Ik heb een hosting pakket afgenomen bij een bedrijf en heb daar problemen mee in de zin dat sommige providers geen Email doorsturen naar domeinen die bij dit bedrijf gehost worden. Het blijkt namelijk dat de servers daar op diverse blacklists staan. Het bedrijf erkende dit probleem (wat in het verleden speelde) maar kan er blijkbaar weinig aan doen om van die lijsten af te komen.
Er wordt verder vrij lauw gereageerd als ik zeg dat ik zo maar lastig kan werken aangezien ik een x-deel van mijn Email gewoon niet krijg. Mensen die mail versturen krijgen pas na enkele dagen een foutmelding terug. De blacklists waar deze hoster op staat wordt door enkele (zeer grote) internet providers gebruikt, wat inhoud dat ik van alle klanten van deze providers geen mail kan ontvangen.
Ik zit dus met een probleem, en heb de volgende vragen:
Is het inderdaad zo lastig om weer van die blacklists af te komen?
Is dit op te lossen door een ander IP adres te nemen? (of zou de gehele range op de BL staan)
Is er een andere manier om hier wat aan te doen (behalve een andere hoster te zoeken)?
Er wordt verder vrij lauw gereageerd als ik zeg dat ik zo maar lastig kan werken aangezien ik een x-deel van mijn Email gewoon niet krijg. Mensen die mail versturen krijgen pas na enkele dagen een foutmelding terug. De blacklists waar deze hoster op staat wordt door enkele (zeer grote) internet providers gebruikt, wat inhoud dat ik van alle klanten van deze providers geen mail kan ontvangen.
Ik zit dus met een probleem, en heb de volgende vragen:
Is het inderdaad zo lastig om weer van die blacklists af te komen?
Is dit op te lossen door een ander IP adres te nemen? (of zou de gehele range op de BL staan)
Is er een andere manier om hier wat aan te doen (behalve een andere hoster te zoeken)?