07-2005 15:46 ]

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:11:
Probeer deze drivers eens, dit zijn wat nieuwere ATi 5.6 drivers, die geleaked zijn, blijken het erg goed in BF2 te doen _O_
Kan het zijn dat deze drivers niet werken voor een X600 Radeon mobility? hij zegt dat ik niet de juiste hardwere of software heb. Driver versie nu is 6.14.1...

Ik heb de ZD8185 laptop van HP met 1 gig ram en 3,2 P4 HT.

Ik krijg hem ook niet verder dan alles gemiddeld op 800x600 en dan loop thet eigenlijk allemaal nog slecht. Framerate komt niet verder dan 30...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 21:07 ]

• MarkieNL
Als ik in een eigen server zit, dan is de FPS gewoon 80 / 90.
Zojuist ook in een unranked 16slots server gezeten, en FPS gewoon kei goed.

Maar als de mappen en aantal spelers groter worden, dan gaat de fps naar beneden.
Is dit te verhelpen?

Ik twijfel aan mijn geheugen, want ik krijg fouten met het programma Memtest, en daarom ook error's bij BF2 over mijn geheugen.

Zou het daar aan kunnen liggen?

[ Voor 73% gewijzigd door MarkieNL op 29-07-2005 00:44 ]

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-11 16:39
wat bij mij al aardig goed werkt is de pc eerst restarten voor je bf2 speelt. ik heb nu alleen nog maar int begin van een map last van wat schokken, verder heb ik gewoon fps van rond de 60 met bijna alles op high, maar als het goed zijn die schokken int begin op te lossen met wat extra geheugen wat ik binnenkort binnen krijg :). chipset drivers updaten wil trouwens ok nog wel es helpen.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 12:50
Geen matches
Ik heb ook al problemen met FPS... heb ze niet geteld, maar ik ben sinds gisteren van een ATI Radeon 9600 Pro over gegaan op een GeForce 6800 GT (welliswaar de 128mb versie) en hij lijkt zelfs langzamer te gaan onder de zelfde settings.... en dat terwijl 3DMark2003 wel met 4xFAA voorbij blaast... :S

Voor mijn specs: http://www.tweakers.net/gallery/20363/sys

ps. wat me wel opvalt is dat de FPS om de 5 seconde zwaar dropt als de Harddisk bezig is.... maar hoe dat ineens komt??

Verwijderd

Geen matches
Weet je, je fps gaat altijd naar beneden als je in een 64 man server zit (dat is normaal).
Ik heb ook zo'n probleem gehad (volgens mij kwam het bij mij omdat ik 2 trojans had :/ ) maar update alles gewoon en zet je firewall aan chipset updaten etc.
Ik had na die trojans trouwens een verse windows install gedaan.

Succes ;)
MarkieNL schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:48:

Uit een test van TCMagazine staat dat hij het goed doet!
Nu is dat wel een PCI-versie (dacht ik) en ik heb zelf een AGP versie. Dat maakt toch niet veel uit, of wel?
Dikke larikoek dat ,ik haal makkelijk 60 fps met alles op high dus ook AA en AF

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 10:34 ]

• baskabas
Geen matches
Euh... kep net laatste Ad-Aware gedraaid... niks gevonden...

kep ForceWare 77.30 en de laatste VIA drivers...

En lokaal haal ik nu gemiddeld 30FPS op 1280x960, detail high (dus texture ed op medium)... noFAA...
Ik moet zeggen dat ie nu wat stabieler draait, maar geweldig is het nog niet...

• glashio
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

Geen matches
Jep hier ook haperingen van 1 a 2 seconden.

AMD64 3700+, 1Gb, ATi R850XT, 1024 HIGH @ 95 FPS

Ik word er echt moedeloos van... ook al zit ik op een server met een ping van 9 Ms om de 30sec schiet me ping naar 600 Ms... en dat ligt toch echt niet aan me i-net verbinding...

Hopen dat me extra Gieg snel binnen is.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Geen matches
glashio schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:32:
Jep hier ook haperingen van 1 a 2 seconden.

AMD64 3700+, 1Gb, ATi R850XT, 1024 HIGH @ 95 FPS

Ik word er echt moedeloos van... ook al zit ik op een server met een ping van 9 Ms om de 30sec schiet me ping naar 600 Ms... en dat ligt toch echt niet aan me i-net verbinding...

