P3 1Ghz op PC Chips M786 mobo 500 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik probeer een P3 1000EB (Coppermine) processor te installeren op een PC Chips M786 moederbord. Ik heb alle jumpers al goed gezet en die staan op 7,5 x 133, dus dat zou 1Ghz moeten zijn. Alleen het moederbord herkent de processor als een 500Mhz (7,5 x 66).
Is dit omdat dit een Coppermine processor is? Of doe ik iets anders fout? Ik kan in de bios geen frequentie instellen dus ik snap niet waarom hij op 66Mhz staat. Ik heb de nieuwste bios er al opgezet en ook al geprobeerd om de processor op 10x100 te laten draaien, maar dan wordt hij herkend als een 788 Mhz processor :?

Hail to the king baby!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 23:08
Misschien helpt een bios update. Anders zou ik eerst proberen om de fsb in ieder geval goed te krijgen dmv het kloten met de jumpers. Mocht dat eenmaal werken dan de multiplier aanpassen.
Maar ik zou eerst naar een bios update zoeken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

urk_forever schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:05:
Ik probeer een P3 1000EB (Coppermine) processor te installeren op een PC Chips M786 moederbord. Ik heb alle jumpers al goed gezet en die staan op 7,5 x 133, dus dat zou 1Ghz moeten zijn. Alleen het moederbord herkent de processor als een 500Mhz (7,5 x 66).
Is dit omdat dit een Coppermine processor is? Of doe ik iets anders fout? Ik kan in de bios geen frequentie instellen dus ik snap niet waarom hij op 66Mhz staat. Ik heb de nieuwste bios er al opgezet en ook al geprobeerd om de processor op 10x100 te laten draaien, maar dan wordt hij herkend als een 788 Mhz processor :?
Dat hij dan herkend wordt als een 788 is logisch, dat zal ongeveer 7,5*100 zijn (MP kun je niet veranderen namelijk).

Kijk eens of er jumpers op het bord zitten die in te stellen zijn.
Het kan goed zijn dat je mobo gewoon niet hoger kan.

• urk_forever
  • Laatst online: 10:00
Het moederbord ondersteund ook P3 van 1130 mhz dus hij zou het aan moeten kunnen. In de manual staat wel dat hij Tuatalin processors ondersteund:
The following list notes the processors that are currently supported by this mainboard.

FCPGA Celeron: 300~966 MHz, FSB: 66 MHz
FCPGA Pentium III: 500~1130MHz, FSB: 100MHz, 133MHz
Tualatin/Tualatin Celeron : up to 1.3GHz, FSB: 133MHz
De bios heb ik al geupgrade en de jumpers op het moederbord staan goed.

Hmm, volgens mij staat er een foutje in de handleiding die ik thuis heb, daar hebben ze volgens mij pin1 van de frequentie jumpers aan de andere kant staan. Dat zou dan kloppen want dan heb ik de jumpers inderdaad op 66mhz staan ipv 133. Ga ik vanavond thuis ff checken.

[ Voor 23% gewijzigd door urk_forever op 07-07-2005 11:30 ]

Hail to the king baby!