lekker goedkoop netwerkje?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
ik zag ergens op een prijslijst van een winkel bij mij in de stad [groningen] een office networking kit van sitecom

http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=66

voor 240,-

ik ben al een tijdje aan het rondkijken. en ik wil eigenlijk wel een 100mbit netwerkje.. meer voor de lol dan echt voor nuttige dingen.. nou is een switch los al snel 250,- en een 10/100hub ook al 200,-

nou is dit een dual-speed hub zo te zien... kan iemand me er wat meer over vertellen? misschien zelfs iemand die zon kit heeft?

die 4 nic's die erbij zitten zijn realteks. [ik herken die krabbetjes op de chips op het plaatje.] ik ga der maar 2 gebruiken... ik heb 2 pc's en een laptop met 10mbit.

vind die hub het leuk als ik 2x 100mbit erop heb en 1x 10mbit? of gaat alles op 10 draaien?

thx alvast!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Hiya,

Misschien kan je het eens proberen met een crosslinkkabel er tussen! Hebje voorlopig geen HUB/Switch nodig :)

Later kan je die nog altijd aanschaffen als je met meer dan 2 systemen gaat werken *D

My weblog

• slacksoff
ik werk dus met 2 gewone pc's en een laptop... dat zijn er al 3 :-)

die laptop kan dus niet op 100 mbit met zon kaartje die erbij zit.. want ik heb alleen maar een pcmcia van 10mbit.

dus nou is mijn vraag. trekt mijn hub dat?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb van Sitecom de 2 user home networking kit. Die werkt prima. Het hubje daarbij is 'slechts' 10Mb. Dus vraag dus wel eerst na of die bij het 4 user paket wel 100Mb is.

10Mb is overigens voor drie computers normaliter voldoende, tenzij je echt per se pure snelheid eist.

Volgens mij draait een hub altijd op de snelheid van de 'laagst' aangesloten nic.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• slacksoff
ik heb hier al 10mbit coax liggen. is zeker snel genoeg voor 3 pc's. maar mijn cd-brander zit in mijn 2e pc. dus ik moet nogal vaak veel data kopieren. en dan begin ik me toch wat te ergeren aan 10mbit. en dan heb ik ook over 2 week een lan. en daar is alles 100mbit. dus ik moet er zeker nog even over nadenken. maar dat van die hub moet ik nog even zeker weten. want ik heb dus eigenlijk iets nodig dat 10mbit en 100mbit samen laat gaan.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

ben ik denk ik voor iets minder klaar :)
fl.145,00 voor een 8 poorts switch
2x fl.23,00 voor 100Mbit nic

toch fijn als je bij een bedrijf stageloopt waar ze die spullen verkopen :P

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 13 januari 2001 14:50 schreef slacksoff het volgende:
ik heb hier al 10mbit coax liggen. is zeker snel genoeg voor 3 pc's. maar mijn cd-brander zit in mijn 2e pc. dus ik moet nogal vaak veel data kopieren. en dan begin ik me toch wat te ergeren aan 10mbit. en dan heb ik ook over 2 week een lan. en daar is alles 100mbit. dus ik moet er zeker nog even over nadenken. maar dat van die hub moet ik nog even zeker weten. want ik heb dus eigenlijk iets nodig dat 10mbit en 100mbit samen laat gaan.
Dat wordt dan dus een switch. Daar schijnt het wel mee te kunnen. (heb zo'n ding in de praktijk nog nooit gebruikt)

De kaartjes van sitecom zijn overigens wel allemaal 10/100.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• slacksoff
en een switching hub dan? dat kan toch ook?

Verwijderd

mja, ik heb ook nog wel goedkope netwerkkitjes liggen:
2x10Mbit NIC + 7mtr CAT-5 UTP + 4-poort (+ uplink = 5) 10Mbit HUB samen voor 110,-
06 51915356

• slacksoff
uhm... ja leuk.. maar ik heb al een heel 10mbit netwerk liggen... dusseeh
Pagina: 1