Hopen dat me extra Gieg snel binnen is.
ik zat gister nog battlefield 2 online te spelen (ping was 45)maar ik werd helemaal geschift van dat gehakkel kon nauwlijks schieten zo erg.
was een map met 30 man en het was een grote map ergens in china, maar soms stond ik gewoon 10 sec stil, en het was constand dat gehakel.(in single hakkelt het ook maar niet zo als online,komt omdat het met 30 man was dus de map was groter)

dan mijn fps die zijn ook om te huilen rond de 40 fps gemiddeld en in open gebieden soms hoger en in actie 26 en hele erge actie 22 fps.(zonder hakkel heb ik het zelfde aantal fps)
dat op 1024x768 4x AA 8xAF alles high.die 40 fps gemiddeld heb ik in elke map,je hebt ook een map in het midden oosten en als je dan tussen de huizen loopt dan heb ik maar 32 fps(ok niet lekker speelbaar zonder actie)

mijn cpu gebruikt maar 18% (hebben jullie dat ook?)mijn temps zijn dik in orde,cpu 34 graden(fan 4700rpm) en 3d kaart 62 graden na 3 uur battlefield 2, huis temp 25 graden(bij andere games is dat wel hoger)

en dit op een amd 64 3400+(2,4)1gig ram en geforce 6800GT.

heb alle drivers geprobeerd(helpt niks) verse windows instal(helpt eveneens niet)en chipset drivers (mag ook niet baten)lijkt mij toch niet normaal he dit wat ik heb, ik word er niet lekker van terwijl de gameplay zo leuk is,echt jammer dat ik dit heb.
maar wat doe ik er tegen?meer ram kopen helpt alleen tegen dat gehakkel)niet tegen fps.

wil ook nog ff weten wat julliie aan fps hebben en met welk systeem en instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:49 ]

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:36:
[...]
ik zat gister nog battlefield 2 online te spelen (ping was 45)maar ik werd helemaal geschift van dat gehakkel kon nauwlijks schieten zo erg.
was een map met 30 man en het was een grote map ergens in china, maar soms stond ik gewoon 10 sec stil, en het was constand dat gehakel.(in single hakkelt het ook maar niet zo als online,komt omdat het met 30 man was dus de map was groter)
Aan de andere kant geeft dit toch ook aan dat het een "algemeen" probleem is en dat een toekomstige patch dit moet gaan verhelpen :)

Maargoed half i-net beweerd al dat het spel nog niet af is ;)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Geen matches
glashio schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:16:
[...]
Aan de andere kant geeft dit toch ook aan dat het een "algemeen" probleem is en dat een toekomstige patch dit moet gaan verhelpen :)

Maargoed half i-net beweerd al dat het spel nog niet af is ;)
ik heb ook nog patch 1.01 en 1.02 geprobeerd maar die doen het niet :| zodra ik opstart krijg ik een zwart scherm en beland ik weer op mijn desktop.lekkere game dit :'(

• baskabas
Geen matches
ja die patches maken het zeker niet beter... ff op de 1.03 wachten!!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Geen matches
Van het weekend van 1Gb -> 2Gb gegaan.... Alle schokken / Lag / Pings van 600ms zijn verdwenen op alle servers :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• baskabas
Geen matches
Zou dat mijn videoperformance ook boosten?

Het is bij mij nogsteeds niet lekker.... haperingen zijn weg, maar FPS blijft maar tussen 20-30 fps liggen....

waar zou het aan kunnen liggen?
Athlon XP 1900+ (1.6)?
1GB Geheugen?
GeForce 6800 GT 128MB?!? :?

Mijn moederbord kan maar een Athlon XP 2600+ (2.0) aan...
zou die 400mhz nou echt 't verschil maken? :?

Ik wil gewoon 1280x960 4xAA kunnen spelen.... :(
Zelfs Half-Life 2 loopt niet soepel op die resolutie!! :'(

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
TeknoGecko schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:37:

Het is bij mij nogsteeds niet lekker.... haperingen zijn weg, maar FPS blijft maar tussen 20-30 fps liggen....

Athlon XP 1900+ (1.6)?
1GB Geheugen?

CPU is okay - maar niet super -die 6800GT komt lang niet aan zijn performance met die 'langzame' cpu...
En een 6800GT met 128 mb ? Zeker die van Asus ?

En ja, 2Gb werkt enorm - ik kan het ook weten :)

• baskabas
Geen matches
SileX schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:47:
[...]

CPU is okay - maar niet super -die 6800GT komt lang niet aan zijn performance met die 'langzame' cpu...
En een 6800GT met 128 mb ? Zeker die van Asus ?

En ja, 2Gb werkt enorm - ik kan het ook weten :)
Ja, die van Asus... heeft trager geheugen... weet ik... maar dat zou niet zo enorm veel uit moeten maken...

Zou een CPU upgrade naar een 2.0GHz de moeite zijn?
En past er nog een 1GB reep naast mijn 2 van 512MB... of kan er dan alleen 512 bij?

• SileX
  • Niet online
TeknoGecko schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:55:
[...]

Ja, die van Asus... heeft trager geheugen... weet ik... maar dat zou niet zo enorm veel uit moeten maken...

Zou een CPU upgrade naar een 2.0GHz de moeite zijn?
En past er nog een 1GB reep naast mijn 2 van 512MB... of kan er dan alleen 512 bij?
Nee - een CPU upgrade zou niet uitmaken.
Mijn broer speelt op een Shuttle met een 2500+ Barton, die op 1.8 draait met een 9800pro en heeft nergens last van - alles staat op medium en zelfde res als jou.

Dat van je geheugen zou je in je manual van je mobo moeten zien, ookal zou je je 512 bij prikken, zou dat al schelen tov van 1gb.

edit: Nog even toevoegen: BF2 is een zwaar spel - ik krijg een gevoel dat je er teveel van vraagt... Met mijn systeem, zie specs in sig, speel ik dezelfde reso als jij (wel alles op High behalve Terrain detail), 2xAA en 8x AF en dat draait op 30 fps. Ja, het ziet er goed uit, maar je moet dus blijkbaar een super systeem hebben om het hoger in FPS te laten draaien

edit 2: Ik lees dat je van ATI naar Nvidia bent gegaan - heb je een reinstall van Windows gedaan ?

[ Voor 32% gewijzigd door SileX op 02-08-2005 00:09 ]

• baskabas
Dat van je geheugen zou je in je manual van je mobo moeten zien, ookal zou je je 512 bij prikken, zou dat al schelen tov van 1gb.
Manual: The motherboard has 3 dual inline memory module(DIMM) sockets. The BIOS will automatically detects memory type and size. To install the memory module, just push it vertically into the DIMM Slot. The DIMM module can only fit in one direction due to the notch. Memory size can vary between sockets. Max capacity : Up to 3GB by 3 DIMM slots. 8)

...als ik bij jou in je specs kijk zie ik dat je dan géén paging-file meer nodig hebt??
Dat zou heerlijk zijn! 8)
edit: Nog even toevoegen: BF2 is een zwaar spel - ik krijg een gevoel dat je er teveel van vraagt... Met mijn systeem, zie specs in sig, speel ik dezelfde reso als jij (wel alles op High behalve Terrain detail), 2xAA en 8x AF en dat draait op 30 fps. Ja, het ziet er goed uit, maar je moet dus blijkbaar een super systeem hebben om het hoger in FPS te laten draaien.
Nou tis meer dat ik van een Radeon 9600 naar een GeForce 6800GT ga, waar een x aantal generatie's aan videokaart tussen zitten... en bijna geen winst aan performance behaal in't spel.... dat is, om het zacht uit te drukken, niet wat ik ervan verwacht had.... ;(
edit 2: Ik lees dat je van ATI naar Nvidia bent gegaan - heb je een reinstall van Windows gedaan ?
Nee, niet gedaan... waarom zou ik dat doen? Ik heb alle drivers... incl. VIA... netjes opnieuw geïnstalleerd..... zelfs 't spel heb ik opnieuw geïnstalleerd om uit te sluiten dat die iets niet zou optimaliseren...

[ Voor 18% gewijzigd door baskabas op 02-08-2005 11:04 . Reden: extra info ]

• SileX
  • Niet online
TeknoGecko schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:44:
[...]

Manual: The motherboard has 3 dual inline memory module(DIMM) sockets. The BIOS will automatically detects memory type and size. To install the memory module, just push it vertically into the DIMM Slot. The DIMM module can only fit in one direction due to the notch. Memory size can vary between sockets. Max capacity : Up to 3GB by 3 DIMM slots. 8)

...als ik bij jou in je specs kijk zie ik dat je dan géén paging-file meer nodig hebt??
Dat zou heerlijk zijn! 8)

[...]

Nou tis meer dat ik van een Radeon 9600 naar een GeForce 6800GT ga, waar een x aantal generatie's aan videokaart tussen zitten... en bijna geen winst aan performance behaal in't spel.... dat is, om het zacht uit te drukken, niet wat ik ervan verwacht had.... ;(

[...]

Nee, niet gedaan... waarom zou ik dat doen? Ik heb alle drivers... incl. VIA... netjes opnieuw geïnstalleerd..... zelfs 't spel heb ik opnieuw geïnstalleerd om uit te sluiten dat die iets niet zou optimaliseren...
Yup, geen pagefile meer nodig - alles flitst voorbij ! Afsluiten van Bf2 is dan ook gelijk naar de desktop, en je kan gelijk weer verder met wat anders.

Je kan dus 1gb stick per slot doen, dus je kan bij je 2x215 nog 1x1GB bij doen

Ik zou je erg sterk aanraden om je pc opnieuw te installeren, om alleen die drivers weg te halen. ATI en Nvidia drivers gaan niet samen. Ookal heb je ze verwijderd.

• baskabas
SileX schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:04:
[...]

Yup, geen pagefile meer nodig - alles flitst voorbij ! Afsluiten van Bf2 is dan ook gelijk naar de desktop, en je kan gelijk weer verder met wat anders.

Je kan dus 1gb stick per slot doen, dus je kan bij je 2x215 nog 1x1GB bij doen

Ik zou je erg sterk aanraden om je pc opnieuw te installeren, om alleen die drivers weg te halen. ATI en Nvidia drivers gaan niet samen. Ookal heb je ze verwijderd.
Ok, dan ga ik er een reep bijduwen... zijn gelukkig toch niet duur meer tegenwoordig... en géén pagefile is echt een voordeel idd... :)

Ik heb ook nog een primaire partitie vrij... die ga ik inrichten voor puur gamen dan... :9

Dan nog één vraagje... weet er iemand misschien "lite" drivers of alternative drivers voor de SoundBlaster Audigy??? Als ik die eenmaal geïnstalleerd heb is mijn systeem een stuk trager... vooral bij het booten... :?

[ Voor 3% gewijzigd door baskabas op 02-08-2005 11:35 ]

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Geen matches
TeknoGecko schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:44:
In de Meuktracker kwam laatst Driver Cleaner voorbij. Dit progje cleaned alle overgebleven files / registry entry's van je chipset / gpu driver :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 12:15
Geen matches
TeknoGecko schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:58:
ja die patches maken het zeker niet beter... ff op de 1.03 wachten!!
Onzin, waarom werkt het bij het overgrote deel van de mensen dan wel perfect (lees: bij mij en het overgrote deel van de andere mensen hier op tweakers)
De patch 1.01 was inderdaad slecht, maar na 1.02 zijn de grootste PERFORMANCE problemen wel verleden tijd. Het is echter wel zo dat er aan de gameplay en kleine bugs nog wat gedaan moet worden, dat komt vanzelf wel in de volgende patches!

• baskabas
Geen matches
In de Meuktracker kwam laatst Driver Cleaner voorbij. Dit progje cleaned alle overgebleven files / registry entry's van je chipset / gpu driver :)
Thanx! (al ga ik toch een game installatie maken voor de zekerheid...) :9
Onzin, waarom werkt het bij het overgrote deel van de mensen dan wel perfect (lees: bij mij en het overgrote deel van de andere mensen hier op tweakers)
De patch 1.01 was inderdaad slecht, maar na 1.02 zijn de grootste PERFORMANCE problemen wel verleden tijd. Het is echter wel zo dat er aan de gameplay en kleine bugs nog wat gedaan moet worden, dat komt vanzelf wel in de volgende patches!
Oh ok... ik had van 2 andere spelers gehoord dat ze niet meer online konden...
(wellicht dat dat nu opgelost is... ik heb momenteel thuis geen internet...) ;(

Kep de patch nog wel op schijf staan, dus die gaan we ook probere! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door baskabas op 02-08-2005 16:26 ]

Verwijderd

Geen matches
TeknoGecko schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:37:

Athlon XP 1900+ (1.6)?
1GB Geheugen?

wees nog blij met wat je hebt, vind het helemaal niet zo slecht hoor voor jou systeem.

heb heb met een amd 3400+(2,4) 1 gig en geforce 6800GT(350/1000) gemiddeld 40 fps op 1024x768 en alles high en 4x AA en 8xAF.
ik heb meer te klagen vind ik dan jou, ik zou hoger moeten hebben.

ik denk dat je maar een paar fps erbij krijgt met 400 mhz extra.
en op welke snelheid loopt jou 3d kaart als ik vragen mag?

@ SileX op welke snelheid loopt jou 3d kaart? als hij op 350/1000 of hoger loopt vind ik dat jij ook weing fps hebt.(ik heb weinig maar jij hebt dan nog minder)
raar spel eigelijk bij de een loopt hij goed en bij de ander als een slak terwijl de ander een beter systeem heeft.

ik kan trouwens nog steeds niet spelen met die 1.02 patch spelen,en das ook ook irritant.

• SileX
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:41:
[...]

@ SileX op welke snelheid loopt jou 3d kaart? als hij op 350/1000 of hoger loopt vind ik dat jij ook weing fps hebt.(ik heb weinig maar jij hebt dan nog minder)
raar spel eigelijk bij de een loopt hij goed en bij de ander als een slak terwijl de ander een beter systeem heeft.

ik kan trouwens nog steeds niet spelen met die 1.02 patch spelen,en das ook ook irritant.
430/1200

Weinig fps ? Hmm... 4xaa en 8xaf vind ik dan nog ruim genoeg fps dat ie eruit perst. Als ik het uit zet, gaat de counter naar 80-90 - en dit is op 1280x960 - niet slecht :)

Verwijderd

Geen matches
SileX schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:48:
[...]

430/1200

Weinig fps ? Hmm... 4xaa en 8xaf vind ik dan nog ruim genoeg fps dat ie eruit perst. Als ik het uit zet, gaat de counter naar 80-90 - en dit is op 1280x960 - niet slecht :)
maar je speelde toch 2xAA en 8xAF?

zonder die AF en AA aan haal je zekker goeie fps, ik haal maar 50 fps gemiddeld dan das best wel laag vind ik.

• SileX
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:41:
[...]
maar je speelde toch 2xAA en 8xAF?

zonder die AF en AA aan haal je zekker goeie fps, ik haal maar 50 fps gemiddeld dan das best wel laag vind ik.
yes, youre right 2xAA en 8xAF, alles op high behalve terrain

• baskabas
Geen matches
wees nog blij met wat je hebt, vind het helemaal niet zo slecht hoor voor jou systeem.

heb heb met een amd 3400+(2,4) 1 gig en geforce 6800GT(350/1000) gemiddeld 40 fps op 1024x768 en alles high en 4x AA en 8xAF.
ik heb meer te klagen vind ik dan jou, ik zou hoger moeten hebben.
Mwo... dan kun je iig soepel spelen... 30fps is gewoon net niet soepel... quite irritating... en zo'n lage resolutie werkt gewoon niet op mijn 22"... interlaced... :r
ik denk dat je maar een paar fps erbij krijgt met 400 mhz extra.
en op welke snelheid loopt jou 3d kaart als ik vragen mag?
Jammer... dat denk ik ook... mijn GT draait op 350/800...

Verwijderd

TeknoGecko schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:04:
[...]

Mwo... dan kun je iig soepel spelen... 30fps is gewoon net niet soepel... quite irritating... en zo'n lage resolutie werkt gewoon niet op mijn 22"... interlaced... :r

[...]

Jammer... dat denk ik ook... mijn GT draait op 350/800...
ja ik weet het 30 fps is verschrikelijk laggy als de pest heb ik ook als het druk is.

die vraag over op welke snelheid jou 3d kaart loopt was niet voor jou maar aan SileX wat ik ook schreef.

jij hebt hebt dus niet de gewone GT maar draaid BF2 wel lekker? ben wel benieuwd hoeveel fps jij nou gemiddeld hebt, en op welke instelingen(ik 40 fps)
mijn 3d kaart wordt in BF2 trouwens niet zo warm graadje of 58 illde 52 graden, andere games worden veel warmer net als mijn cpu die gebruikt maar 18% en blijft dus ook heel cool.
lijkt wel of mijn pc niet goed wordt benut.

