NAT met een etech adsl modem/router (ivm cisco vpn)

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
een collega maakt vanaf zijn kantoor in groningen een vpn-verbinding met onze cisco router in Heerenveen, werkte tot voor kort prima totdat het standaard kpn multi-pc model kapot ging.

er was nogal haast bij en ik kon op dat moment niets beters krijgen dan een Etech adsl router.. de boel instellen en het werkte weer, oude versie van cisco client werkte niet... nieuwe versie van cisco client wel probleem in eerste instantie opgelost.

Nou is het zo dat daar 2 pc's staan en hij voorheen met beide pc's een vpn verbinding kon maken, als ik nu verbinding heb met 1 pc en ook de andere verbinding laat maken dan wordt de verbinding van de eerste pc verbroken "connection reset by peer".

heeft volgens mij iets met het externe ip-adres te maken hij heeft daar een office-dsl verbinding met meerder ipadressen. met net vorige kpn modem kregen beide pc's een ander extern ip adres. (vast ipadres aan de binnenkant). Dit had ik op de etech router nog niet ingesteld dus krijgt de 2'de pc zodra hij verbindg maakt hetzelfde ipadres aan de buitenkant en dat pikt de cisco pix firewall uiteraard niet.

ik wil de etech router nu zo instellen dat beide pc's naar buiten toe een ander ipadres krijgen.... die interface van dat ding is echter zo gaar dat ik er niet veel van snap. ik ben bij NAT gewend datje een intern ip kunt koppelen aan een extern ip-adres. (vrij simpel). In het config menu van de etech staat wel een NAT optie maar daar kan ik een ip en een sessie opgeven, die sessies kan ik ook weer ergens aanmaken.... maar ik heb werkelijk geen id waar het overgaat.

iemand ervaring met etach en de ANt opties? of kan ik maar beter een ander modem/router halen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer