[win2k3] interrupts op de nic

Pagina: 1
Acties:

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 11:05
HELP

Wij hebben een gameserver
Een hp DL140 draaiend op windows 2003 (spel is niet draaiend te krijgen onder linux tot zo ver wij weten)
Onboard zitten 2 broadcom netwerk kaarten (gbit)
De server staat in een datacenter op een 100 Mbits verbinding

Nu is het probleem dat de NIC ongeveer 50 onderbrekingen heeft per seconden
Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen
2 de nic al geprobeerd maar die reageerd op dit moment niet goed

Is het mogelijk de driver? of kabel/switchpoort die moeilijk doet

We gaan vanavond naar het datacenter om te testen
Ik heb het idee dat het de driver is die het veroorzaakt
maar is niet echt duidelijk te krijgen

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Nouja de kans bestaat idd dat er een switch zit te kloten maar het lijkt mij dat jij dan niet de enige bent die er last van heeft. Het lijkt mij sterk dat het aan de driver ligt. Vooral omdat het gaat om een HP server en niet een thuis gebouwd/installeerd ding. Tjah ik zou ff een andere netwerkpoort proberen en als noodtest een andere netwerkkaart.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:28

Kabouterplop01

chown -R me base:all

En de NIC op forced 100mb/full zetten (net als de switchpoort)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 00:00
Ik zou toch eerst inderdaad de driver updaten.. De oudere broadcom drivers zijn niet je-van-het.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vertel eerst maar eens wat je verstaat onder "onderbrekingen" en hoe je vaststelt dat het er 50 per seconde zijn. Want als je het - zoals je in de titel meldt - over interrupts hebt, is 50 per seconde helemaal niet problematisch; het enige problematische is dan dat jij niet begrijpt wat interrupts zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==