• baskabas
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:18:
[...]
ja ik weet het 30 fps is verschrikelijk laggy als de pest heb ik ook als het druk is.

die vraag over op welke snelheid jou 3d kaart loopt was niet voor jou maar aan SileX wat ik ook schreef.

jij hebt hebt dus niet de gewone GT maar draaid BF2 wel lekker? ben wel benieuwd hoeveel fps jij nou gemiddeld hebt, en op welke instelingen(ik 40 fps)
mijn 3d kaart wordt in BF2 trouwens niet zo warm graadje of 58 illde 52 graden, andere games worden veel warmer net als mijn cpu die gebruikt maar 18% en blijft dus ook heel cool.
lijkt wel of mijn pc niet goed wordt benut.
Ik heb thuis geen internet dus ik momenteel lokaal met bots, 1280x960@100Hz, alles high, 0xAA.... maar het vage is.... volgens deze uitleg zou DrawFPS eerst de huidige FPS en het 2e getal de gemiddelde FPS moeten tonen, maar bij mij loopt het eerste getal tussen de 15-30 FPS en het 2e getal tussen de 25-50... het lijkt meer of het 2e getal het aantal dropped frame's is... want hij is hoger naarmate het eerste getal lager is...

ik moet zeggen dat zelfs 30fps voelt als 15 en 15 als 5... zo schokkerig is het met deze settings...

ik ga's kijken wat er gebeurd als ik de AGP Aparture Size van 128 naar 256 MB zet... en wat er gebeurd als ik de pagingfile uitzet...

Verwijderd

Geen matches
Misschien stomme vraag, maar hoe kun je uberhaupt zien hoeveel frames je haalt???

• baskabas
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:43:
Misschien stomme vraag, maar hoe kun je uberhaupt zien hoeveel frames je haalt???
Als je de link in de post boven de jouwe (deze uitleg) had gevolgt had je dat daar kunnen lezen! ;)

UPDATE
AGP Aparture Size naar 256MB heeft hem stukken soepeler gemaakt... ik draai nu 1280x960, detail high, 4xAA stabiel op 25FPS... en het ziet er ook uit als 25FPS... geen gehakkel meer... 8)

Paging file uitzetten met 1GB intern is geen goed plan... klapt er gewoon uit... ff op de extra GB wachten... :)

[ Voor 28% gewijzigd door baskabas op 04-08-2005 12:36 ]

• SileX
  • Niet online
TeknoGecko schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:09:
[...]

Als je de link in de post boven de jouwe (deze uitleg) had gevolgt had je dat daar kunnen lezen! ;)

UPDATE
AGP Aparture Size naar 256MB heeft hem stukken soepeler gemaakt... ik draai nu 1280x960, detail high, 4xAA stabiel op 25FPS... en het ziet er ook uit als 25FPS... geen gehakkel meer... 8)

Paging file uitzetten met 1GB intern is geen goed plan... klapt er gewoon uit... ff op de extra GB wachten... :)
Mooi zo !

Ik heb m ook op 256mb draaien... en Fast writes uitgezet - dat leverde veel problemen bij mij.

pagefile uit lukt wel met 1GB... maar dan moet je geen BF2 draaien - daarvoor gebruikt ie gewoon te veel geheugen voor.

• baskabas
Geen matches
Ik heb het spel toch nog weer een beetje op kunnen peppen! 8)

-> Performance Boost For XP

van 25fps tot bijna 30fps gemiddeld nu... en vooral Windows loopt nu extra lekker! :)

NOTE: Bij mij gaf het gebruik maken van de "LargeSystemCache" problemen... het spel werd weer langzamer... wellicht omdat ik daarvoor toch te weinig geheugen heb... als ik die GB erbij heb en de pagingfile uitgezet heb... zal ik nog es proberen en dan post ik hier wel trug... ;)

Verwijderd

Geen matches
TeknoGecko schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:29:
Ik heb het spel toch nog weer een beetje op kunnen peppen! 8)

-> Performance Boost For XP

van 25fps tot bijna 30fps gemiddeld nu... en vooral Windows loopt nu extra lekker! :)

NOTE: Bij mij gaf het gebruik maken van de "LargeSystemCache" problemen... het spel werd weer langzamer... wellicht omdat ik daarvoor toch te weinig geheugen heb... als ik die GB erbij heb en de pagingfile uitgezet heb... zal ik nog es proberen en dan post ik hier wel trug... ;)
vind dat hij toch netjes loop voor jou systeem(ook AF aan staan in je driver?) ik behaal maar 40 fps gemiddeld op 1024x768 4xAA en 8xAF en alles op high.

met een AMD athlon64 3400+ (2,4ghz) 2xGeheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos, MSI K8M400 DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA, WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache,XFX GeForce 6800GT 256mb, (alles stock speed)

dus dat is wel netjes wat jij haald aan fps aangezien je ook niet de echte geforce 6800 GT heb en ik wel.

• MarkieNL
Geen matches
UPDATE
AGP Aparture Size naar 256MB heeft hem stukken soepeler gemaakt..
De ene op het internet zegt dat je hem juist lager moet zeggen voor de nieuwere videokaarten en de andere (o.a. jij) zegt nu weer dat hij hoog moet staan?

Wat is nou de juiste instelling? Ik heb hem zelf nu op 64 mb staan.

• baskabas
Geen matches
vind dat hij toch netjes loop voor jou systeem(ook AF aan staan in je driver?) ik behaal maar 40 fps gemiddeld op 1024x768 4xAA en 8xAF en alles op high.

met een AMD athlon64 3400+ (2,4ghz) 2xGeheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos, MSI K8M400 DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA, WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache,XFX GeForce 6800GT 256mb, (alles stock speed)

dus dat is wel netjes wat jij haald aan fps aangezien je ook niet de echte geforce 6800 GT heb en ik wel.
Ja ik ben nu ook tevreden hij loopt lekker soepel op relatief hoge settings voor mijn systeem... maareh 8xAF in de driver aanzetten... via control panel dus?
De ene op het internet zegt dat je hem juist lager moet zeggen voor de nieuwere videokaarten en de andere (o.a. jij) zegt nu weer dat hij hoog moet staan?

Wat is nou de juiste instelling? Ik heb hem zelf nu op 64 mb staan.
Ik heb in een artikel gelezen dat 2x je video geheugen de richtlijn is... bij mij was dat een groot verschil... kijk ff wat voor jou het beste performed door te benchmarken zou ik zeggen...

Wat betekend het woord "aparture" eigenlijk...??
...wellicht dat een betekenis van de setting uitsluitsel kan geven...

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Deem

Ontcijfer mij!

Geen matches
'Lighting' setting van high naar medium heeft het voor mij in iedergeval opgelost. misschien werkt het voor jullie ook. Het verschil zie je niet.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Geen matches
TeknoGecko schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:10:
[...]

Ja ik ben nu ook tevreden hij loopt lekker soepel op relatief hoge settings voor mijn systeem... maareh 8xAF in de driver aanzetten... via control panel dus?

[...]
Ik heb in een artikel gelezen dat 2x je video geheugen de richtlijn is... bij mij was dat een groot verschil... kijk ff wat voor jou het beste performed door te benchmarken zou ik zeggen...

Wat betekend het woord "aparture" eigenlijk...??
...wellicht dat een betekenis van de setting uitsluitsel kan geven...
ja kan je gewoon veranderen in het control panel die AF.

maar hoeveel fps heb jij nou gemiddeld en wat is jou minimale framerate?

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 06:44
Geen matches
We zijn een forum, email adressen zijn niet nodig.

Daarnaast is jouw probleem een hele andere dan die in dit topic behandeld wordt. Als jouw probleem niet vaker is langsgekomen (gebruik de search!), dan mag je een nieuw topic openen met daarin voldoende informatie (Spielerij - Problemen & Vragen FAQ en Spielerij - Eerste Hulp Bij Problemen)

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 13:15 ]

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen matches
Heb je de nieuwe patch al geinstalleerd?

Rapapa...

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 06:44
Geen matches
Neej....Waar Kan je dat doen...want op www.eagames.nl geeftie een fout dan...maar als dat het niet is...wattan?

• Crash
  • Laatst online: 01-12 20:56
Geen matches
RogieOr, zou je zelf eens willen zoeken voordat je vragen gaat stellen die je makkelijk zelf kunt vinden :)
Pagina: 1